Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko meillä olla hometta?

Vierailija
17.05.2013 |

Ensinnäkin meillä yksi huone haisee etelälle. Siis samalle kuin etelän hotelleissa. Olen aina ihmetellyt tuota hajua kun sille ei ole mitään syytä löytynyt. Olemme myös sairastelleet kohtuuttoman paljon lasten kanssa. Minä pahiten mutta nukunkin tuossa oudon hajuisessa huoneessa. Sen lisäksi että olen talossa asuessani sairastanut enemmän kuin varmaan 10 vuoteen niin taudit ovat myös kestäneet kauhean pitkiä aikoja. Föunssatkin kuukauden jälkitauteineen. Kannattaisiko tiltata homekoira? 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on omakotitalo, niin kyllä ne homekoirat sieltä aina jotain homeita löytävät koska niiden hajuaisti on niin tarkka, että haukkuvat yhtä pontevasti merkityksettömän pienenkin määrän kuin täysin lahon. Kerrostaloasunto voi säästyä merkkauksilta.

Vierailija
22/24 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaaja nro 14!

Oliko teillä talossa hajuja ennen remontteihin ryhtymistänne?

Ovatko hajut poistuneet remonttejen myötä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee jo niin vaikeita kysymyksiä, että mun pitää mieheltä pyytää vastauksia kun se tuleee kotiin. Tiedän ite niin vähän tästä kämpästä mitään...

ap

Vierailija
24/24 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 12:42"]

Jos kyseessä on omakotitalo, niin kyllä ne homekoirat sieltä aina jotain homeita löytävät koska niiden hajuaisti on niin tarkka, että haukkuvat yhtä pontevasti merkityksettömän pienenkin määrän kuin täysin lahon. Kerrostaloasunto voi säästyä merkkauksilta.

[/quote]

Homekoirien käytös antaa jonkin verran suuntaviivoja siitä, kuinka isosta ongelmasta on kyse tai onko kyseessä ongelma ollenkaan. Jos koira heti ensi töikseen suuntaa innokkaasti johonkin huoneeseen, niin sieltä kantautuva haju on todennäköisesti voimakkaampi kuin sellaisessa tapauksessa, jossa koira tekee merkkauksen vasta sitten, kun se on erikseen komennettu tutkimaan huonetta. Koirien avulla on myöskin mahdollista havaita, onko haju kulkeutunut muuallekin asuntoon vai onko se niin pieni, että se on havaittavissa vain tietyssä paikassa.