Ennen kuin luottotietoni menevät
Elikkäs nyt olen joutunut sellaiseen tilanteeseen, etten pysty maksamaan laskujani pois, jotka ovat vippejä. Ajauduin pikavippikierteeseen, joka paheni työttömyyden myötä, koska ei ole oikeasti rahaa. Pankista ei tietenkää työttömänä saa lainaa, eikä sossusta sosiaalista luottoa, yritetty on.
Olen kahden vaiheilla, jätänkö vaan maksamatta ja annan laskujeni mennä ulosottoon vai sovinko perintäfirmojen kanssa maksusuunnitelmia? Pari maksusuunnitelmaa olenkin jo tehnyt, mutta ensimmäiset eräpäivät ovat olleet viime viikolla... Jos perintäfirmojen kanssa ei pysty sopimaan pieniä eriä, annan asian olla, en ala vähillä rahoillani edes yrittämään, koska se ei onnistu.
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 23:34"]
Tai sitten, kaupungit ovat täynnä miehiä, jotka ovat valmiita maksamaan satasen, kaksikin, kiihkeästä yöstä. Varo kuitenkin pervoja, vaikka ne maksavatkin, saatat saada elinikäisiä vammoja, takapuoleen nainti ja raipaniskut on siinä hommassa kevyttä juttua.
[/quote]
olipas paska ehdotus. eikös se teinien nukkumaanmeno aika ole jo mennyt? kaikki naiset eivät ole maksullisia, eivätkä jakaa itseään rahasta.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 23:28"]
Mieheni kanssa asun, työtön hänkin ja luottotiedot menneet ajat sitten ettei hänestäkään apua ole
[/quote]
nojust joo. Asut miehen kanssa jolla on mennyt luotyotiefot ja nyt menee sullakin. En ymmärtä yhtään tota ajatusta maksan kun pääsen töihin, eli milloin. Muutenkin koko ajatusmaailma että ostettaisi kotiin jotain osa aksulla on niin ouyo, puuttuuko kotoa muka jotain ? Mä sinuna trkisin kaikkeni että saisin maksettua velat pois enkä enää harkitsekasn vippelä. ja sitten kannattaa vähän potkia ukkoa persuulleen, luotyotietodon ja työtön ei ole paras mahdollinen. vähän ravistusta ja paljon järkeä tarvitsette kummatkin.
ei ne velat kai vanhene. itselläni laskujapyörii ulosoton ja perinnän välillä, vaikka alkuperäinen lasku on 14 vuotta vanha.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 08:24"]
Ap: Pankista on mahdollista saada lainaa tuon pikavippikierteen katkaisemiseksi, vaikka rahatilanteesi olisikin niin huono, ettet koskaan voisi uskoa saavasi pankista lainaa. Sen voi saada ilman takaajaakin, jos vaan sinulla on tuloja sen verran, että pystyt pankille lyhentämään lainaa. Jos taas tuloja ei ole, kysy vanhempiasi takaajiksi. Se ei siis tarkoita, että he lainaavat sinulle rahaa, vaan takaavat pankkilainasi.Et menetä mitään, jos ainakin kysyt.
[/quote]
Olen jo kysynyt pankista lainaa, mutten saanut, koska minulla ei ollut vakituista työsuhdetta. Vanhempieni kanssa en ole keskustellut asiasta, mutta varmaan täytyy, jos he pystysivät takaamaa.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 10:05"]
Ap, mihin olet alunperin tarvinnut näitä vippejä? Kyllä niillä työttömyystuilla ym. elelee ihan hyvin, niin mekin eletään. Vuokralla asutaan, mies on työtön (+tekee keikkatyötä silloin kuin saa eli aika harvoin) ja minä olen äitiyslomalla.
[/quote]
Pakollisiin laskuihin, joita en ole pystynyt maksamaan. Päivärahassa ollut katkoksia enkä ole saanut rahaa mistään ja olen tehnyt pätkätyötä, n. 300e kuukaudessa... Tuollaisiin pieniin tuloihin ei ole saanut edes sossusta lisää rahaa eikä asumistukea. Lisäksi minulle luvattiin syksyllä töitä ja silloin ei ollut rahaa joten otin noin 200e pikavipin, koska kuvittelin sen sitten maksavani palkasta.. Näinhän ei käynyt vaan olin työttömänä muutaman kuukauden ja kierre oli valmis syntymään
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 23:04"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 10:05"]
Ap, mihin olet alunperin tarvinnut näitä vippejä? Kyllä niillä työttömyystuilla ym. elelee ihan hyvin, niin mekin eletään. Vuokralla asutaan, mies on työtön (+tekee keikkatyötä silloin kuin saa eli aika harvoin) ja minä olen äitiyslomalla.
[/quote]
Pakollisiin laskuihin, joita en ole pystynyt maksamaan. Päivärahassa ollut katkoksia enkä ole saanut rahaa mistään ja olen tehnyt pätkätyötä, n. 300e kuukaudessa... Tuollaisiin pieniin tuloihin ei ole saanut edes sossusta lisää rahaa eikä asumistukea. Lisäksi minulle luvattiin syksyllä töitä ja silloin ei ollut rahaa joten otin noin 200e pikavipin, koska kuvittelin sen sitten maksavani palkasta.. Näinhän ei käynyt vaan olin työttömänä muutaman kuukauden ja kierre oli valmis syntymään
[/quote]
tässä näet, et voi hommaa mitään koska sulla ei ole tuloja. Älä edes mieti telkkarin hankkimista osamaksulla, sulla ei ole siiden varaa. Jos telkkari pamahtaa, putkiversioita saa kympillä huutiksesta.
Sinuna hakisin lidlistä 2 puuropaketttia, laittaisin työttömän miehen myymään kaiken tarpeettoman huutiksessa, siihen hänellä on aikaa.
sun elämänhallinta on ihan väärä, jos edes haaveilet uusista tietokoneista ja samaan aikaan maksat vippejä ja luottotiedot uhkaavat mennä. Mikään työpaikka ei ole varma ennen ekaa työpöivää ja senkin voit menettää jos et ole hyvä. Olet kuitenkin jo ton ikäinen eikä sulla ole töitä, mikä sanoo että sulla on koskaan. Mieti kuinka kalliiksi tulee luottotietojen menettäminen, kaikki kulut ja korot. Voi kaurapuuro maistua vähän paremmalta.
Oletko siis kysynyt yhdestä pankista vai kaikista ? Aika helppoa näin nettiaikana.
taidat vaan olla vöhän saamaton
En ole ap, mutta olenko mäkin oikeutettu toimeentulotukeen, kun 2500 € bruttopalkasta jää ulosoton, vuokran, opintolainan, sähkön, kaasun. puhelinlaskun jne jälkeen käteen alle 500 €? En usko että sain tt-tukea.
[/quote]
Opintolainan korot hyväksytään ttt-hakemukseen, mutta ei mitään puhelinlaskua tms.