Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ennen kuin luottotietoni menevät

Vierailija
20.05.2013 |

Elikkäs nyt olen joutunut sellaiseen tilanteeseen, etten pysty maksamaan laskujani pois, jotka ovat vippejä. Ajauduin pikavippikierteeseen, joka paheni työttömyyden myötä, koska ei ole oikeasti rahaa. Pankista ei tietenkää työttömänä saa lainaa, eikä sossusta sosiaalista luottoa, yritetty on.

Olen kahden vaiheilla, jätänkö vaan maksamatta ja annan laskujeni mennä ulosottoon vai sovinko perintäfirmojen kanssa maksusuunnitelmia? Pari maksusuunnitelmaa olenkin jo tehnyt, mutta ensimmäiset eräpäivät ovat olleet viime viikolla... Jos perintäfirmojen kanssa ei pysty sopimaan pieniä eriä, annan asian olla, en ala vähillä rahoillani edes yrittämään, koska se ei onnistu.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 22:45"]

Ilman luottotietoja sun on hankala saada vuokrakämppääkään. Onnea vain kavereiden nurkissa budjaamiseen...

[/quote]

Jos on jo vuokra-asunto olemassa, niin mitäs sitten. Sitten vain maksaa säntillisesti vuokraa, niin ei mitään hätää ole. Mä olen saanut jopa läppärin ja puhelimen osamaksulla, vaikka on luottotiedot menneet. Olin nimittäin maksanut aina laskuni puhelinoperaattorille ja niillä riitti luottamusta, eivätkä tarkistaneet erikseen luottotietojani. Sanoin vain asiakasnumeroni ja kauppa oli sillä selvä. Nykyisin olen jo maksanut läppärini ja kohta puhelimenikin.

Vierailija
22/48 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulla on rahaa käytettävissä kuukaudessa? Pystytkö yhtään maksamaan velkoja? Mä olin aika lailla samassa tilanteessa, ja kun pankista ei herunut lainaa jouduin ottamaan kulutusluoton. Tosi epäedullinenhan se on, mutta sillä sain maksettua kaikki vipit pois ja nyt maksan tuota luottoa 150e kuukaudessa. Monta vuottahan siihen menee, mutta parempi silti mun mielestä kuin se, että luottotiedot olisi mennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti aika pikkusummista (siis aikuisten mittapuulla) kuitenkin kyse? Etkö saisi lainattua tota vaikka vanhemmiltasi?

Vierailija
24/48 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla kaikki perusasumiseen tarvittava on ja vuokrakämpänkin saa takaajien avulla tai yksityiseltä, JOS haluaisin muuttaa. Mitkään muut laskut eivät ole menossa ulosottoon, ainoastaan vipit. 

Vierailija
25/48 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä, itse en kyllä haluaisi menettää luottotietojani muutaman vipin takia. Jos kyse ei kuitenkaan ole kovin suurista summista.

Vierailija
26/48 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkätyötä tekevänä kuukausituloni vaihtelevat, mutta nyt ei työtä tiedossa, jää minulle kuukaudessa vuokran ja muutaman laskun jälkeen noin reilu 200e. En saa mitään isompaa kulutusluottoa, yritin talvella, kun vippejä oli noin 1000e edestä. Sossustakaan en saanut luottoa vaikka yritin ja selitin että haluan yhdistää kaikki laskuni ja maksaa tiettyä kuukausierää pois.. En saa keneltäkään rahaa sen vertaa lainaan, yli 5000e

Vierailija
27/48 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai tuossa muutakaan vaihtoehtoa ole, tietysti kyselisin vielä vippifirmoilta mahdollisuudesta realistiseen maksusuunnitelmaan, siis sellaiseen, josta voisit oikeasti pitää kiinni.

Ellei sulla ole sitten jotain niin suurta omaisuutta, jonka voisit pantata/myydä saadaksesi tuon summan?

Vierailija
28/48 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 23:08"]

Pätkätyötä tekevänä kuukausituloni vaihtelevat, mutta nyt ei työtä tiedossa, jää minulle kuukaudessa vuokran ja muutaman laskun jälkeen noin reilu 200e. En saa mitään isompaa kulutusluottoa, yritin talvella, kun vippejä oli noin 1000e edestä. Sossustakaan en saanut luottoa vaikka yritin ja selitin että haluan yhdistää kaikki laskuni ja maksaa tiettyä kuukausierää pois.. En saa keneltäkään rahaa sen vertaa lainaan, yli 5000e

[/quote]Eikö sun kuuluisi noilla tuloilla saada tt-tukea, vaikka siis olisitkin samaan aikaan töissä? Jokaiselle sossupummillekin pitää jäädä asumisen ja laskujen jälkeen 500e/kk käteen, ja siihen olet sinäkin oikeutettu. Mene peräämään oikeuksiasi.

