Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka pidät työstäsi, mitä työtä teet?

Vierailija
13.07.2020 |

Ei tarvitse kertoa liian tarkkaan :)

Kommentit (908)

Vierailija
841/908 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion opinto-ohjaaja, joka päivä saa kokea tekevänsä merkityksellistä työtä

Vierailija
842/908 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellin respa! Kiva duuni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/908 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lentoemäntä! tosi kivat työkaverit, haastava työ fyysisesti, mutta se on silti sen arvoista 😊

Vierailija
844/908 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorena useamman kesän etelässä tarjoilijana hotellin ravintolassa. Ihan paras duuni, asiakkaat 99% hyvällä tuulella, tekemistä riitti 9h ajaksi aina, ilma oli hieno ja ne hetket kun on hiljaista, voi tuijotella sinistä merta. Aivoja sai käyttää koska kielitaitoa tarvittiin, tein tilaukset paikallisella kielellä koska keittiössä ei osattu englantia.  Kunnon rehellistä työtä jolla oli tarkoitus. Töitä tehtiin 7 päivää viikossa ja kiireisinä aikoina ei taukoja (mitä nyt puolikkaan röökin ehti vetäsemään välillä baaritiskillä :D ). 

Ihana! Minä olin Espanjassa turistipaikassa yhden kesän opiskeluaikaan, olisiko vuosi ollut 1999. Lensin sinne toukokuun loppupuolella ja palasin Suomeen vasta 1.9. Jostain syystä päivämäärä jäi mieleen, kaipa sitä odotti ja hiukan pelkäsi.

Ravintolassa otin tilauksia vastaan, hyvin usein skandinaaveilta. Ja huutelin ravintolan ulkopuolella joskus sisäänheittäjänä. Ja kiersin juttelemassa asiakaspöydissä. Kun asiakkaat viihtyy, ne ostaa ruuan lisäksi juotavaa, jolla se tili tehdään. Kenellekään ei ehkä tule yllätyksenä, että minut oli luultavasti palkattu juuri houkuttelemaan pohjoisen asukkaita ravintolaan. Uskomatonta kyllä: siihen aikaan todella oli suomalaisia, jotka kävi vain ravintoloissa, joissa sai palvelua suomeksi! Ja ruotsalaisia tuli myös, Abbaa soitettiin joka ilta. Jopa ravintolan menun kirjoitin suomeksi ja ruotsiksi ihan sinne ulkopuolelle näkyviin.

Työpäiväni alkoi usein vasta puolilta päivin tai yhdeltä, kun siesta oli menossa ja kesti noin iltakymmeneen. Ei turistit siestasta välitä, mutta esim. kokit piti taukoa. Minulla oli aina yksi vapaapäivä viikossa, siitä ei ravintolan omistaja lipsunut. Jos joskus halusin käydä rannalla aamupäivällä ja tulla töihin vaikka kolmeksi, se sopi aina. Omistaja sanoi vaan, että huva tyttö, suomi-tyttö.

Olihan se hauska kesä. Kuitenkin tein paljon enemmän töitä kuin Suomessa missään työpaikassa. Äkkiä laskien yli 50 tuntia viikossa töissä.

Espanjassa on kyllä ravintoloissa usein hyvä palvelu ja voin kuvitella, että asiakkaiden kanssa on juteltu.

Suomessa ollaan perheen kanssa vietetty kesälomat nyt kolmena kesänä. Viime kesänä kierreltiin lapissa 2 viikkoa ja matkan varrella yövyttiin myös pienillä paikkakunnilla. Asiat, joita ihmeteltiin, liittyivät ravintoloiden asiakaspalveluun. Ensin odotat vartin, että joku tulee kysymään, mitä juomaa otatte ja antaa ruokalistat. Sitten odotat toisen vartin niitä juomia ja että tilaus otetaan vastaan. Sitten odottelet puoli tuntia ruokaa. Tarjoilija toivottaa hyvää ruokahalua ja tulee seuraavan kerran kun lautaset on olleet vartin tyhjänä nenän edessä. Sitten joka paikassa se sama kysymys, että maistuiko? Joo kiitos, hyvää oli. Maistuisiko vielä jälkiruoka? Ei kiitos, saadaanko lasku. Sitten paikasta riippuen odotat sitä laskua 5-15 minuuttia. Kun ei osata mitään small talkia, eikä seurata, missä vaiheessa olisi hyvä käydä kysymässä, ottavatko lisää juomista. Jos sitä jälkiruokaa voisi tarjota heti kun asiakkaat on syöneet, niin ehkä tekisi mieli tilata, mutta ei kukaan mitään enää halua, jos on tyhjät lautaset nenän edessä odotettu vartti, että joku tulee viemään lautaset pois. Vaikka olisi lomalla, odottaminen on silti tylsää.

