Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka tekisi aloitteen, jotta saataisiin etäkoulu vaihtoehdoksi lähikoulun rinnalle?

Vierailija
13.07.2020 |

Että perhe saisi valita etäopetuksen, jos tahtoo. Samalla lähikouluun jääville vapautuisi enemmän fyysistä tilaa. Myös etäopetus järjestettäisiin hyvin ja osa opettajista opettaisi vain etänä.

Korona voi haitata arkeamme jopa vuoden tai kauemmin, joten olisi aiheellista muuttaa myös koulua.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni koulukiusatun vanhempi voisi tarttua tähän tarjoukseen. Eihän sen tarvitsisi ehkä olla kuin keskisuuressa kaupungissa yksi etäopettaja per luokka esimerkiksi.

Voisi olla hyvä aloite

Vierailija
2/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on oppivelvollisuus, ei kouluvelvollisuutta. Opettakaa itse tai palkatkaa kotiopettaja. Mutta jos annatte opetusvastuun yhteiskunnalle niin annatte myös vallan määrätä sen toteuttamistapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi voisi myydä etäkoulua myös muille mailla ja lyödä rahoiksi. Venäjällä ja USA ssa varmaan olisi kiinnostusta korkeatasoiseen opetukseen ja muuallakin. Itse asiassa Suomi eläisi melekin tällä jos älyttäisiin myydä meidän parasta koulua muille.

Vierailija
4/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäkoulu OLISI uusi Nokia Suomelle, uskokaa jo! Kiinnostus on ihan valtavaa maailmalla.

Vierailija
5/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on oppivelvollisuus, ei kouluvelvollisuutta. Opettakaa itse tai palkatkaa kotiopettaja. Mutta jos annatte opetusvastuun yhteiskunnalle niin annatte myös vallan määrätä sen toteuttamistapa.

Kiinnostaisiko ketään esim. riskiryhmäläistä, helsingissä koulunkäyntiavustajaharjoittelija kotiin ilmaiseksi, opiskelen alaa ja olen riskiryhmäläinen, en haluaisi mennä pakollisiin harjoitteluihin kouluun ja elän lähes eristyksessä. Opettajakokemusta on taustalla.

Vierailija
6/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko että tämä olisi hyvä idea. Nyt jo lapset ja nuoret eriytyy liikaa tosimaailmasta ja luonnosta ja toisistaankin erilaisten älylaitteiden myötä. Jos koulukin menisi vallan etäilyksi, jäisi sosiaalisten tilanteiden oppiminen monella todella heikoille kantimille.

Vierailija
7/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun yksi tärkeimmistä tehtävistä on työelämään, ryhmätyötaitoihin, sosiaalisuuteen ja työelämään oppiminen. Etänä se toteutuisi huonosti.

Yläkoulun ope

Vierailija
8/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on hyvä ja tekee itse aloitteen, jos asia on hänelle tärkeä.

Vierailija
9/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, kun koulaista ei kiinnosta, niin se voi laittaa tietsikan kiinni ja alkaa mutustella karkkia. Jep! Hyvä idea!

Vierailija
10/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko tästä liikeidean, voiko Suomessa perustaa maksullisen yksityiskoulun joka tarjoaa peruskouluopetusta etäpalveluna?

Vierailija
11/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan!

Vierailija
12/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikoulu Kulkuri on jo olemassa

Vierailija
13/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tosiaan ei täällä mitään koulupakkoa ole, että mihin ihmeeseen aloitetta tarvitaan. 

Vierailija
14/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisiko tästä liikeidean, voiko Suomessa perustaa maksullisen yksityiskoulun joka tarjoaa peruskouluopetusta etäpalveluna?

Ei voi. Yksityinen perusopetusta antava koulu ei lain mukaan saa periä maksuja, eikä opetuksen järjestävä taho saa tavoitella voittoa.

Vierailija
15/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja tosiaan ei täällä mitään koulupakkoa ole, että mihin ihmeeseen aloitetta tarvitaan. 

Koska tässä halutaan, että valtio järjestää ja kustantaa koko lystin.

Vierailija
16/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voi perustaa yksityisen etäkoulun ja kuka tahansa voi ottaa lapsensa pois kunnallisesta koulusta. Ei siihen mitään aloitteita tarvita.

Vierailija
17/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi etäope/luokka + lähiope = 2 Opea??? Kalliiksi tulee. Vai meinaat, että tulisi pelkkiä etäluokkia? Aika paljon jää oppimatta tiimitaitoja ja kielissä suullinen taito laskee. Miten aloitetaan ekaluokka tai vieraan kielen opiskelu etänä? Todella vaikeaa.

Vierailija
18/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni koulukiusatun vanhempi voisi tarttua tähän tarjoukseen. Eihän sen tarvitsisi ehkä olla kuin keskisuuressa kaupungissa yksi etäopettaja per luokka esimerkiksi.

Voisi olla hyvä aloite

Ja tää yks etäope eriyttää, tarkastaa ja arvioi koko ikäluokan oppilaat? Kymmeniä, ellei satoja oppilaita...

Vierailija
19/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko että tämä olisi hyvä idea. Nyt jo lapset ja nuoret eriytyy liikaa tosimaailmasta ja luonnosta ja toisistaankin erilaisten älylaitteiden myötä. Jos koulukin menisi vallan etäilyksi, jäisi sosiaalisten tilanteiden oppiminen monella todella heikoille kantimille.

Yhteisöllisyyttä voi opetella muuallakin. Millon valtamedia kertoo tarkemmin miksi ruotsalaisia perheitä on muuttanut Ahvenanmaalle lasten kotikoulun takia. Syyn toki tiedämme, mutta ketju poistuu jos puhumme siitä ääneen.

Vierailija
20/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en näe mitään hyötyä jatkuvasta etäkoulusta, ok, koulukiusatulle ehkä, mutta noin muuten en.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä