Sinä joka pidät työstäsi, mitä työtä teet?
Kommentit (908)
25 vuotta nuorisokodeissa. Helppoa. Ihan kun työ olisi harrastus, josta maksetaan.
M49
Vierailija kirjoitti:
Miten on tuloksenteon laita. Mitä saatte työstänne myytyä. Kuka maksaa, paljonko, onko hyödyllinen tuote. Vai ihanko sitä veroista palkka tulee. Mitä maa menettäisi, jos ammattikunta ne puolittuisi tai loppuisi. Tätä olen miettinyt.
Veroista tulee. Ammattikunta ei poistu ikinä.
-lastenkodin ohjaaja
Kokki.
Minut on palkattu työpaikkaan, eli teen joka aamu aamiaisen ja lounaan.
Mitään ei tarvi itse keksiä, konsernissa reseptiikan tekee muut.
Mä teen tilaukset, ruuat, siivouksen jne.
Joka päivä tulee ylitöitä 45 min.
Siksi saan pitää kesällä 6 viikon ja jouluna 3 viikon lomat.
Voin ottaa loput ruuat mukaan, paitsi ennen kesää ja joulua täytän pakkasen ja paikalla olevat syö niitä. Ei syö, mutta on mahdollisuus.
Korona-aikana olin lomautettu ja sain liitolta korvaukset. Mutta haaveena oli tehdä keittokirja, olin työstänyt sitä jo kauan.
Korona-aikana se tuli lähes tehtyä loppuun, paitsi sopimuksen jne muuttuu. Huh mikä urakka oli siinäkin. Kukaan ei tiedä, jos ei ole alalla.
Olen ohjelmistokehittäjä ja teen 100% etätyötä. Päätän käytännössä itse milloin hoidan mitäkin asioita päivän aikana edellyttäen tietenkin että työasiat hoituu. :) Tässä kerkeää mukavasti lenkitytyyää koirat, käydä salilla ja joogassa. Helppo ala tämä ei ole, mutta sinnikkyydellä ja kovalla motivaatiolla pääsee pitkälle. Mulla ei ole korkeakoulutusta, eikä sellaista yleensä edes vaadita - koodaamista ei opi muuta kuin tekemällä kovasti työtä.
Olen poliisi, on mukavaa pamputtaa ja ajaa sinisellä autolla.
Yrittäjä kauneudenhoitoalalla jo 20v. Rakastan työtäni ja käyn koulutuksissa jatkuvasti, pysyn ajan hermolla😊
Vierailija kirjoitti:
Miten on tuloksenteon laita. Mitä saatte työstänne myytyä. Kuka maksaa, paljonko, onko hyödyllinen tuote. Vai ihanko sitä veroista palkka tulee. Mitä maa menettäisi, jos ammattikunta ne puolittuisi tai loppuisi. Tätä olen miettinyt.
Veroilla maksettavat palkat on juuri ne tärkeimmät .
Eli terveys ja koulutus. Tarkoitan siis hoitohenkilökuntaa/lääkäreitä ja opettajia ym
Ja maa menettäisi lähes kaiken, jos nuo otetaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Tukijussi. Ajelen fergulla pari kierrosta lähipellolla/ päivä ja myyn polttopuita ja joulukusia iolman kuittia. Alkukuussa maataloustoimistossa täytämme taas hakemukset :)
Ihanko itse teet talvet niitä polttopuita metsässä? Ja oletko istuttanut ne kuuset vai myytkö luonnonkuusia ja kuka ne hakee sieltä metsästä, kaataa ja vie kauppapaikalle?
Ja miksi ajelet fergulla pari kierrosta pellolla? Ei kai siellä tarvitse talvella ajella?
Erittäin vaativissa asiantuntijatehtävissä monikansallisella työnantajalla. Työ on älyllisesti mielenkiintoista ja 25 kansallisuutta työkavereissa pelkkää bonusta. Myös palkka on Suomesta katsoen erittäin hyvä.
Ainoa työ, jossa olen aidosti viihtynyt, oli postinjakajana vuonna miekka ja kilpi, kun postilla vielä oli asialliset jakopiirit ja iso osa päivästä kului postia käsin lajiteltaessa. Oli mukavan itsenäistä ja liikunnallista hommaa, ja mulla oli pitkään ihana reitti ympäristössä, jossa olisin itsekin halunnut asua. Voi koko päivän kuunnella musiikkia napit korvilla, jos oli oikein epäsosiaalisella tuulella, kuten lähes aina oon.
Sittemmin olen tehnyt toimistotöitä, ja päivät kuluu tunteja ja minuutteja laskien siihen, kunnes vihdoin pääsee pois ruudun ääreltä. Onhan tää työ huomattavasti helpompaa noin fyysisesti, mutta jotenkin tosi puuduttavaa tuijottaa tietokonetta koko päivä. Ja rasittavaa setviä hölmöjen ihmisten hölmöjä ongelmia.
Tekisin mielelläni sopivan fyysistä, itsenäistä työtä, jossa ei tarvitsisi olla hirveästi ihmisten kanssa tekemisissä, mutta eipä sellaista taida nykypäivänä olla. Siivous nyt ei tule kuuloonkaan, aivan liian huonosti palkattua orjahommaa. Sitäkin pari kuukautta tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Tukijussi. Ajelen fergulla pari kierrosta lähipellolla/ päivä ja myyn polttopuita ja joulukusia iolman kuittia. Alkukuussa maataloustoimistossa täytämme taas hakemukset :)
Onko joulukuset isoissa pulloissa? Vois ens jouluksi ostaa anopille joulusaunaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko itse teet talvet niitä polttopuita metsässä? Ja oletko istuttanut ne kuuset vai myytkö luonnonkuusia ja kuka ne hakee sieltä metsästä, kaataa ja vie kauppapaikalle?
Ja miksi ajelet fergulla pari kierrosta pellolla? Ei kai siellä tarvitse talvella ajella?
Esimerkki asian tuntemattomuudesta tämä kommentti.
Olen nimimerkki Vierailija vauva.fin sivuilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen nimimerkki Vierailija vauva.fin sivuilla.
Teet hyvää työtä. Olen lukenut kommenttejasi.
Lehtori AMK:ssa. Mukava opettaa ja ohjata fiksuja, itse valitsemaansa ammattiin opiskelevia aikuisia.
Minä olen graafisella alalla, liittyy lääketieteeseen. Rakastan työtäni
Lakimies ja työntekijäpuolella toimin työoikeuden parissa. Pääosin koen tekeväni tarpeellista työtä, koska pystyn auttamaan tavallisia ihmisiä konkreettisissa asioissa.
Kiva lukea siitä, kuinka kaikenlaisissa töissä ihmiset viihtyvät. Jospa vain itsekin joskus sellaista saisin.
Myyntityötä 100% etänä . Vapaus matkustaa milloin haluaa ja työskennellä vaikka laiturinnokasta. Rakastan työtäni 😊