Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi (vuokra)kerrostaloissa pidetään piha talkoita?

Vierailija
16.05.2013 |

Etenkin kun normaalisti pihahommat tekee huolto yhtiö..

Kaikki ei pidä pihatöistä. Ja jotkut ei pysty osallistumaan kun on esim pieniä lapsia(kuten minulla).

t. ap joka on saanut paheksuntaa kun ei ole PYSTYNYT osallistumaan...

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi eivät ole pakollisia. minä en ole koskaan osallistunut, koska olen epäsosiaalinen ja ihmispelkoinen erakko.

Vierailija
22/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 18:15"]

Paheksuminen on asiatonta, vaikka osa ei pysty tai halua tehdä.

Talkoot sinällään on kivoja: saadaan taloa kuntoon, luodaan yhteisöllisyyttä, säästetään huoltokuluissa,reipashenkistä kivaa tekemistä ja tekosyy pitää juhlat. Vaikea keksiä mitään negatiivista.

[/quote]Vai että säästetään huoltokuluissa. Kyllä ne vuokrat joka tapauksessa nousee, siinä ei mitkään talkoot auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihatalkoot eivät ole lainkaan pakollisia. Kerran tai pari kertaa vuodessa tehtävä muka-haravointi ja puskanjuurien kuoputus eivät säästä huoltokuluissa mitenkään. Talkoisiin ostetaan kuitenkin sitä tarjottavaa monella sadalla eurolla/kerta. Työssäkäyvän on pakko yrittää olla yhteisöllinen työpaikallaan ja tehdä mitä käsketään. Vuokratalossa se ei ole pakollista. Mä en ainakaan edes tunne ketään naapuria kuin korkeintaan naamasta tunnistan. Eikä kiinnostakaan tutustua. Haluan olla kotonani rauhassa, olkoot muutkin. Maksan vuokrani, se riittäköön.

Vierailija
24/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksakaa sitten vaan lisää vuokraa, kun huoltoyhtiö laskuttaa teitä. Ai niin. Eihän teitä laskuteta, vaan sen tulee mulle se lasku. Verojen muodossa. Ettehän te maksa vuokria vaan minä maksan teidän vuokranne. Makoilkaa vaan siellä vällyjen alla ja siittäkää lisää meille ns. veronmaksajia..

Vierailija
25/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla alkoi synnytys talkoo päivänä joten en päässyt mukaan :D

Vierailija
26/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalaisillekaan möröille teksi pahaa tutustua naapureihin. Se voisi tehdä hyvää.

Vierailija
27/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 19:59"]

Maksakaa sitten vaan lisää vuokraa, kun huoltoyhtiö laskuttaa teitä. Ai niin. Eihän teitä laskuteta, vaan sen tulee mulle se lasku. Verojen muodossa. Ettehän te maksa vuokria vaan minä maksan teidän vuokranne. Makoilkaa vaan siellä vällyjen alla ja siittäkää lisää meille ns. veronmaksajia..

[/quote]

Talkootko sitä vuokraa muka alentaa? Kuulepas, olen työssäkäyvä ja maksan itse vuokrani ilman mitään tukia. Lapsiakaan ei ole sinun maksettavana. Jos se vuokra meidän talkoolusmujen takia nousee euron kuussa, niin ihan fine. Kuokkikoon huolto vaan ;)

Vierailija
28/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 19:59"]

[/quote]

Mistä sinun maksamistasi verovaroista suomalsitenvuokrat muka maksetaan. Kyllä vuokrat maksetaan vuokralaisten kukkarosta. Tosin joku saa aqsumistukea, mutta suurin osa vujokralaisista ei sita saa. SEN SIJAAN omistusasujien asuntovelkojen korkotukia maksetaan tulonsiirtoina verovaroista joka vuosina runsaasti. Nämä tulonsiirrot ylittävät jopa maksetut asumistuet.

Terv. talkoisiin ja muiden yhteisten asioiden hoitoon osallistuva

Vierailija
29/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana asuin vuokralla kerrostalossa, jossa joka asunnolle oli oma "talonmiesviikko". Silloin laitettiin saunat lämpiämään, pestiin saunat, siivottiin porraskäytävä, lakaistiin ulko-oven edustat ja talvella tehtiin päivittäin lumityöt (jos huono tuuri kävi eli lumimyrskysi niin aamuin illoin). Talossa oli sekä vuokra- että omistusasuntoja. Kaikki osallistuivat talonmiehen töihin. Talonmiesviikkoja oli noin 2/vuosi.

Vierailija
30/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 18:50"]

Nyt asun omistusasunnossa ja maksan vastiketta siitä hyvästä, ettei minun tarvitse tehdä lumitöitä eikä leikata nurmikkoa.

[/quote]

Talkoissa ei tehdä noista kumpaakaan

Vierailija
31/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 20:19"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 18:50"]

Nyt asun omistusasunnossa ja maksan vastiketta siitä hyvästä, ettei minun tarvitse tehdä lumitöitä eikä leikata nurmikkoa.

[/quote]

Talkoissa ei tehdä noista kumpaakaan

[/quote]

No kiva. Joissain taloyhtiöissä jotkut marttyyrit kun harrastavat noitakin mukamas talkoohengessä. Minua ei kiinnosta haravointi, rikkaruohojen nyppiminen tai pihakaivonkansien peseminen. Aivan sama, senkus askartelette niitten kanssa, mutta minun vapaa-aikani on minun vapaa-aikaani enkä sitä naapureitten kanssa kuokkimiseen  käytä.

Vierailija
32/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ota lapset mukaan niin pääset osallistumaan:-) Ne naapurit ovat mukavia, jos et huonolla alueella asu.

Vierailija
33/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 18:11"]

Etenkin kun normaalisti pihahommat tekee huolto yhtiö..

Kaikki ei pidä pihatöistä. Ja jotkut ei pysty osallistumaan kun on esim pieniä lapsia(kuten minulla).

t. ap joka on saanut paheksuntaa kun ei ole PYSTYNYT osallistumaan...

[/quote]

En kylläkään asu vuokratalossa, suurin osa tässä on omistusasuntoja, mutta pihatalkoita on pari kertaa vuodessa. Yhteishengen luomistahan se on, eikä ole pakko mennä jos sellaisesta ei pidä. Meillä on sen verran kivoja naapureita, että ihan mielelläni menen vaikken pihatöistä tykkääkään, paljon mukavampi asua kun ei tarvitse kyräillä naapureiden takia eivätkä ihmiset puolin ja toisin valita pienistä asioista, jos vaikka joskus on meteliä tai juhlat. Kun tuntee naapurit, ei suutu niin äkkiä noista pikkuasioista, vaan pystyy paremmin keskustelemaan asioista naapureiden kanssa.

Ja miksi ei voi pienten lasten kanssa osallistua? Meillä talkoissa lapset haravoi pihaa minikokoisilla haravilla tai keräsivät roskia, vähän isommat lapset sitten jo tekivät oikeasti hommia oman innostuksen mukaan. Ihan vauvoja ei tietenkään ollut, mutta kun taaperot kyllästyivät auttamiseen, niin yksi äiti vahti ja leikitti kaikkia sillä aikaa  kun toiset äidit jatkoivat pihahommia.