Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka pidät työstäsi, mitä työtä teet?

Vierailija
13.07.2020 |

Ei tarvitse kertoa liian tarkkaan :)

Kommentit (908)

Vierailija
361/908 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varhaiskasvatuksen opettaja ja rakastan työtäni lapsiryhmässä. Se on palkitsevaa päivittäin, on ihanaa nähdä lasten olevan turvassa ja haluavan tutkia ja oppia uusia asioita. On haikeaa nähdä heidän lähtevän innokkaina kohti koulutietä.

Vierailija
362/908 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanmittausala. Työssä yhdistyy ulko- ja toimistotyön hyvät puolet.

Oma osuutensa työtyytyväisyyteen on työnantajallakin. Loma-ajoista ei tarvitse tapella työnantajan kanssa, vaan jokainen saa kesä- ym. lomansa haluamaansa aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/908 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinvaihteen hoitaja. Usein tapaan hauskoja ihmisiä, joistakin tullut ihan tuttuja. Toki kuraa löytyy, siis näitä haistattelijoita mutta ei kandee välkkää niistä.

Vierailija
364/908 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Laitekuski 🎢🎡🎠

Olisi mielenkiintoista tietää palkkasi :)

8,11€/h+ilta-, ylityö- ja pyhälisät. Mutta oon jo toisessa palkkaluokassa, ku oon tehny töitä yhteensä yli puoli vuotta. Ekat kesät oli jotain n. 7,30.

oho luulin että minimi on jotain 10.60e/h paikkeilla

Vierailija
365/908 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akai kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akai kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjallisuuden suomentaja

Kaunokirjallisuutta, toivon.

Olen aina ihmetellyt kääntäjien työtä, että miten tarkasti pitää kääntää vai saako oikoa, värittää tai painottaa tms

Miten niin toivot? Eikö tietokirjallisuus ole suomentamisen arvoista?

Saahan sitä ihmetellä. Kun kysyt miten tarkasti pitää kääntää, vastaan näin: so genau wie möglich, so frei wie nötig. Tämä on hidas ammatti jota harjoitetaan yksin kotona ilman työsuhdetta, kuukausipalkkaa ja työsuhde-etuja, mutta vapautta on, ja toimeen tulee ihan kivasti. En vaihtaisi.

Tarkoitin siis kysyä kaunokirjallisuuden suomentajalta, miten tarkasti pitää käännöstyö tehdä. Siksi toivoin kaunokirjallisuudesta oikean vastauksen. Uskon, että tietokirjallisuus käännetään tarkemmin. Kiitos siis vastauksesta. Sorry jos ymmärsit väärin kiinnostuksani

Mahdollisimman tarkasti ns. hyvän käännöstavan mukaisesti mutta aina kohdekielen ehdoilla. Sama pätee tietokirjallisuuteen. Kyse on viestin välittämisestä eli palveluammatista.

Vierailija
366/908 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotan sisältöjä verkkosivuille, someen, uutiskirjeisiin jne. Toimin mukana mainoskuvauksissa. Teen myös graafista suunnittelua. Ihan parasta. 

Vierailija
367/908 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotantopäällikkö. Joka aamu ainakin tähän asti on ollut kiva lähteä töihin :)

Vierailija
368/908 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen portsari ja nautin seistä yökerhon ovella. Porsarina on hauskaa

evätä pääsy yökerhoon henkilöiltä joiden naama ei miellytä, kiva kattoo kun

ne suuttuu. Mukavaa on myös heittää jengiä ulos,  laittaa lattialle ja vääntää hiukan kädestä tai ottaa

rinnuksista kiinni niin että kaulukset kuristaa asiakasta eli ns. hapettaa.

Kyynelkaasua on kans kiva käyttää ja joka ilta on tavoite että ainakin pari kertaa laitan jonkun itkemään.

Pitäähän täs pitää ittensä kunnossa jotta jaksaa käsirysyt yms. työhön kuuluvat jutut.

Käynkin treenamassa punttisalilla 5-kertaa viikossa ja syön jotain bodari nappeja siinä välissä.

Vierailija
369/908 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitysturvallisuustyötä sote-organisaatiossa, sisältää siis neuvontaa, valvontaa ja koulutusta erilaisissa lääkkeisiin liittyvissä asioissa. Kivat työkaverit ja "asiakkaina" hoitajia ja muita ammattilaisia, jotka enimmäkseen ovat tosi kiitollisia avusta ja neuvoista.

Vierailija
370/908 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen viestintää ja sisällöntuotantoa erään firman markkinointitiimissä. Ideoida ja kirjoittaa saa niin paljon kuin sielu sietää, ja niitä olen aina tykännytkin tehdä. Kun firma vielä toimii tärkeällä alalla, josta löytyy jatkuvasti kiinnostavia aiheita, niin mikäs tässä ollessa.

Vierailija
371/908 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automekaanikko, ei taida vielä ollaa yhtään tämän alan työstä tykkääjää. Itse olen tehnyt pitkän uran mekaanikkona ja tykkään vieläkin työstä.

Vierailija
372/908 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliala. Yökkö.

Hyvä tili netflixin kattelusta ja netillä näpräilystä.

Tai no, roskat pitää viedä ja aamuvuorolle kahvi keittää.

Sukulaiseni on yökkö ja kertoilee, että työvuorossa on aikaa selvitellä kaikenmoisia yksityisiä asioita mihin tarvitsee nettiä. Vapaa-aikana ei ole aikaa semmoiseen. Hoitotyön raskaudesta aina puhutaan mutta sukulaisen puheiden perusteella ei kuulosta kovin rankalta.

jos joku soittaa kelloa niin sinne sitten. Yöt rauhallisia. Potilaana ollut 2017 ja 2019 ja viihdyin.

Vierailija
373/908 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajana kolmivuorotyössä kiireisellä kirurgisella vuodeosastolla yli 30v ja aika harvan päivän vaihtaisin pois.

Vierailija
374/908 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkitehdiksi haluava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arkkitehti. Tänään istuttelin digitaalisia puita ja puskia tietokonemalliin ja mallinsin sinne tiet, polut, parkkipaikat, puistonpenkit ja kukkaistutukset. Ja sinne sekaan digitaalisia ihmisiä pönöttämään valisemiini kuvakohtiin. Onkohan digitaalinen puutarhuroiti aivokemiallisesti ottaen yhtä rentouttavaa kuin oikeat puutarhatyöt? Päivä ainakin meni kuin siivillä.

Ehkä kerran kuukaudessa on tämmöinen aivot narikkaan -unelmointipäivä. Tuntuu kuin palkka juoksisi the Simsin pelaamisesta ❤

Saisinko kysyä, mikä on palkkasi? Onko työ muuten rentoa ja kivaa? Olen lukiossa, ja olisin kiinnostunut opiskella arkkitehdiksi(: 😊

Otapa selvää arkkitehdin vaatimukset esim Aalto yliopiston. Matikka numero vaikuttaa.

Vierailija
375/908 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta huomaa, että kaikki työt on pitämisen arvoisia. Itsekin pidän työstäni kirjastovirkailijana.

Vierailija
376/908 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihana positiivinen ketju. Olen fysioterapeutti omassa yrityksessä, viihdyn hyvin, vaikka välillä on tiukkaa taloudellisesti. Voi silti itse päättää kuinka paljon tekee töitä. Ihmisten auttaminen on palkitsevaa. 

Vierailija
377/908 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ulkomailla nettikauppa, mistä myyn paikallisia tuotteita ympäri maailmaa. Rentoa, kivaa ja opin koko ajan lisää.

Eli kiinalainen dropshopping-kauppa, josta käsin myyt huonolaatuista krääsää. 

Vierailija
378/908 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huollan ja korjaan lypsyrobotteja.

Vierailija
379/908 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotantopäällikkö it-alalla. Paljon palavereja, selvityshommia, asiakkaiden murheiden kuuntelua, välillä joudutaan jopa vääntämään asioista. Mutta tykkään työstäni, kollegat on kivoja, hyvät edut. En voi valittaa

Vierailija
380/908 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-tuki kaupungin leivissä. Jokainen päivä on erilainen😊