Aiemmin kun oltiin usein ulkomailla kesälomilla esim. Espanjassa ja Kreikassa, siellä hommat tuntui sujuvan, tarjoilijat oli usein iloisia ja jotenkin tunnelma rennompi myös. Miten sitä oppia saisi Suomeenkin jaettua?

Vierailija
845/908 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon lentoemäntä! tosi kivat työkaverit, haastava työ fyysisesti, mutta se on silti sen arvoista 😊

Erään gallupin mukaan 70% suomalaisista naisista on lentoemoja ja 70% miehistä lentäjiä.

Vierailija
846/908 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se lentoemännän homma on fyysisesti haastava työ? Aikaerorasitus vai?

Mä sanoisin, että vanhusten hoitaminen on fyysisesti ja henkisesti raskasta, vaikka on kuinka kivat työkaverit. Jatkuvaa kumartelua, nostamista, siirtämistä, tukemista, syöttämistä, pesemistä, pukemista ja vaipanvaihtoa huonoissa asennoissa.

Kun meillä kävi kiinteistönhuollon miehet korjaamassa yhtä yläkaapiston ovea, ne joutui ottamaan kaapeista vaippalaatikot pois ja toinen marisi, että ei kyllä noin painavia saisi nostella, heiltä on kielletty. No anteeksi vaan, mutta hoitajat joutuu ne samat laatikot nostamaan sinne ylös. Vähän raskaampaa hommaa nostaa kuin ottaa alas. Vaippalaatikoiden koko ja paino on kymmenessä vuodessa kasvanut, ilmeisesti säästävät varastoinnissa tai jotain.

En siis ole tällä hetkellä hoitotyössä. Korona teki työstä ihan hullua. Sijaisia ei saatu mistään ja jos talossa oli yksikin tartunta, koko hoitoporukka teki hoitotoimet avaruuspuvut päällä, kuten me niitä suojavarusteita nimitettiin. Vanhukset jäi omiin huoneisiinsa ja virikkeellisyys väheni. Kun aiemmin oli vanhukset jopa itse ottaneet ruokaa lautaselle, voidelleet voileipiä, kattaneet pöytää ja muuta kodinomaista, niin Koronan takia kaikki loppui. Hoitajat annosteli ruuat, laittoi voileivät, teki käytännössä kaiken muunkin asiakkaan puolesta.

Uskomatonta, että jopa meidän suositut kesälauantain makkaraillat peruttiin. Meillä oli suurella työllä ja vaivalla saatu käyntiin grilli-illat, joissa paistettiin makkaraa pihalla lauantaisin kesäaikaan asukkaiden kanssa, joskus laulettiin ja oli välillä omaisia mukana ja ohjelmaakin, esim. pieniä näytelmiä. Koronan takia ei enää saanut. Mitä niille asukkaille jää, kun kaikki viedään koronan pelossa? Ei enää oma pää kestänyt sitä työtä, vaikka alun perin ollut minun ihannetyö.

Vierailija
847/908 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epilogi

Minkä kirjan?

Vierailija
848/908 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epilogi

Minkä kirjan?

Jos se tarkoittaa kuitenkin prologia

Vierailija
849/908 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensairaanhoitaja

Vierailija
850/908 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kameramies, eli kuvaan tv-ohjelmia.

Vierailija
851/908 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpitäjä/taloushallinnon asiantuntija.

Sopivasti rutiinihommia tuomaan ennustettavuutta työpäiviin ja tehtäviin. Lisäksi oman osaamisen perusteella kohdentuvia konsultointi, neuvonta ja koulutushommia tuomaan vaihtelua. Hyvät kehitysmahdollisuudet sekä mukavat työkaverit.

