Kuka tekisi aloitteen, jotta saataisiin etäkoulu vaihtoehdoksi lähikoulun rinnalle?
Että perhe saisi valita etäopetuksen, jos tahtoo. Samalla lähikouluun jääville vapautuisi enemmän fyysistä tilaa. Myös etäopetus järjestettäisiin hyvin ja osa opettajista opettaisi vain etänä.
Korona voi haitata arkeamme jopa vuoden tai kauemmin, joten olisi aiheellista muuttaa myös koulua.
Kommentit (32)
Jos maksetaan siitä kun pidän normaalia lähiopetusta ja suunnittelen niille tunnit ja korjaan kokeet ja esseet (lukio) ja siitä kun suunnittelen etähommat ja pidän ne eri aikaan ja korjaan etähommiin liittyvät työt. Jos sitä pätäkkää tulee niin voin hoitaa etänä myös, mutta kaikki tämä maksaa, oletteko vanhemmat valmiit siihen?
Ei kukaan täysijärkinen. Ellei sitten tarkoitus ole romahduttaa Suomen koulutustasoa johonkin alimmaisten kehitysmaiden joukkoon. Mä pystyn jo kuvittelemaa nämä nuoret joilla on motivaatio/ oppimisongelmis koulussa mitä siitä tulisi kotona? Ei yhtään mitään.Kukaan ei millään pystyisi vahtimaan heidän tekemisiään. Tai juuri ja juuri peruskoulun läpäisseet vanhemmat ohjaamassa lapsensa oppimista tai toinen ääripää menystyneet/ opiskelleet vanhemmat jotka painaa ensin 8- 10 tuntia töitä ja sitten tarvitsisi vielä lapsia tulla kotiin kouluhommia ohjaamaan ei tule yhtäänmitään.
Mä ymmärrän kyllä että teille syrjäytyneille pöhköille riittää että osaa lukea ja kirjoittaa hakemuksia niin yhteiskunta lappaa rahaa tilille, mutta kun loppuun ne pätevöt työntekijöt koulutuksen alentumisen vuoksi. Loppuu myöskin se rahan lappaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisiko tästä liikeidean, voiko Suomessa perustaa maksullisen yksityiskoulun joka tarjoaa peruskouluopetusta etäpalveluna?
Ei voi. Yksityinen perusopetusta antava koulu ei lain mukaan saa periä maksuja, eikä opetuksen järjestävä taho saa tavoitella voittoa.
Helvetti tätä kommunismia.
Vierailija kirjoitti:
Jos maksetaan siitä kun pidän normaalia lähiopetusta ja suunnittelen niille tunnit ja korjaan kokeet ja esseet (lukio) ja siitä kun suunnittelen etähommat ja pidän ne eri aikaan ja korjaan etähommiin liittyvät työt. Jos sitä pätäkkää tulee niin voin hoitaa etänä myös, mutta kaikki tämä maksaa, oletteko vanhemmat valmiit siihen?
Mallissahan etäopettajat olisivat erikseen, eikä sama hoitaisi lähi- ja etäopetusta.
Ja eivät tietenkään halua maksaa ja siksi tässä halutaankin valtio maksumieheksi.
Kun talossa on esim. yksi ussan ope/kotsan ope/ranskan ope/saksan ope 500 oppilasta kohden, ei homma oikein toimi niin, että joku opettaa etänä ja joku lähinä. Yläkoulu ja lukio unohtuu näissä koulukesktusteluissa koko ajan ja fokus on siellä alakoulussa, myös ihan minesteritasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites sä onnistuitkin ottamaan aloituksen noin ittees ja että tarkoitus olisi juuri sulle tupladuunit???
Eikä se edes suostuisi lopulta tuohon, että duunit tuplaantuis :D
Vierailija kirjoitti:
Koulun yksi tärkeimmistä tehtävistä on työelämään, ryhmätyötaitoihin, sosiaalisuuteen ja työelämään oppiminen. Etänä se toteutuisi huonosti.
Yläkoulun ope
Yläkoulussa harjoitetun "sosiaalisuuden oppimisen" seurauksena moni on syrjäytynyt yhteiskunnasta ja työelämästä pysyvästi. Etänä voi sentään valita sosiaaliset kontaktit omasta sosiaalisesta ryhmästä. Työelämässä harvemmin pitää paeta työkaveria vessaan tai luovuttaa hänelle omat kahvirahat.
Minä laitoin juuri viestiä ministerille ja vaadin etäkoulua syksyllä. Laittakaa tekin viestiä!
Ehdottomasti kannatan etäkoulua. Kevät meni paljon paremmin lapsilla etäkoulussa. Tekivät kaikki tehtävät hyvin. En kykene päästämään syksyllä lapsia kouluun Ja olisin todella kiitollinen jos etäkoulu järjestettäisiin. Joudun opettamaan muuten itse ja se on kyllä aika rankkaa kun useampi lapsi.
Terveys on kuitenkin tärkein ja odotamme sen vuoden tai kaksi kunnes koronasta tiedetään enemmän ja siihen löydetään rokote tai lääke.
Menetettyä terveyttä tai kuolleita ihmisiä ei saa enää takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitoin juuri viestiä ministerille ja vaadin etäkoulua syksyllä. Laittakaa tekin viestiä!
Ehdottomasti kannatan etäkoulua. Kevät meni paljon paremmin lapsilla etäkoulussa. Tekivät kaikki tehtävät hyvin. En kykene päästämään syksyllä lapsia kouluun Ja olisin todella kiitollinen jos etäkoulu järjestettäisiin. Joudun opettamaan muuten itse ja se on kyllä aika rankkaa kun useampi lapsi.
Terveys on kuitenkin tärkein ja odotamme sen vuoden tai kaksi kunnes koronasta tiedetään enemmän ja siihen löydetään rokote tai lääke.
Menetettyä terveyttä tai kuolleita ihmisiä ei saa enää takaisin.
Hyvä! Laitetaan kaikki viestiä päättäjille!
Mä en tiedä, eli miksi muuttavat?