Olisiko sinulle ok, että seurustelukumppanisi kaveeraa exänsä/exiensä kanssa?
Kommentit (24)
Tietysti on ok. Eivät ihmiset yleensä ole parisuhteessa, jos eivät viihdy yhdessä. On ihan luonnollista, että he haluavat viettää aikaa yhdessä myös parisuhteen päättymisen jälkeen.
Riippuu onko se tarkoituksellista kiusantekoa nyksälle kuten eräällä oli.
Totta kai on. Ovathan he olleet toisilleen merkittäviä ihmisiä jossain vaiheessa elämää. Pidän itsekin toisinaan yhteyttä joihinkin exiini ja käyn lasillisella tai syömässä ja vaihdetaan kuulumiset.
Minun nykyinen ex piti aikoinaan yhteyttä silloiseen exäänsä, ja kävi ilmi, ettei hän ollutkaan ex. Mies piti kahta naista yhtäaikaa.
On ok, mikäli suhde on oikeasti "vain" kaverillinen.
Heillä on yhteisiä lapsia. Lasten kannalta paras, että ovat tekemisissä ja väleissä.
Kyllä on. - Enemmän olisin varuillani ja epäluuloinen sellaisen kanssa, jolla ei olisi mitään hyvää sanottavaa ex -kumppaneistaan. Ymmärrän, että on heitä, joilla ei ole, mutta jos suhde on kestänyt pidempään, eikä ex-kumppanista ole vuosia myöhemminkään mitään hyvää saati neutraalia sanottavaa, niin hälytyskelloni soi. - Soi mahd. vielä enemmän, jos samalla minua kohtaan osoitetaan huomattavia ylisanoja ja samalla painotetaan, että kuinka olen kaikkea muuta kuin ex-kumppani(t).
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Jos ovat kavereita, niin miksi ei olisi ok? Siksi, että ovat joskus olleet yhdessä/harrastaneet seksiä? Jostain syystähän ne on eksiä, eikä niitä yleensä sen jälkeen ajatella muina kuin kavereina.
Ethän nyt oikeesti ole noin sinisilmänen?
On tapauskohtaista. En tykkäisi jos mies kaveeraisi yhden exänsä kanssa joka on nähnyt helvetisti vaivaa erottaakseen meitä. Ex-vaimon kanssa saa kaveerata jos haluaa. Ex-Vaimo tietää että minä olen nykyinen ja myös tuleva.
Ei tod. Jos on yhteisiä lapsia, niin muuten ei.
Riippuu monesta asiasta. Jos mies on esim. tullut jätetyksi ja on haikaillut exänsä perään, ei tuntuisi kivalta. Nykyisen miehen ex yritti rikkoa minun ja miehen välit, joten todellakaan ei olisi ollut ok.
Mitä täällä oikein on, 15-vuotiaita?
Miksei parisuhteen päättymisen jälkeen voisi olla väleissä? Kyllä ainakin sivistyneet ihmiset pystyvät. Meillä jopa nykyinen ja ex pitävät yhteyttä toisiinsa aina välillä.
Valitettavasti ei kuulu puolisolleni kenen kaveri olen. Molemmat huitelee missä sattuu. Jos pitää alkaa määräillä kenen kanssa liikkuu niin ottaisin hatkat.
Mun mielestä on ok. Ite muutin niin kauas että eipä juuri tule exiä nähtyä mutta kuulumiset kysellään silloin tällöin. Kyllä mulle kaikki exät on ollut tärkeitä ihmisiä elämässä ja mun mielestä on kiva kuulla miten heillä menee, en onneks ole mitään kusipäitä sattunut valitsemaan joista olis lopullisesti pitänyt päästä eroon. Yhden exän nykyisestä vaimosta on tullut myös hyvä ystävä ja lapsi sekä koira on välillä meillä hoidossa. Yhteen en pidä yhteyttä koska hänen naisystävä ei pitänyt siitä että oltiin enää missään yhteyksissä exän kanssa, suotakoon se heille sitten.
On asioia, joista olen hyvilläni ja erinomaisen tyytyväinen. - Yksi niistä on se, että olen hyvissä tai ainakin asiallisissa väliessä jokaisen ex-kumppanini kanssa. En minä ole heihin mitenkään säännöllisesti yhteyksissä mutta tiedän, että halutessani voin olla heistä jokaiseen yhteydessä, kuten heistä kukin voi olla halutessaan olla minuun yhteydessä. - Kenenkään kanssa minulla ei ole yhteisiä lapsia tai muuta seikkaa/ asiaa, joka "pakottaisi" meidät olemaan, jollain lailla olemaan yheyksissä.
M42 (Sinkku)
Olisi ok.
Itsekin olen hyvä ystävä exäni kanssa. En todellakaan halua häntä takaisin, en halua harrastaa seksiä tai mitään, mutta hän on hyvä ja mukava ihminen.
Minä en kyllä ole ollut exäni kanssa missään tekemisissä eron jälkeen, vaikka emme eronnetkaan riidoissa. Erostamme on jo yli vuosi. Onko tällainen sitten harvinaista?
Ap
Tottakai olen exän kanssa tekemisissä/kavereita kun ei ollut draamaa erossa. Mutta edeltäviä exien kanssa en ole tekemisissä koska niissä oli draamaa, valitettavasti ne olivat paljon tärkeämmät ihmiset minulle. Toisessa itse aiheutin draamat ja toisessa exä.
Eikä haittaa myöskään jos nyksä kaveraa exien kanssa.
Kyllä on. Jos ovat kavereita, niin miksi ei olisi ok? Siksi, että ovat joskus olleet yhdessä/harrastaneet seksiä? Jostain syystähän ne on eksiä, eikä niitä yleensä sen jälkeen ajatella muina kuin kavereina.