Sinä joka pidät työstäsi, mitä työtä teet?
Kommentit (908)
Matka rakastaja, kierrän römpsien perässä pitkin kyliä.
Vierailija kirjoitti:
Kalakala kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen iktyologi.
Tutkin suolammissa tai pienissä harjumaastojen pohjukoissa olevien lampien ns. "mustien" ahvenien elämää.
Näiden ahvenien synty on edelleen arvoitus sekä niiden lisääntyminen.
Miten ensimmäinen ahven joutui lampeen, johon ei tule mitään vesivirtaa.
Pidän työstäni. Palkka ei ole järin suuri mutta elätän sillä itseni.
Voi että sinun kanssas. Miepä kerron mistä se ahven sinne tuli. No tietenki joku paikallinen on halunnut että siin lätäkössä alkaa olemaan kalaa jatkossa, se on tuonut sen jostain muualta! Itse voisin ainakin tehdä moista jos lähellä olis lampi ja haluaisin sinne jotain elämää. Ihan mielenkiinnosta vaan olis hauska seurata mitä siellä alkaa tapahtumaan.
Tai sitten tulva-aikaan ensimmäiset ahvenet uivat sinne puroa pitkin.
Mahtavia nämä kommentit. Jollain on joku ammatti missä tutkii asiaa. Niin moni kommentoija luulee, ettei kyseinen tutkija ole ajatellut vaihtoehtoja mistä asia johtuu. Sama kuin joku sanoisi olevansa lihavuuteen erikoistunut ravintoterapeutti, niin kertoisi, että jäätelö ja muut herkut muuten lihottavat ihmisiä. :D :D
Vierailija kirjoitti:
Kalakala kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen iktyologi.
Tutkin suolammissa tai pienissä harjumaastojen pohjukoissa olevien lampien ns. "mustien" ahvenien elämää.
Näiden ahvenien synty on edelleen arvoitus sekä niiden lisääntyminen.
Miten ensimmäinen ahven joutui lampeen, johon ei tule mitään vesivirtaa.
Pidän työstäni. Palkka ei ole järin suuri mutta elätän sillä itseni.
Voi että sinun kanssas. Miepä kerron mistä se ahven sinne tuli. No tietenki joku paikallinen on halunnut että siin lätäkössä alkaa olemaan kalaa jatkossa, se on tuonut sen jostain muualta! Itse voisin ainakin tehdä moista jos lähellä olis lampi ja haluaisin sinne jotain elämää. Ihan mielenkiinnosta vaan olis hauska seurata mitä siellä alkaa tapahtumaan.
Tai sitten tulva-aikaan ensimmäiset ahvenet uivat sinne puroa pitkin.
Älkää nyt viekö toiselta työpaikkaa :D
Olen ollut nyt muutaman vuoden jäähallilla töissä. Työ on lähinnä jäänhuoltoa, kiinteistöhuoltoa ja alueen muista liikuntapaikoista huolehtimista. Kesäisin paljon nurmikon leikkuuta. Mukavaa rentoa työtä ja hyvät kaupungin lomat. Palkka voisi olla parempikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliala. Yökkö.
Hyvä tili netflixin kattelusta ja netillä näpräilystä.
Tai no, roskat pitää viedä ja aamuvuorolle kahvi keittää.
En ymmärrä miksi kaikki ei tee yövuoroja kun saa vielä enemmän kun päivävuoro ja todella todella todella paljon vähemmällä työllä...
Sinä et ymmärrä, miksei kaikki tee yövuoroja? Mistähän se tosiaan voisi johtua? Ehkä yövuorot ei sovi kaikille, et ilmeisesti ole koskaan kuullutkaan moisesta? Minä tein yövuoroja viimeksi 90-luvun lopussa. Jatkuvasti rytmihäiriöitä sydämessä. Se on kiva suoraan yövuorosta lähteä EKG-mittauksiin terveyskeskukseen ja muutaman tunnin jälkeen todetaan, että sydän toimii, vaarattomia rytmihäiriöitä. Jälleen seuraavan kerran yövuorossa tulee kylmä hiki, oksettaa, pyörryttää ja sydän lyö epätasaisesti aamuyön tunteina. Ja taas käyt EKG:ssä, jossa todetaan, että rytmi tasaantunut, joitakin vaarattomia lisälyöntejä ja hiukan epäsäännöllisyyttå todennäköisesti pitkästä valvomisesta johtuen. Minä en ole ainoa, jolle yötyö aiheuttaa fyysisiä oireita. Mieheni alkaa palella. Hän tekee harvoin yövuoroja, lähinnä päivystysluonteisesti joskus. Hänelle tulee kylmyys. On jalassa parit villasukat ja päällä neulepuseroa ja silti hän palelee niin että tärisee. Kun tulee aamulla kotiin, menee heti pitkään lämpimään suihkuun. Hän myös kompuroi valvotun yön jälkeen. Motoriikka heikkenee. Yövuoroa ennen nukkuu ehkä tunnin, joskus pari tuntia, jos unta riittää ja yövuoron jälkeen samoin pari tuntia, koska herää eikä saa enää uudestaan unta.
