Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muovipussien sitominen paketiksi "järjestelymielessä". Mitä mieltä?

Vierailija
13.07.2020 |

Itse en voi sietää. Se paketti täytyy sitten avata siinä kiireessä, ja siinä menee aikaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut tuollaisesta. Miten ne oikein sidotaan?

Vierailija
2/21 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan! Mummo opetti viikkaamaan muovipussit ja voi millä hartaudella se sen teki. Itse en osaa yhtä hienoa kolmiota näpertää mutta viikkaanpa silti. Ja mietin mummovainaatani, kilteintä ja höpsöintä ihmistä jonka maa on päällään kantanu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii ihmisille, joilla on liikaa aikaa

Vierailija
4/21 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai muovipusseja.

Vierailija
5/21 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä juuri! Jotenkin mielestäni ihan turhaa hommaa. Meillä nuo käytetyt ostoskassit menee yleensä roskapusseiksi, eikä niitä säilytellä kovin pitkiä aikoja. Mahtuvat olemaan rutussakin sen aikaa siellä roskakaapin ylähyllyllä.

Vierailija
6/21 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuullut tuollaisesta. Miten ne oikein sidotaan?

No en tiedä, löytyisiköhän jostain youtubesta ohje. Kauheasti ne niitä taittelevat ja sitten jotenkin vinksauttavat jonkun lenkin jostain, ja siitä tulee tiivis, pieni paketti, jota ei niin vain saakaan auki.

Vierailija
7/21 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on olemassa joku taittelutekniikka, millä pinosta saa vedettyä pussin pois ja uusi tulee hyvin hollille. Samaan tyylin kuin jenkkien nenäliinapaketit.

Vierailija
8/21 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taittelen tavallisesti litteäksi ja sileäksi paketiksi laukkuun, käytän muutaman kerran ja sitten laitan roskapussiksi.  

Vierailija
9/21 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo sitominen vie vähemmän aikaa kuin näillä palstoilla pyöriminen. Elämä on valintoja täynnä.

Vierailija
10/21 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekasotukuksi sollominen sopii niille, joilla ei ole aikaa tehdä asioita hyvin, mutta on tuhottamasti aikaa selvitellä sotkujaan myöhemmin.

Viikatut pussit menee paljon pienempään tilaan ja niitä on helpompi ottaa myöhemmin käyttöön. Nippuun viikaamiseen menee about 5 sekuntia.

Vierailija
11/21 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai muovipusseja.

Niitä tarvitaan roskiksena, kun ei ne enää puhtaita ole. Rullalla olevia roskapusseja voi käyttää silloin, kun tarvitaan puhtaita pusseja:-)

Viikkailussa on semmonen järki, et tulee nähtyä samalla, onko halki tai muuten sopimaton. Mutta laukut ovat käteviä, kun ymmärtää käyttää niitä - jos ei tavaroiden säilytykseen, niin niiden kuljetukseen. Muistathan lasten purkkileikin, isompien sisälle mahtuu kokonainen torni:

Toimii tuo paremmin, ei jää ne pussipaketit keräämään murusia/ötököitä laatikkoon;-)

Vierailija
12/21 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen on olemassa joku taittelutekniikka, millä pinosta saa vedettyä pussin pois ja uusi tulee hyvin hollille. Samaan tyylin kuin jenkkien nenäliinapaketit.

Pistäpä linkki siitä tänne, en ole nähnyt!

Vierailija
13/21 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä taiteltus kassia tarvitsee niin nopeasti ettei ole muutamaa sekuntia aikaa avata taitteluja?

Vierailija
14/21 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taittelen sen kolmioksi niin että ihan vain kerran yhdellä kädellä rapsaisemalla se aukeaa. Muuten en viitsisi tehdä sitäkään, mutta kaappitilaa on niin vähän.

Vierailija
15/21 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä enää muovikasseja niin ei tarvitse miettiä niiden sitomista tai viikkaamista.

Vierailija
16/21 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taittelen sen kolmioksi niin että ihan vain kerran yhdellä kädellä rapsaisemalla se aukeaa. Muuten en viitsisi tehdä sitäkään, mutta kaappitilaa on niin vähän.

Sama juttu. Ei se sen enempää aikaa vie ottaa käyttöön kuin se ruttukasa hyllyllä.

Vierailija
17/21 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/nain-taittelet-muovipus…

Minä taittelen aina muovipussit. Vievät taiteltuina tosi vähän tilaa.

Vierailija
18/21 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.youtube.com/c/MarieKondoTV/videos

Tässä on se, mikä auttaa, paitsi että KAAPPEJA ei kauheesti tarvi, vaan lipastoja. Marie Kondon videoita:-)

Mun mies ihastu kans tuohon systeemiin - tietenki, kun minä ne kaikki viikkailen:-D

Vierailija
19/21 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäänsä ostaa muovipusseja? Itse käytän kestokasseja ja pieni kangaskassi mahtuu hyvin myös käsilaukkuun.

Vierailija
20/21 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ajattelin että nyt saan elämäni järjestykseen ja aloitin noista muovipusseista. Viikkasin kolmiopaketeiksi ja laitoin paperikassiin.

Lopputulos: ei niitä pakettikasseja ikinä jaksa ottaa esiin vaan mielummin lähtee kaupasta ostamaan kananmunia ja maitoa ja 3 muovipussia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän