Olisiko sinulle ok, että seurustelukumppanisi kaveeraa exänsä/exiensä kanssa?
Kommentit (24)
On ok, niin kauan kuin tilanne on ok heidän välillään. Mieheni on hyvä ystävä eksänsä kanssa siinä mielessä, että liikumme samassa kaveriporukassa ja tulemme kaikki hyvin toimeen. Eksä on ollut minua kohtaan vain ja ainoastaan mukava ja ystävällinen, enkä näe mitään syytä miksi tilanne ei jatkuisi samalla tavalla. Erostakin on jo niin kauan, että kyllä elämä on jo jatkunut.
Ymmärrän silti, että jos eksä esim. olisi kettumainen nykyistä kohtaan tai että ystävyys tulisi suhteen väliin, siinä vaiheessa miehen tulisi tehdä valinta siitä, kumpi on tärkeämpi prioriteetti.
Itse olen yhden eksän kanssa vielä oikein hyvissä väleissä, toisen kanssa taas en. Riippuu niin paljon siitä miten suhde päättyi.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä ole ollut exäni kanssa missään tekemisissä eron jälkeen, vaikka emme eronnetkaan riidoissa. Erostamme on jo yli vuosi. Onko tällainen sitten harvinaista?
Ap
Vuosi on loppu viimein aika lyhy aika. - On minusta ihan ymmärrettävää, ettei "heti" tai vaikka ensimmäiseen vuoteen halua olla välttämättä missän tekemisissä ex-kumppaninsa kanssa. Pölyn on syytä antaa laskeutua. kuten sanonta kuuluu. Jos suhde on kestänyt pidempään (vuosia) niin sitä tavallaan joutuu luomaan pikkuhiljaa itseään ja elämäänsä uudestaan....
Nurinkurista on, että eri tavoin haavoitanutakkin kumppania saattaa samanaikaisesti inhota ("miksi annoin hänen ottaa niin monta vuota elämästäni") että kaihota hnen luokseen takaisin ("yhdessä meillä oli kuitenkin iso talo ja oltiin lapisen kanssa kokonainen perhe").
Osa vannoo, ettei haua enää ikinä parisuhteeseen. - Osa aas on jo löytänyt uuden kumppanin mahd. jo ennen kuin vanha parisuhde on saanut "virallisesti päätöstään"
Jotta ex-kumppaninsa kanssa voi olla väleissä häneen täytyy minusta voida, ainakin suurimmilta osin luottaa..
M42 (Sinkku)
Kyllä hän on ystävä exänsä kanssa. Kai se on ok, kun yhteiset lapsetkin. Ei asia minulle kuulu. Jokainen valitsee itse ihmissuhteensa.
Itse en ole missään tekemisissä lasteni isän kanssa.