Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuore avioliitto, haluan eron

Vierailija
20.05.2013 |

Menimme naimsiiin kutakuinkin 1,5 kuukautta sitten. Naimisiin menimme, koska se tuntui olevan luonteva seuraava askel, mutta jo hääpäivänä aloin empiä. Pian häiden jälkeen oma suhteeni erääseen miestuttuuni läheni, ja nyt olen täysin varma että haluan antaa mahdollisuuden tuolle miehelle ja ottaa avioeron miehestäni ennenkuin suhteemme menee yhtään pidemmälle. Miten tässä nyt menetellään? Mieskin varmasti tietää että tämä oli virhe. Haluaisin kuitenkin pitää mieheni sukunimen, onko minulla oikeus siihen? Minulla on noin 10 000€ säästöjä omalla tililläni, joudunko jakamaan ne? Asumme aso-asunnossa ja minä muutin miehen luo joten irtaimisto on pitkälti hänen eikä yhteistä omaisuutta auton lisäksi ole, mutta auto on miehen nimissä ja en siitä jaksa/halua alkaa tappelemaan.

Saan varmaan kauheasti paskaa niskaan, mutta osaisiko joku auttaa näissä muutamissa esittämissäni kysymyksissä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteenmuuton jälkeen se iskee, häiden jälkeen se iskee ja vauvan (vauvojen) saannin jälkeen se iskee: tätäkö tämä nyt on, ihan paskaa, ei yhtään sellaista kuin kuvittelin... sitten   jokainen reagoi omalla tavallaan: sopeutuu muutokseen, karkaa, alistuu kohtaloonsa, yrittää löytää onnea siitä mitä on, keksii yhä uusia projekteja elämään, kerää katkeruutta ja kaunaa, lähtee toiselle kierrokselle löytääkseen taas saman kuvion

karkaaminen voi olla ihan oikea valinta näistä, mutta 1,5kk on kyllä melkoisen lyhyt aika, olis edes miehellä paljon ositettavaa niin motiivin ymmärtäisi paremmin...

Vierailija
22/27 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäpä mietin minäkin.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meitä on joka junaan, loput jää asemalle ja asemiahan riittää.....

Vierailija
24/27 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niinkuin susta tuntuu,on vain yksi elämä. Avioliitto?! arvotonta paskaa, paperia ja byrogratiaa, vitunko väliä jos ei tunnu hyvältä. uusi muna jalkojen väliin ja menoksi....

Vierailija
25/27 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Byrogratiaa hihi.

Vierailija
26/27 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 16:57"]

Koitaha nyt vaan kestää. Niin myötä- ja vastamäessä. Eiks je? Vai meinaatko vaihtaa miestäkun paitaa aina kun kohdalle osuu joku vähänkin mielenkiintoinen? Lapsellinen olet.

[/quote]

Sama tuli itsellekin ekaksi mieleen.. vähän on jäänyt tuo aikuistuminen kesken kun on naimisiin paukattu.

Vierailija
27/27 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 17:00"]

Oletan että tarkoitit että ennenkuin uusi suhde menee pitemmälle...? Omaisuus jaetaan puoliksi jos ei avioehtoa ole tehty; käytännössä voitte itse sopia omaisuuden jaosta ja tehdä paperin josta käy ilmi että ositus on tehty. Sukunimen saat pitää, mutta uusi puoliso ei voi sitä nimeä saada jos menette joskus naimisiin.

[/quote]

Minkä vaan suojaamattoman sukunimen voi vaihtaa/ottaa.