Sinä joka pidät työstäsi, mitä työtä teet?
Kommentit (908)
Suunnittelijana teknisellä alalalla. Mukavat työkaverit ja hyvä henki työpaikalla. Olen töissä isossa suunnittelu- ja konsulttiyrityksessä.
Teen suunnittelu- ja keikkatöitä sahateollisuuteen ja se on ihan parasta!! Varmaan kaikkia muita ihmetyttää miksi, mutta olen teinistä asti halunnut tehdä hommia sahajauhon, tärpätin ja konerasvan tuoksuisessa, vähän rähjäisessä sahamaailmassa. Firma on pieni eikä ketään kiinnosta minkään tason byrokratia, ei ole herrahissiä eikä kuppikuntia tai klikkejä vaan reippaita kollegoita ja työnsä saa hoitaa kuten huvittaa, kunhan se tulee tehdyksi. Flanellipaita käy toimistopukineeksi Bossin pikkutakkia paremmin eikä työkaverit äänestä vihreitä. Palkka on vähintään keskitasoa näissä hommissa.
Täälläkin yksi tyytyväinen opettaja. Luokanopen palkka on pieni, mutta työ itsessään ihanaa ja monipuolista. Lapsia on kiva kasvattaa, opettaa ja kannustaa. Etenkin ne, joilla on suurimmat haasteet koulutyössä, ovat sydäntäni lähellä. Saan työpäivien aikana oppilaiden kanssa laulaa, soittaa, taiteilla, tehdä käsitöitä, liikkua, käydä retkillä, puhua eri kieliä, ratkoa matemaattisia pulmia, pohtia eettisiä kysymyksiä, miettiä kieliopin kiemuroita...ihanaa suunnitella melko vapaasti erilaisia monialaisia projekteja, valmistaa oppimateriaalia, kokeilla vaikkapa erilaisia taidetekniikoita ja miettiä miten muutat tietosi ja taitosi pedagogiseen muotoon, oppilaiden hyödyksi. Kehitetettävääkin koulumaailmassa on, ja välillä tuntee voimakasta riittämättömyyden tunnetta. Jos resursseja ei ole riittävästi ja paljon erityistä tukea tarvitsevia lapsia niin työ voi olla todella, todella kuormittavaa. Työ itsessäänkin on usein myös henkisesti uuvuttavaa, koska se on niin intensiivistä. Silti tykkään tästä valtavasti.
Jos ap olisi kertonut, niin joka toinen kommentoisi koko ajan sitä hänen ammattiaan eikä vastaisi itse kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei taaskaan kerro mitään. Urkintaketju. :/
Súunnittelen puistoja ja asuinalueita.
Olen siivoava suntio-vahtimestari. Se on monipuolista ja itsenäistä työtä. Vastaan monista hankinnoista ja suunnittelen itse miten työaikani käytän. Hautajaiset on tietysti tavallaan raskaita ja vaativia, mutta jonkunhan sekin työ on tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Súunnittelen puistoja ja asuinalueita.
Mun unelmatyö!
Olen psykologi, työskentelen avohoidossa aikuisten vaikeiden mielenterveyshäiriöiden parissa. Pidän työstäni paljon, se tuntuu merkitykselliseltä, saa auttaa ihmisiä, päivätyö, palkka ihan hyvä. Miinuspuolena henkinen kuormittavuus, olen ollut alalla vasta 6 vuotta ja pariin otteeseen jo työuupumus ollut lähellä. Työ vie välillä ihan kaikki mehut. Työyksikössäni useampi vanhempi kollega (joka ollut 15+ vuotta alalla) tekee nykyään nelipäiväistä viikkoa, enkä ihmettele miksi.
Huonekalupuuseppä. Rakastan työtäni, olen siinä hyvä ja ylpeä töistäni. Aina välillä on kyllä pikkasen liian tiukkaa rahasta, mutta silti hyvin tyytyväinen
Asiantuntijatiimin esimies 7hlö tiimissä. Porukka on hyvin itseohjautuvaa ja mun rooliksi on jäänyt laskelmien teko, ennusteiden laadinta ja tietojen syöttö järjestelmään. Viikottain vedän palaverin, mutta muuten tämä on hyvin kevyttä tietojen näpyttelyä, johon ei juuri edes mene aikaa. Etätyöt tietty mahdollisia myös.
Yksikkö tuottaa hyvää voittoa, joten kukaan ei kysele siksi perään. Palkka on 7430€/kk ja sen päälle kaikki mahdolliset edut ml. täysi autoetu.
Lukion opettaja.
Kyllä nyt kelpaa ja viihdyn työssäni erinomaisen hyvin.
Vierailija kirjoitti:
It-tuki kaupungin leivissä. Jokainen päivä on erilainen😊
Tein joskus mutta kyllästyin. Siihen kaupungin väkeen, en työhön.
Vierailija kirjoitti:
Ravintolakokkina tässä on pian 20 vuotta pistelty menemään. Ei tässä hommassa rikastumista tarvitse pelätä, mutta edelleen mä pidä tässä käsillä tekemisestä sekä siitä ettei tarvitse nököttää yhdessä paikassa esim.työpöydän takana koko työaikaa.
Rikastuminen on kovin yliarvostettua, riittää hyvin kun saa perusmenot maksettua.
Kiva, että olet löytänyt kivan työpaikan :) <3
Löysin alani ostoreskontran hoitajana. Luulin koko ajan, että haluan olla kirjanpitäjä, mutta oikeasti minusta on ihana vaan maksaa laskuja ja olla rahan kanssa tekemisissä.
Tietty mahtavaa on toimiva työyhteisö ja se, että työaika ja palkkaus ovat keskenään sopivat.
Omaishoidon tuen palveluohjaaja. Asiakkaat on pääsääntöisesti mukavia. Työ on merkityksellistä!
Just tuli tieto, että pääsin YAMK-koulutukseen, johtajuusopinnot. Tulevaisuudessa olen mahdollisesti yksikkömme esimies ja saan kehittää työtä. Mielenkiintoista...
Olen biseksuaali miesprostituoitu. Annan naisille ja miehille ;) Palkka on huikea
Tutkija yliopiston ulkopuolisessa organisaatiossa:)
Data-analyytikko. Rakennan tekoälymalleja, joita käytetään datan klassifikoitiin, kielen kääntämiseen jne. Lisäksi kirjoitan erilaisia skriptejä, jotka keräävät dataa netistä (web scraping). Mukavaa puuhaa ja aina oppii uutta. Lisäksi kun on kerran tehnyt jotain niin usein seuraavaan projektiin voi käyttää edellisen projektin koodia ainakin jonkun verran.
Sanotaanko näin, että mitä enemmän kertyy kokemusta niin sitä pidempiä lounastaukoja pystyy pitämään:)
Teen myyntimiehen hommia ja kierrän ympäri suomea.
Asiakkaita on mukava tavata ja päivät menevät nopeasti.
Hotellissa kun asutelen, niin melko usein jonkun naisen saan
pokattua aulabaarista ja tottakai vien huoneeseen sitten naitavaksi ja onhan niitä vakio hoitojakin jonkun verran vuosien varrella kertynyt. Kaiken kaikkiaan oikein mukavaa ja vaihtelevaa hommaa on.
LS sossu