Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin sairauteen liittyy ns. levy päälle-ilmiö?

Vierailija
17.05.2013 |

Siis että (normaaliälyinen, aikuinen) henkilö jankuttaa jotain ääliömäistä itse keksimäänsä tai jostain kuulemaansa "sanontaa" esim. 6kk jopa kymmeniä kertoja päivässä, kunnes korvaa sen uudella vastaavalla. Asperger?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja voi olla dementian oire myös. Joka tapauksessa joku neurologinen häiriö.

Vierailija
2/12 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger.

T: As- tytön äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan Asperger.

Vierailija
4/12 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touretten oireyhtymä

Vierailija
5/12 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan pelkkää sosiaalisten tilanteiden jännittämistä ja ujouttakin, ei tarvitse olla välttämättä sairaus. Jännittäjältä usein pääsee suusta ulos vähän mitä sattuu höpötystä. Olen itse jännittäjä ja pelkään usein etten keksi mitään puhuttavaa, ja sitten kun sanon jotain, usein pääsee ulos jotain noloa.

Vierailija
6/12 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jankuttaa, jatkuvastiko = 10 x perätysten? Onko tehnyt sitä aina / kauan vai alkoiko vasta? Ehkä sanonta on hänen mielestään hauska ja joka asiaan sopiva?

Vierailija
7/12 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 15:38"]

Voi olla ihan pelkkää sosiaalisten tilanteiden jännittämistä ja ujouttakin, ei tarvitse olla välttämättä sairaus. Jännittäjältä usein pääsee suusta ulos vähän mitä sattuu höpötystä. Olen itse jännittäjä ja pelkään usein etten keksi mitään puhuttavaa, ja sitten kun sanon jotain, usein pääsee ulos jotain noloa.

[/quote] Jospa et olekaan ujo vaan ulospäinsuuntautunut höpöttäjä, joka on pienestä saakka oppinut häpeämään höpöttämistaipumusta? Suomessa vaikeneminen on ns. kultaa. Tuollainen nolouksien miettiminen on sitten typerintä mitä tiedän!

Vierailija
8/12 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 15:40"]

Miten jankuttaa, jatkuvastiko = 10 x perätysten? Onko tehnyt sitä aina / kauan vai alkoiko vasta? Ehkä sanonta on hänen mielestään hauska ja joka asiaan sopiva?

[/quote]Toistaa sen hetkisen vakiosanontansa kaikissa mahdollisissa siihen liittyvissä tai liittymättömissä tilanteissa, ei siis perättäisissä sarjoissa. On tehnyt samaa koko tuttavuutemme ajan eli useita vuosia ja epäilemättä pitää itseään ja hokemaansa hauskana. En tiedä tiedostaako itse toistonsa todellisen volyymin.

Vierailija
9/12 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle, mikä oli sitten tämä fraasi jonka kuulit hoettavan?

Juhani, 32

Vierailija
10/12 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 15:38"]

[/quote] Jospa et olekaan ujo vaan ulospäinsuuntautunut höpöttäjä, joka on pienestä saakka oppinut häpeämään höpöttämistaipumusta? Suomessa vaikeneminen on ns. kultaa. Tuollainen nolouksien miettiminen on sitten typerintä mitä tiedän!

[/quote]

Olen muuten itsekin tuota epäillyt. Olin nimittäin pikkulapsena sellainen hyvinkin eläväinen ja puhelias, en ujo ollenkaan. Mutta 12 vuotta koulukiusaamista teki tehtävänsä sekin joten on vaikea erottaa mikä on omaa luonnetta ja mikä kiusaamisen seurausta. Nykyisin tilanne on sitten tuo, että toisaalta tuntuu etten saa sanaa suustani sosiaalisissa tilanteissa, mutta sitten yhtäkkiä pulpahtaa lähes itsellekin tiedostamatta jotain, ja sitten mietin loppupäivän sitä että sanoinko jotain tosi tyhmää ja voi että kun olen nolo ihminen. Saatan tosiaan esim. toistaa jotain muotisanontaa ja hekotella sille itsekseni turhan usein.

Vierailija
11/12 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 15:40"]

[/quote]Toistaa sen hetkisen vakiosanontansa kaikissa mahdollisissa siihen liittyvissä tai liittymättömissä tilanteissa, ei siis perättäisissä sarjoissa. On tehnyt samaa koko tuttavuutemme ajan eli useita vuosia ja epäilemättä pitää itseään ja hokemaansa hauskana. En tiedä tiedostaako itse toistonsa todellisen volyymin.

[/quote]

Sitten tuo on luultavasti vain typerä tapa, josta on joskus saanut kehuja jossain & asiaa on pidetty huskana. Ei taida olla mikään järjen jättiläinen? Itselläni on myös tuollainen tuttava, ja joskus tilanteet ovat kovin noloja kun hän selvästi odottaa, että hänen typerälle hokemalleen naurettaisiin ja häntä pidettaisiin fiksuna huumorimiehenä.

Vierailija
12/12 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 15:48"]

AP:lle, mikä oli sitten tämä fraasi jonka kuulit hoettavan?

Juhani, 32

[/quote] En nyt viitsi sitä tähän laittaa, mutta kyse on yleensä täysin arkipäiväisistä asioista joista hän on tehnyt sanaleikin tai esim. jostain mainossloganista.