Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi (vuokra)kerrostaloissa pidetään piha talkoita?

Vierailija
16.05.2013 |

Etenkin kun normaalisti pihahommat tekee huolto yhtiö..

Kaikki ei pidä pihatöistä. Ja jotkut ei pysty osallistumaan kun on esim pieniä lapsia(kuten minulla).

t. ap joka on saanut paheksuntaa kun ei ole PYSTYNYT osallistumaan...

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paheksuminen on asiatonta, vaikka osa ei pysty tai halua tehdä.

Talkoot sinällään on kivoja: saadaan taloa kuntoon, luodaan yhteisöllisyyttä, säästetään huoltokuluissa,reipashenkistä kivaa tekemistä ja tekosyy pitää juhlat. Vaikea keksiä mitään negatiivista.

Vierailija
2/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on houkuttanut ajatus pistää tuo oma kotikuja uuteen kesäkuosiin. En itse näe kujaa ikkunastani eikä siellä tule juurikaan oleiltua, mutta jotenkin olisi kiva upottaa sormet multaan ja tehdä jotain kaunista ja näkyvää. Mulla ei ole edes parveketta, että ehkä siksi ajatukset pyörivät tuossa pihakujalla... Mutta ei just satu olemaan rahaa multaan, laatikoihin ja siemeniin. Oispa talkoot!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole pakollisia. Mä en koskaan osallistu mihinkään talkoisiin, inhoan kaikkea pihapuuhailua. Maksaisin mieluumin vaikka enemmän vuokraa kuin siivoaisin pihaa.

Vierailija
4/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain sitä keinotekoista yhteisöllisyyden luomisen yritystä. Juuri näin alaovessa lapun, että pihatalkoot lauantaina. Pihan siivousta ja yhteistä grillaamista. Kas kun ei tanhuesityksiä ja juhlapuheita taloyhtiön hyvän hengen ylistämiseksi.  Inhoan sellaista yli kaiken, enkä ole koskaan osallistunut moisiin tilaisuuksiin. Kuokkikoot ne, joilla on siihen innostusta ja aikaa. En tuhlaa vähäistä vapaa-aikaani mokomaan. Huoltoyhtiö sen pihan hoitaa kuitenkin, ne tarjottavat makkarat, salaatit ja kaljat ja limut ovat pelkkää rahan tuhlausta.

Vierailija
5/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin ei kyllä ole vuokrataloissa talkoot tapana, enkä asu missään kuppasessa lähiössä kuitenkaan. Edellinen kämppä oli omistustalossa, mutta siellä en osallistunut talkoihin kun olin vuokralainen. Joskus kyllä lasten leikkipaikkaa haravoin yms syksyllä tai keväällä kun muutenkin siinä pihassa tönötin.

Vierailija
6/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks ne lapset voi ottaa mukaan? Tehdä edes vähän? Mä asun vuokraruvarissa, ja meillä lapset odottaa pihatalkoita. Koko taloyhtiön lapset auttaa hiukan, sitten leikkivät yhdessä ja syövät hyvällä halulla makkaraa. Ja hauskaa meillä on aikuisillakin:-). Ei ole juuri talvella nähty, nin siinä tutustuu uusiin naapureihin ja päivittää kuulumiset vanhojen naapureiden kanssa.

Vierailija
7/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et lasten kanssa PYSTY osallistumaan?????? Ollaan asuttu tässä yhtiössä n 6 vuotta ja sinä aikana on syntynyt 3 lasta ja aina olen voinut tavalla tai toisella osallistua talkoihin. Jos ei muuten niin paimentamalla niitä pihan muita lapsia :)

Vierailija
8/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se taas on pihan lasten kohokohta. Hyvä paikka tutustua asukkaisiin.

Vierailija
9/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meilläkin pihatalkoot lauantaina, mutta en pysty osallistumaan, koska olen töissä.

Eikö osaketaloissa pidetä talkoita ollenkaan?

Kai se ihan hyvä idea on toisaalta, mutta toisaalta just tuo ihmisten luokittelu osallistumisen mukaan ja juoruilu siinä sivussa ei niin hyvä.

Vierailija
10/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 18:18"]

Meillä se taas on pihan lasten kohokohta. Hyvä paikka tutustua asukkaisiin.

[/quote] Eikös lapset tutustu muutenkin? Talkoissako? Aika erikoista?

Vierailija
11/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 18:17"]

Miksi et lasten kanssa PYSTY osallistumaan?????? Ollaan asuttu tässä yhtiössä n 6 vuotta ja sinä aikana on syntynyt 3 lasta ja aina olen voinut tavalla tai toisella osallistua talkoihin. Jos ei muuten niin paimentamalla niitä pihan muita lapsia :)

[/quote]

Vaikeetahan se on jos löytyy vauvaa, taaperoa ja leikki-ikäistä, isompien lasten kanssa helpompaa varmasti.. Ja puoliso töissä, joten yksin pitäisi pienten lasten kanssa osallistua haravoimaan.... Asun kerrostalossa, joten odotan että oletuksena ei myös tarvitsisi tehdä piha hommia. Omakotitalo ja rivitalo asuminen on sitä varten :)

Vierailija
12/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut 5 vuotta enkä ole kertaakaa osallistunut, meillä talkoot on huomenna ja jos sää on hyvä, voisin mennä käymään, saisi ruokaa ja juomaa samalla :)

Paheksuvia katseita en ole huomannut...

Vierailija
13/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivahan se on yhteistä pihaa laittaa kesäkuntoon.

Eikä lapset oo mikään este, vaikkei siinä tietenkään pysty ihan yhtä tehokkaasti haravoimaan kuin muut. Mulla on olleet lapset mukana talkoissa ihan pienestä pitäen, keskimmäinen oli kantoliinassa ekana keväänä, kun oli vasta pari kk.

Ja voihan sitä vaan olla pihalla tutustumassa naapureihin, jos ei lasten vahdinnalta varsinaisesti pysty mitään tekemään.

Vierailija
14/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 18:28"]

[/quote]

Vaikeetahan se on jos löytyy vauvaa, taaperoa ja leikki-ikäistä, isompien lasten kanssa helpompaa varmasti.. Ja puoliso töissä, joten yksin pitäisi pienten lasten kanssa osallistua haravoimaan.... Asun kerrostalossa, joten odotan että oletuksena ei myös tarvitsisi tehdä piha hommia. Omakotitalo ja rivitalo asuminen on sitä varten :)

[/quote]

Missä mä sanoin että mulla on isompia lapsia? Mulla on siis tässä 6 vuoden aikana ollut vauvaa ja tapeeroa sekä leikki-ikäistä.... Onko teidän piha jotenkin vaarallinen vai mikset voi olla pihalla lasten kanssa?????

Mä olen ollut talkoissa ekan kerran kun muutettiin, meni varmaa 1 kk siitä, sitten kun oli seuraavat talkoot niin esikko oli alle 2 v ja mä odotin kaksosia SILITI kykenin olemaan pihalla, sen jälkeen nuo lapset onkin kasvaneet ja aina ollaan oltu mukana talkoissa. Nytkin nuo odottaa talkoita innoissaan....

Ja meillä ei mies osallistu ollenkaan talkoisiin, ei halua ja on yleensa töissä silloin kun ne on...

Mä ymmärrän jos EI osallistua mutta en sitä että se "naamioidaan" lasten syyksi....

Vierailija
15/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 18:34"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 18:28"]

[/quote]

[/quote]

Missä mä sanoin että mulla on isompia lapsia? Mulla on siis tässä 6 vuoden aikana ollut vauvaa ja tapeeroa sekä leikki-ikäistä.... Onko teidän piha jotenkin vaarallinen vai mikset voi olla pihalla lasten kanssa?????

Mä olen ollut talkoissa ekan kerran kun muutettiin, meni varmaa 1 kk siitä, sitten kun oli seuraavat talkoot niin esikko oli alle 2 v ja mä odotin kaksosia SILITI kykenin olemaan pihalla, sen jälkeen nuo lapset onkin kasvaneet ja aina ollaan oltu mukana talkoissa. Nytkin nuo odottaa talkoita innoissaan....

Ja meillä ei mies osallistu ollenkaan talkoisiin, ei halua ja on yleensa töissä silloin kun ne on...

Mä ymmärrän jos EI osallistua mutta en sitä että se "naamioidaan" lasten syyksi....

[/quote]

Pyh. Eri mieltä. Jos muksut jouksee eri suuntiin kun mamma haravoi, niin vaikea sellaista on kontrolloida.. Ja joo, tie on vieressä.

Kyllähän sitä pihalla pystyy olemaan, mutta se aika menee kyllä täysin lapsien vahtimiseen.

Että naamioi vaan keskenäs.

Vierailija
16/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole onneksi mikään pakko osallistua jos se on niin vaikeaa pienten lasten kanssa.

Me asumme pienkerrostalossa (ei vuokra) ja joka kesä on talkoot ja olemme aina osallistuneet oli pieniä lapsia tai isompia. Jo ihan taapero voi osallistua vaikka keräämällä risuja tai sitten pienellä haravalla tai harjalla voi huiskia ;)

Ja esim. orvokkeja on helppo istuttaa ruulluihin tai muuta pientä.

Aina on lapsilla ollut kivaa...siinä ne jaloissa pyörii mukana.

Meidän taloyhtiö ainakin säästää pitkän pennin kun meillä on talkkarifirma vain talvella.

Kesällä hoidetaan hommat itse kun on niin pieni yhteinen piha ettei siitä rasitu.

Osa ei tee koskaan mitään ja osa taas on todella ahkeria mutta ei kukaan vedä hernettä nokkaan puolin eikä toisin.

Tänään juuri haravoin kun oli sellainen fiilis ja naapuri laittoi viime viikolla kesäkukkia ruukkuihin...kyllä ovat kauniita :)

Vierailija
17/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö juuri ole ollu esillä että lapsia PITÄÄ vahtia, että EI tapahdu ikäviä onnettomuuksia.

Vierailija
18/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 18:41"]

Eikö juuri ole ollu esillä että lapsia PITÄÄ vahtia, että EI tapahdu ikäviä onnettomuuksia.

[/quote]

niin, mä osaan kyllä vahtia lapsia SEKÄ haravoida... En ole blondi joka ei osaa tehdä kahta asiaa samanaikasesti...

ja silloin kun mun lapset oli pahimmassa "karkaamisiässä" niin silloinkin osallistuttiin talkoihin, helpommin he sai pidettyä aloillaan kun oli toisenlaista tekemistä kuin muulloin; esim. kukkien istutusta, risujen keräämistä etc. Jopa 2 v osaa auttaa noissa. Asia on tietty eri jos lasta ei kasvateta....

Vierailija
19/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vuokralla asuessani osallistunut pihatalkoisiin. Ne, jotka siinä hiekkalaatikon ja grillikatoksen välillä muutenkin luuhasivat, saivat minun puolestani ihan rauhassa haravoida. Muutakin tekemistä oli lauantai-iltapäivisin kuin syödä makkaraa naapurin mammojen kanssa.

Nyt asun omistusasunnossa ja maksan vastiketta siitä hyvästä, ettei minun tarvitse tehdä lumitöitä eikä leikata nurmikkoa.

Vierailija
20/33 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu..parempi vaan istua sisällä kotona lukkojen takana ettei vaan satu onnettomuus omassa pihassa...jep jep.

Lapsiraukat kun ei saa mihinkään enää osallistua kun aikuiset vaan haluaa laiskana istua soffalla perse homeessa.

Meillä tehtiin viime kesänä talkoina uusi aita ja pihan pojat meinasi ihan pakahtua onnesta kun saivat olla apupoikina ja aidan maalaaminen oli ihan supermahtavaa!

Siis kuinka usein pojat saa täällä kaupungissa maalata eli oli kyllä erikoista kivaa.

Niin ei sattunut mitään onnettomuuksia mutta hieno aita tuli ja halvalla.

Ei tarvinnut yhtiövastiketta korottaa...