Pitkittynyt yksinäisyys, läheisyyden puute ja puhumattomuus saavat ihmisen muuttumaan
Olen tämän omassa arjessani huomannut. Vuosikausia meni näin enkä mitään suurempaa muutosta huomannut. Nyt kun asiat ovat olleet samalla tavalla vieläkin pidempään niin huomaan, että en ole enää se sama ihminen, joka olin esimerkiksi kymmenen vuotta sitten. Ajatusmaailmani on muuttunut, käytökseni on muuttunut, eivätkä nämä muutokset ole olleet sellaisia jotka haluaisin, jos saisin valita. En enää tiedä miten täältä on mahdollista palata normaaliuteen, kun tunnen itseni niin erilaiseksi ja reaalimaailman menosta pudonneeksi. Suhtautuminen toisiin ihmisiin on muuttunut ja melkein pitää pakottaa itseään, että muistaisi käyttäytyä niin kuin sosiaaliset normit edellyttävät.
Kommentit (5)
Noin voi käydä myös työpaikalla, jossa kiusataan hiljaisella ulossulkemisella.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän mitä tarkoitat
Moni varmasti tietää.
Ajatellaan esimerkiksi parisuhteen tai ystävien löytämistä tässä tilanteessa. Se entinen minä olisi varmasti ollut paljon parempi kumppani ja ystävä jollekin. Ei ehkä täydellinen, mutta parempi. Tämä nykyinen minäni on kyyninen ja rikkinäinen. Muille en sitä pyri näyttämään, mutta onhan sen jotenkin tultava ilmi. Pienistä eleistä, tahattomista reaktioista ja vääristä sanoista. Halu on suuri olla taas se normaali, tasapainoinen ihminen, mutta en tiedä onko mahdollista palata aikaan menneeseen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän mitä tarkoitat
Moni varmasti tietää.
Ajatellaan esimerkiksi parisuhteen tai ystävien löytämistä tässä tilanteessa. Se entinen minä olisi varmasti ollut paljon parempi kumppani ja ystävä jollekin. Ei ehkä täydellinen, mutta parempi. Tämä nykyinen minäni on kyyninen ja rikkinäinen. Muille en sitä pyri näyttämään, mutta onhan sen jotenkin tultava ilmi. Pienistä eleistä, tahattomista reaktioista ja vääristä sanoista. Halu on suuri olla taas se normaali, tasapainoinen ihminen, mutta en tiedä onko mahdollista palata aikaan menneeseen.
ap
On mahdollista, varsinkin kun sinulla näyttää olevan ymmärrystä ja halua. Minulla käännekohta oli kevät 2018. Ne pari ystävää huomasivat muutoksen samana vuotta, mutta normaaliksi koin itseni vasta ehkä tämän vuoden alusta. Ehkä tässä on kuitenkin ulkopuolisen huomio luotettavampi
Sittemmin olen tehnyt määräaikaisen työsuhteen, jossa tutustuin uuteen kaveriin, ja tiedän ettei se olisi onnistunut vuoden 2017 minulta.
Tiedän mitä tarkoitat