Yövuorojen haitallisuus terveydelle on ihan tutkittu ja todennettu asia. Itselleni tuli aina yövuoroista flunssaa ja lämpö nousi. Kolmannen yövuoron jälkeen hyvä, jos aamulla rapsaa antaessaan muisti asukkaiden nimet....
Päätyöni on päiväkodissa lasten kanssa. Sivutyökseni teen kakkuja.
Molemmista pidän valtavasti.
Henkilöstöasiantuntija, työhyvinvointia, johdon tukemista ym. Kannatti opiskella, pääsin juuri sellaiseen työhön josta unelmoin <3
Vierailija kirjoitti:
Ihana lukea näin positiivista ketjua.
Samaa mieltä. Monessa vastauksessa korostuu hyvä esimies ja työyhteisön hyvä henki, on ammatti sitten mikä hyvänsä. Pitäkää yritykset näistä asioista huolta!
Sairaanhoitajana psykiatrian poliklinikalla
Opettajana ammattikorkeakoulussa. Oikealla huumorilla työ on mielekästä, muuten kävisi raskaaksi.
Johtaja, ylin johto. Keskijohdossa on kurjaa ja alemmassa keksijohdossa vielä kurjempaa.
Ylimmässä johdossa on vastuuta ja stressiä MUTTA se tekee työstä helpompaa että tiedät mitä tuleman pitää, on ikäänkuin näkymä eteenpäin ja että sitä painetta ja pskaa niskaan ei tule niin monesta suunnasta kuin keskijohdossa.
En ole loistopalkkainen mutta toki ylimmässä tulodesiilissä (sinne pääsee aika helpostikin).
Vierailija kirjoitti:
Päätyöni on päiväkodissa lasten kanssa. Sivutyökseni teen kakkuja.
Molemmista pidän valtavasti.
Onpas hauska kombo. 😊 Kuulostaa kivalta!
Perheneuvoja, pari- ja perheterapiaa.
Toimintaterapeutti, pääasiassa lasten.
Toimintaterapeutti psykiatrian puolella.
Vierailija kirjoitti:
Olin nuorena useamman kesän etelässä tarjoilijana hotellin ravintolassa. Ihan paras duuni, asiakkaat 99% hyvällä tuulella, tekemistä riitti 9h ajaksi aina, ilma oli hieno ja ne hetket kun on hiljaista, voi tuijotella sinistä merta. Aivoja sai käyttää koska kielitaitoa tarvittiin, tein tilaukset paikallisella kielellä koska keittiössä ei osattu englantia. Kunnon rehellistä työtä jolla oli tarkoitus. Töitä tehtiin 7 päivää viikossa ja kiireisinä aikoina ei taukoja (mitä nyt puolikkaan röökin ehti vetäsemään välillä baaritiskillä :D ).
Ihana! Minä olin Espanjassa turistipaikassa yhden kesän opiskeluaikaan, olisiko vuosi ollut 1999. Lensin sinne toukokuun loppupuolella ja palasin Suomeen vasta 1.9. Jostain syystä päivämäärä jäi mieleen, kaipa sitä odotti ja hiukan pelkäsi.
Ravintolassa otin tilauksia vastaan, hyvin usein skandinaaveilta. Ja huutelin ravintolan ulkopuolella joskus sisäänheittäjänä. Ja kiersin juttelemassa asiakaspöydissä. Kun asiakkaat viihtyy, ne ostaa ruuan lisäksi juotavaa, jolla se tili tehdään. Kenellekään ei ehkä tule yllätyksenä, että minut oli luultavasti palkattu juuri houkuttelemaan pohjoisen asukkaita ravintolaan. Uskomatonta kyllä: siihen aikaan todella oli suomalaisia, jotka kävi vain ravintoloissa, joissa sai palvelua suomeksi! Ja ruotsalaisia tuli myös, Abbaa soitettiin joka ilta. Jopa ravintolan menun kirjoitin suomeksi ja ruotsiksi ihan sinne ulkopuolelle näkyviin.
Työpäiväni alkoi usein vasta puolilta päivin tai yhdeltä, kun siesta oli menossa ja kesti noin iltakymmeneen. Ei turistit siestasta välitä, mutta esim. kokit piti taukoa. Minulla oli aina yksi vapaapäivä viikossa, siitä ei ravintolan omistaja lipsunut. Jos joskus halusin käydä rannalla aamupäivällä ja tulla töihin vaikka kolmeksi, se sopi aina. Omistaja sanoi vaan, että huva tyttö, suomi-tyttö.
Olihan se hauska kesä. Kuitenkin tein paljon enemmän töitä kuin Suomessa missään työpaikassa. Äkkiä laskien yli 50 tuntia viikossa töissä.
Ihana lukea näin positiivista ketjua.