"Aamu"pahoinvointi: poissaolot ja syöminen
Tämä tuli melkoisena yllätyksenä kun edellisen raskauden aikana ei ollut oksettava olo kertaakaan. Nyt tilanne on se että pahoinvointia on aamusta iltaan. Koska raskaus ei vielä ole niin pitkällä en tahtoisi selittää sillä poissaoloja ja muutenkin olen aina ollut niillä linjoilla että raskaus ei ole mikään sairaus - kunnes sitten tämä. Mitä ilmoitan jos joudun jäämään kotiin heikotuksen ja vatsahappojen oksentelu takia (muuta oksennettavaa ei juuri olekaan koska mikään ei mene alas).
Toinen ongelma onkin se että pitäisi keksiä jotain mikä ei aiheuttaisi jo katsoessa puklureaktiota. Mitä te raskauspahoinvoinnista kärsineet olette silloin saaneet syötyä? Mitä kannattaisi kokeilla? Tällä hetkellä ajatuskin syömisestä kuvottaa, mutten jaksa enää yhtään mitään koska en saa syötyä.
Kommentit (8)
Niin, niin, raskaushan ei ole mikään sairaus... Jep jep, mä kun kyselin samaa, niin silti mulle todettiin, että RASKAUS EI OLE MIKÄÄN SAIRAUS. Mene töihin, äläkä vikise. Kyllä kunnon nainen kuulemma sen pahoinvoinnin kestää!! Jos ei, älä tee lapsia!!
T: 2 raskautta takana ja kummassakin pahoinvointia loppuun asti, ruoka ei tosiaan mennyt alas ja kaikki oksennettiin, silti piti vaan mennä töihin tekemään muille ruokaa, koska raskaus ei ole sairaus. Mitäs sen on väliä, että oksennettiin viereiseen roskikseen vähintään 10 kertaa tunnissa?
Appelsiinit ja kiiwit maistuivat, kaikki muu ällötti, jugurttikin sitten alkoi jossain kohti maistua.
Oisit oksentanut niihin ruokiin. Kyllä joku olis sut sieltä keittiöstä pois ajanu.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 11:10"]
Oisit oksentanut niihin ruokiin. Kyllä joku olis sut sieltä keittiöstä pois ajanu.
[/quote]
Ei muuten olis ajanut, meidän pomo oli aivan ihana. Yks tyttö sai kuumaa rasvaa silmiinsä, pomo vaan oli sanonut: "Et kai sä nyt ton takia sairaslomaa tarvii". Tyttö oli hädin tuskin nähnyt silmillään... Työkaverit oli vähän sitä mieltä, että painu kotiin, susta ole mitään hyötyä, kun vaan oksennat, niin pomo oli sitä mieltä, että siitä tulee palkatonta sitten... Kun ei ole oksennustauti, ei tarvitse kotona olla.
Kohmeisia marjoja. Mun suosikkeja oli punaherukat.
Sekin auttoi, että olin illalla varannut sängyn viereen aamuksi jotain syötävää ja juotavaa. Sitten aamulla herättyä, ennen kuin nousin ylös, söin sen mitä pystyin ja vielä vähän aikaa olin vaakatasossa.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 11:36"]
pomo oli sitä mieltä, että siitä tulee palkatonta sitten...
[/quote]
Onneksi pomolta ei tarvitse kysyä vaan työterveyslääkäriltä.
Jääkaappikylmät klementtiinit ja voileipäkeksit (ilman päällisiä) meni mulla.