Vierailija
29/48 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan haettu asumistukea ja sossusta rahaa muttei saada, koska otan kaikki työt vastaan, jota saan. Vaikka kyseessä olisikin vain kolmen viikon työ, otan sen silti. Tietenkin olisi järkevintä maata vain kotona päivärahalla, jolloin tulot olisivat samat koko ajan ja saataisiin tuet. Viime viikolla tuli taas kielteiset päätökset ttt:stä ja asumistuesta

Vierailija
30/48 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon, et sitku annat noiden vippien valahtaa ulosottoon, niin toi summa voi hyvinkin tuplaantua kun jokaiseen vippiin tulee käräjäkulut (satasia) päälle. Ja ulosotossa vielä käsittelykulut yms. kun jossain vaiheessa alat niitä maksaa pois.

Mäkin annoin noiden valahtaa ulosottoon kun niitä kertyi vaan liikaa (pikavippejä vaan 1, mutta visat, kulutusluotot, elloslainat ja kaikki maholliset). Nyt oon maksellu pois ja kiva kohta olla täysin velaton :) Enpä noita luottotietoja oo tarttenu.

Vierailija
31/48 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole mitään omaisuutta ehtinyt kertyä, mikä olisi rahanarvoista

Vierailija
32/48 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 23:15"]

[/quote]Eikö sun kuuluisi noilla tuloilla saada tt-tukea, vaikka siis olisitkin samaan aikaan töissä? Jokaiselle sossupummillekin pitää jäädä asumisen ja laskujen jälkeen 500e/kk käteen, ja siihen olet sinäkin oikeutettu. Mene peräämään oikeuksiasi.

[/quote]

Ai olenko mäkin oikeutettu tt-tukeen, koska mulle ei jää 500 euroa käteen laskujen ja asumisen jälkeen? No way! Ei se niin mene.

Vierailija
33/48 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut että olette hakeneet toimeentulotukea, asut siis miehesi kanssa? Mikä hänen tilanteensa on? 

Vierailija
34/48 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tässä tympäseekin että summa kasvaa mennessään ulosottoon. Mutta toisaalta, sitten kun olen töissä, maksan kaiken pois, vaikka siihen menisikin aikaa. Mistään kun ei apua saa nii on vaikeaa yrittää korjata tilannetta

Vierailija
35/48 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kanssa asun, työtön hänkin ja luottotiedot menneet ajat sitten ettei hänestäkään apua ole

Vierailija
36/48 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen mahdollisuushan tossa tilanteessa on vetää kunnolla perseelleen, eli ottaa - nyt kun vielä saa - kaikki mahdolliset vipit ja tilata tavaraa laskulla niin paljon kuin sielu sietää. Sit vaan jättää ne maksamatta, lopettaa työt ja jättäytyy yhteiskunnan elätettäväksi. Mitään ei tuossa tilanteessa tulla perimään, jos ei tuloja ole, ja velatkin vanhenee aikanaan. 10 vuoden päästä voi sit alottaa uudestaan puhtaalta pöydältä.

Tämä ei siis ollut kehotus tai ehdotus mihinkään vaan vain maininta eräästä mahdollisesta polusta.

Vierailija
37/48 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 23:23"]

[/quote]

Ai olenko mäkin oikeutettu tt-tukeen, koska mulle ei jää 500 euroa käteen laskujen ja asumisen jälkeen? No way! Ei se niin mene.

[/quote]

Olet oikeutettu tt-tukeen. Vuokran ja pakollisten laskujen (sähkö,vesi,lääkkeet) jälkeen tulisi jäädä käyttörahaa pikkusen yli 500e

Vierailija
38/48 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten, kaupungit ovat täynnä miehiä, jotka ovat valmiita maksamaan satasen, kaksikin, kiihkeästä yöstä. Varo kuitenkin pervoja, vaikka ne maksavatkin, saatat saada elinikäisiä vammoja, takapuoleen nainti ja raipaniskut on siinä hommassa kevyttä juttua.

Vierailija
39/48 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 23:29"]

Toinen mahdollisuushan tossa tilanteessa on vetää kunnolla perseelleen, eli ottaa - nyt kun vielä saa - kaikki mahdolliset vipit ja tilata tavaraa laskulla niin paljon kuin sielu sietää. Sit vaan jättää ne maksamatta, lopettaa työt ja jättäytyy yhteiskunnan elätettäväksi. Mitään ei tuossa tilanteessa tulla perimään, jos ei tuloja ole, ja velatkin vanhenee aikanaan. 10 vuoden päästä voi sit alottaa uudestaan puhtaalta pöydältä.

Tämä ei siis ollut kehotus tai ehdotus mihinkään vaan vain maininta eräästä mahdollisesta polusta.

[/quote]

Muuten iha jees, mutta en kyllä 10 vuotta halua olla yhteiskunnan elättinä. Tarkoitus ois iha maksaa niitä heti kun pääsen töihin

Vierailija
40/48 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 23:32"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 23:23"]

[/quote]

[/quote]

Olet oikeutettu tt-tukeen. Vuokran ja pakollisten laskujen (sähkö,vesi,lääkkeet) jälkeen tulisi jäädä käyttörahaa pikkusen yli 500e

[/quote]

En ole ap, mutta olenko mäkin oikeutettu toimeentulotukeen, kun 2500 € bruttopalkasta jää ulosoton, vuokran, opintolainan, sähkön, kaasun. puhelinlaskun jne jälkeen käteen alle 500 €? En usko että sain tt-tukea.