Sinä joka pidät työstäsi, mitä työtä teet?
Kommentit (908)
Toimittaja. Koko yhteiskunta on minulle avoin, pääsen noin minne tahansa ja saan tavata ketä tahansa. Kirjoittaminen on ihanaa, luovaa työtä ja voin kertoa ihmisille tärkeistä asioista ja vaikuttaa.
Hakijapalvelutyötä korkeakoulussa.
Miltä tuntuu rakastaa omaa työtä. Onko se samanlaista rakkautta kuin esim rakkaus lemmikkiin? Vai jotain elämää suurempaa rakkautta?
409, Itsekin olen verkkosisällön tuottaja mutta en pidä työstäni. Liian kiirettä, suuret paineet eivätkä työkaveritkaan ole mukavia. Mikä sinun työssäsi on kivaa?
Käyttöliittymäsuunnittelija IT-alalla. Viihtymiseen vaikuttaa kyllä paljon kulloinkin tiimi ja projekti, mutta pidän työtehtävistäni ja uskon jatkavani tällä alalla loppu-urani.
Puutarhuri. Pjaska palkka, mutta työnä ihan mahtavaa ja työporukka 99% aina ihan huippua. Harmittaa vaan tuo palkka tosiaan, 1750e/kk brutto ei päätä huimaa, lisäksi aina kun työt alkaa, ei tiedä onko tuttuja naamoja ja joskus saattaa jengi vaihtua tiuhaan, koska työtä pidetään lupsakkana ulkona oleskeluna, mutta yhtenäkään aamuna ei ole ketuttanut!
Myyn nettisaittien kautta kroppaani.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajana muistisairaiden vanhusten parissa. Valitettavasti ei tahdo kroppa enää jaksaa raskasta vuorotyötä. Myös lähiesimiehen ja muiden vastuuhenkilöiden ei-kannustava ote työhön väsyttää ☹️
Lähiesimiehet eivät tajua henkilöjohtamisesta yhtikäs mitään. Surkeemmaksi menee päivä päivältä.
Vierailija kirjoitti:
IT alalla johtajana.
Johtaja on suojatyöpaikka.
Projektipäällikkö. Vaihtevevaa työtä ja palkka ihan hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Súunnittelen puistoja ja asuinalueita.
Mun unelmatyö!
😱
Istumatyö. Konttorirotta, yök.
Tykkäätte siis siististä sisätyöstä, huonossa sisäilmassa, meluisassa avokonttorissa 🤢
Vierailija kirjoitti:
Puutarhuri. Pjaska palkka, mutta työnä ihan mahtavaa ja työporukka 99% aina ihan huippua. Harmittaa vaan tuo palkka tosiaan, 1750e/kk brutto ei päätä huimaa, lisäksi aina kun työt alkaa, ei tiedä onko tuttuja naamoja ja joskus saattaa jengi vaihtua tiuhaan, koska työtä pidetään lupsakkana ulkona oleskeluna, mutta yhtenäkään aamuna ei ole ketuttanut!
Monelle tosiaan tulee puutarha-alan fyysinen rankkuus ja ainainen kiire (iso tai pieni) yllätyksenä. Ja se palkkakaan ei ihan vastaa vaativuutta. Joissakin töissä pääsee 2000€ kk-palkoille, ja ylikin, ja ne alkaa jo olla lähempänä sopivaa palkkatasoa.
Itse olen kyllä ollut sellaisissakin puutarha-alan töissä ja työpaikoissa, joihin veetuttaa lähteä aamulla...
Valmistuin vuosi sitten aineenopettajaksi, mutta toistaiseksi olen tehnyt vain luokanopettajan töitä. Voin rehellisesti sanoa, että rakastan työtäni yli kaiken. Se on henkisesti raskasta ja kuluttavaa, ja joskus kaikkea muuta, kuin opettamista, mutta pidän siitä silti. Tunnen, että työni on tärkeää ja merkityksellistä, ja se mielekkyys onkin minulle yksi tärkeistä tekijöistä työviihtyvyyden ja työssä jaksamisen kannalta. Lisäksi totta kai työyhteisön tuki, joka meidän koulussa on onneksi todella hyvä. Kaikkialla ei näin ole.
Metsuri ja metsäkoneen kuljettaja
Kotiäiti. Siivoan ja kokkaan. Mies tuo rahaa kotiin.