Alanvaihtaja ja tyytyväinen nykyiseen työhön.

Vierailija
852/908 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konehommia teollisuudessa ympäri Suomen. Reissutyö itselle iso plussa vaihtelevuuden kannalta

Vierailija
853/908 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilitoimisto yrittäjä. Pidän asiakkaistani ja heidän asioiden hoitamisesta. Ainoa miinus on kevään tilinpäätös rumba.

Vierailija
854/908 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyönä kaikenlaista mukaanlukien "kuvankäsittely" .

Liksa +4k+provikat (niitä tulee jatkuvasti).

Kaiken parasta se että ei ole koulutusta  vaan ja ainoastaan nimenomaan ITSEOPPINUT.

Diggaan työstäni voin samalla , olla puolisoni kanssa kotona, tehdä ruokaa välissä tai harrastaa vaikka seksiä?. Kuinka moni pystyy samaan ja tienaa saman?

Vierailija
855/908 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheterapeutti, yksityisyrittäjä. Teen Kelakuntoutusta.

Vierailija
856/908 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

In-house-kääntäjä mahtavassa tiimissä, johon kuuluu myös viestinnän ihmisiä. Ihan hyvä palkka myös.

Vierailija
857/908 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Data-analyysi.

Kerrotaan kuitenkin heti että tämä EI ole pelkkää ruusuilla tanssimista. Joskus käytän työaikaani useita viikkoja sellaiseen dataongelmaan, jota ei lopulta saada ratkaistua ollenkaan, kun mikään menetelmä ei tuota tarpeeksi hyvää tarkkuutta tai kun lopulta todetaan, että data onkin jollain tavalla viallista. Joskus data on niin hajanaista, että minulla menee viikkoja siihen kun vain yritän ymmärtää, miten dataa pitäisi hallita. Joskus jotain kriittistä posahtaa, ja minun täytyy jättää kaikki muut kiireelliset hommani tauolle ja yrittää selvittää hirveässä kiireessä datan avulla, mitä on tapahtunut ja miten ongelma pitäisi korjata. Joskus käytän aikaani sellaisen tiedon selvittämiseen, jonka joku muu tiesi jo, mutta tieto ei vain ollut liikkunut minulle asti. Joskus laskemiani tuloksia epäillään, ja minun on tarkistettava koodini useaan kertaan ja todistettava epäilijöille, että laskentani ovat oikeassa mutta heidän käsityksensä tilanteesta väärässä. Joskus minun on yritettävä ymmärtää sellaista toimialaa, josta minulla ei ole mitään aiempaa kokemusta, ja alan oikeat asiantuntijat ovat todella vaikeasti tavoitettavissa.

Mutta silti työ antaa enemmän kuin se ottaa. Rakastan numeroita, enkä halua tehdä mitään muuta työtä kuin tätä. Palkkakehityskin on ollut hurjaa siitä asti kun aloitin työt alalla, ja olen hyvin tyytyväinen nykyiseen palkkaani. Koen, että se kaikki venyminen, johon tässä työssä ajoittain joutuu, on sen arvoista, kun välillä tulee niitä isoja onnistumisia ja sen luokan läpimurtoja, että asiakas menee tulostenesittelypalaverissa täysin sanattomaksi ennen kuin kertoo hymyillen, että homma onnistui paremmin kuin olisivat uskoneet. Työni ei ole täydellistä, ja uskon että tätä ei kovin moni jaksaisi tehdä, mutta juuri minulle tämä on sitä mitä haluan tehdä.

Vierailija
858/908 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisöin ja maalaan vanhoja (ja vähän uudempiakin) huonekaluja. Firma on oma eli olen sekä orja että diktaattori 😄

Vierailija
859/908 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on tuloksenteon laita. Mitä saatte työstänne myytyä. Kuka maksaa, paljonko, onko hyödyllinen tuote. Vai ihanko sitä veroista palkka tulee. Mitä maa menettäisi, jos ammattikunta ne puolittuisi tai loppuisi. Tätä olen miettinyt.

Vierailija
860/908 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukijussi. Ajelen fergulla pari kierrosta lähipellolla/ päivä ja myyn polttopuita ja joulukusia iolman kuittia. Alkukuussa maataloustoimistossa täytämme taas hakemukset :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan