Mikä on huonoa käytöstä töissä?
Mietin, että kun töissä pitää omat työtehtävät tehdä ja noudattaa aikatauluja ja lisäksi pitää käyttäytyä hyvin, niin millainen on huonoa käytöstä?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Ei tervehdi, on aggressiivinen, häiritsee muiden työntekoa... onhan noita.
Tervehdin selektiivisesti. Eri osastoilla on heeboja joita olen aikanaan tervehtinyt, mutta he eivät tervehtineet takaisin joten lopetin koko homman, nyt jotenkin sellainen "I'm the bad guy?" fiilis kun kohdataan... Ei kai siinä, pääasia että saadaan hommat tehtyä.
Yliopiston kirjastossa muutama vanhempi työntekijä kahmi itselleen vastuualueet, mutta jättivät työt tekemättä. Yritin monta kertaa ehdottaa työnjakoa tekemättömien töiden tekemiseksi, ei käynyt. Työt jäivät tekemättä, vaikka koulutettuja työntekijöitä olisi ollut. Mielestäni huonoa käytöstä oli estää muiden työnteko. Itsekästä ja lyhytnäköistä käyttäytymistä.
Ei työpaikkakiusaajia viitsi kovin ystävällisesti tervehtiä. Työpaikalla ei ole tapana esitellä uusia työntekijöitä. Itse olen ollut yli 30 vuotta tuolla, enkä osaa yhdistää nimiä ja henkilöitä, sen verran vierasta porukkaa.
Puuttuu toisten asioihin ja juoruaa selän takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervehdin selektiivisesti. Eri osastoilla on heeboja joita olen aikanaan tervehtinyt, mutta he eivät tervehtineet takaisin joten lopetin koko homman, nyt jotenkin sellainen "I'm the bad guy?" fiilis kun kohdataan... Ei kai siinä, pääasia että saadaan hommat tehtyä.
Mietin myös sitä, että miksi minun pitäisi tervehtiä ensin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen fiilis... niillä ei ole mitään fiilistä, ei ole vaivanneet päätään sulle tervehtimisellä.
Ei siivoa jälkiään/osallistu esim. keittiön siistimiseen vaikka käyttää keittiötä. Valtaa jääkaapista koko hyllyn tuomalla viikon eväät kerralla.
Meillä töissä käytetään samoja työpisteitä eri vuoroissa. Joka ikinen kerta kun tulen vuoroon pitää siivota pöytä, pestä pois kahvi- ja limutahrat, vaihtaa roskis missä haisee nuuska... Siistisivät edes jälkensä.
Aikuiset äijät mököttää kuin pikkulapset jos ei mene hommat kuten haluavat. Ei tervehditä eikä puhuta mitään.
Vaihtaisin mielelläni työpaikkaa, mutta ei ole löytynyt vielä muuta....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin myös sitä, että miksi minun pitäisi tervehtiä ensin?
Toi on hyvä asenne kaikessa muussakin siellä töissä.
Pahinta mahdollista huonoa käytöstä on jos laiskuuttaan / huolimattomuuttaan / välinpitämättömyyttään vaarantaa toisten työturvallisuuden.