Sinä joka pidät työstäsi, mitä työtä teet?
Kommentit (908)
Puheterapeutti. Tärkeää työtä melko kelvolla palkalla.
Henkilökohtainen avustaja 40h viikko töitä. Ei valittamista. Helppo työ, täysin omatoiminen avustettava, ongelmana lähinnä aivoverenvuodon jälkeinen hitaus ja huimaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanketyöntekijä sotella. Saa kehittää asioita ja olla luova. Omaan työnkuvaani kuuluu paljon kirjoittamista, joka on intohimoni.
Paras hanke sotella olisi palkata lisää käsiä varsinaiseen työhön ja luopua siitä portaasta, jonka tehtävänä on lähinnä keksiä itselleen jotain työltä vaikuttavaa, jottei kukaan huomaisi, ettei heitä oikeastaan tarvita.
Aika vähän sotella on sellaisia hommia, joissa riittää pelkät kädet. On ärsyttävää, että hoitotyön ammattihenkilöistä (mm. lähihoitajat) ja asiantuntijoista (mm. sairaanhoitajat) puhutaan käsipareina.
Totta. Työstä iso osa on aivotyötä eikä mitään käsiparityötå. Jos minä ohjaan asiakasta pukeutumaan, ensisijaisesti teen sen puhuen, antaen sel
Muutoinkin asenne, että olisi kyseessä käsipari ja työ ajatuksen mukainen on alentava. Tuskin kukaan viihtyy työssä, joka on ainoastaan fyysistä rutiinitoistoa. eri
Vierailija kirjoitti:
Ainoa työ, jossa olen aidosti viihtynyt, oli postinjakajana vuonna miekka ja kilpi, kun postilla vielä oli asialliset jakopiirit ja iso osa päivästä kului postia käsin lajiteltaessa. Oli mukavan itsenäistä ja liikunnallista hommaa, ja mulla oli pitkään ihana reitti ympäristössä, jossa olisin itsekin halunnut asua. Voi koko päivän kuunnella musiikkia napit korvilla, jos oli oikein epäsosiaalisella tuulella, kuten lähes aina oon.
Sittemmin olen tehnyt toimistotöitä, ja päivät kuluu tunteja ja minuutteja laskien siihen, kunnes vihdoin pääsee pois ruudun ääreltä. Onhan tää työ huomattavasti helpompaa noin fyysisesti, mutta jotenkin tosi puuduttavaa tuijottaa tietokonetta koko päivä. Ja rasittavaa setviä hölmöjen ihmisten hölmöjä ongelmia.
Tekisin mielelläni sopivan fyysistä, itsenäistä työtä, jossa ei tarvitsisi olla hirveästi ihmisten kanssa tekemisissä, mutta eipä sellaista taida nykypäivänä olla. Siivous nyt ei tule kuu
Tykkäsin itsekin aikanaan! Fyysisesti raskasta talvella runnoa jäistä fillaria omakotitaloalueella (tuohon aikaan ei ollut tietoakaan mistään sähköavusteisista tms.), mutta tykkäsin fyysisestä työstä. Tykkään nykyisestä asiantuntijatyöstänikin, mutta fyysisyys tästä valitettavasti puuttuu.
Tästä tulee varmaan miljoona alapeukkua, mutta sanon silti: tarjoan seksipalveluita rahaa vastaan. Teen tätä omasta, vapaasta tahdostani, valitsen asiakkaani itse ja nautin työstäni. Minulla on firma jonka kautta rahaliikenne kulkee eli tilitän yhteiskunnalle alvin jokaisesta tapaamisesta ja maksan muutkin verot ja maksut.
Talousjohtaja kuntaomisteisessa yhtiössä. Ihan rentoa, vaihtelevia päiviä ja ei ainakaan liikaa stressiä :-)
Puutarhuri, koulutus miltei 40v takaa jo
Vierailija kirjoitti:
Lukion ope. Teinit on parhaita, samaan aikaan vielä avoimia ja innostuvia, mutta jo fiksuja ja keskustelukykyisiä. Rakastan opettamaani ainetta ja mikään päivä ei ole samanlainen. Työ on luovaa ja vaihtelevaa ja tarjoaa myös älyllistä haastetta.
Mä ehkä vähän kadun, että en alkanut opettajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukijussi. Ajelen fergulla pari kierrosta lähipellolla/ päivä ja myyn polttopuita ja joulukusia iolman kuittia. Alkukuussa maataloustoimistossa täytämme taas hakemukset :)
Ihanko itse teet talvet niitä polttopuita metsässä? Ja oletko istuttanut ne kuuset vai myytkö luonnonkuusia ja kuka ne hakee sieltä metsästä, kaataa ja vie kauppapaikalle?
Ja miksi ajelet fergulla pari kierrosta pellolla? Ei kai siellä tarvitse talvella ajella?
Eihän noilla varmaan oikein elä mutta saa jotain pikku lisää ja ajankulua elämään. Moni "maajussi" käy ihan oikeissa töissä, ei tuet riitä yksinään. Myydä voi tosiaan vaikka polttopuita tai joulukuusia, heinäpaaleja ja kauraa hevosharrastajille. Omille hepoille jää halvat ruuat. Hyvä kun noita joku viitsii tehdä.
Olen pääministeri ja tykkään nuolla Häkämiehen anusta ja kyykyttää köyhiä
t. nykyinen ja EXä
Metsuri....kaadan ja myyn omaa metsää...kuntoilua,mukavaa vapaata hommaa,ja rahaakin tulee mukavasti..
Olen käytettyjen autojen liikkeessä autokoijarina.
Kusen asiakkaita linssiin päivittäin, se on kivaa ja antoisaa hommaa.
T.Raffe
Toimin hyvinvointialueella syvällisissä asiantuntijatehtävissä ja nautin työstä. Olen aikaisemmin toiminut 3/4 työurasta ns. "yksityisellä" vastaavissa hommissa. Nyt nautin siitä, että säännönmukaisesti ip klo 1500 jälkeen ei juurikaan tapahdu mitään. Aikaisemmin puuhasin "joka päivä" n. 0900-1800 tai -1900. tietty sillä peruskiinteällä palakalla
Pääasiassa liitän suklaapaloja yhteen, ja jos kerkeää, niin liimaan vihreiden kuulien puolikkaita yhteen. Toinen porukka paketoi noi, kun minua ei siihen kokemuksen puutteessa vielä uskalla päästää. Jos saa tehdä ylitöitä, niin yleensä joudun linjalle, jossa tökätään tikku sellaiseen karkkipalloon ja siitä tulee siten tikkari. Aika tylsää hommaa, mutta tykkään silti. Palkka on hyvä n. 12 €/h riippuen likaisen työn lisästä ja ylitöistä. Likaisen työn lisää tulee siitä, jos työkaverit ovat tylsiä ja heittävät karkeilla päin pläsiä. Kotona ei jaksa enää muut, kuin olla sohvalla, katsella leffaa ja syödä suklaatia, tai vihreitä kuulia. Tikkarit eivät enää työn takia maistu.
Opetan eläkeläisille tietokoneen ja älypuhelimen käyttämistä. Oppilaani ovat erittäin motivoituneita, mikä tekee työstäni kivaa ja palkitsevaa.
Vieläkö vuonna 2025 löytyy ihmisiä, jotka tykkää työstään?
T. Alanvaihtoa pohtiva
Asiantuntijana työkkärissä.