Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon käytät rahaa vaatteisiin kuukaudessa?

Vierailija
16.05.2013 |

Enkä nyt kysy sen kuukauden vaatemenoja kun sait perintöä tai kesälomarahan, vaan ihan jokaisen kuukauden perusteella ja käsi sydämellä (nekin jotka tuhlaa paljon).

Kerrotko vielä vastauksesi kanssa koetko huonoa omaatuntoa ja syyllisyyttä vai laitatko omiin vaateostoksiisi mielestäsi liiankin vähän rahaa säännöllisesti?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutin vuonna 2014 vaatteisiin noin 3000e kokonaisuudessaan (asusteet ja kengät mukaanlaskettuna) eli noin 280e/kk. Hyi helvetti. Suosittelen lämpimästi muille himoshoppaajille samaa..

Vierailija
2/77 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:06"]

Kulutin vuonna 2014 vaatteisiin noin 3000e kokonaisuudessaan (asusteet ja kengät mukaanlaskettuna) eli noin 280e/kk. Hyi helvetti. Suosittelen lämpimästi muille himoshoppaajille samaa..

[/quote]

Siis kirjanpitoa en shoppailua :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kirjaa kaikista vaate-ja kenkämenoista. Viime vuonna rahaa oli mennyt näihin 1190 euroa, eli about 100 e kuussa menee vaatteisiin tai kenkiin. Ostan vain itselleni, ei lapsia tai miestä. Tykkään kivoista vaatteista, ja työssäni olen "esillä", olen yläkoulun opettaja. Voisin toisaalta nipistää noista kuluista, koska en ole lihonut enkä laihtunut viimeiseen 10 vuoteen minulla on varsin suuri vaatevarasto, ja kenkiä on jotain 60 paria..

Vierailija
4/77 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 10:06"]

No miksi sitten käytät niitä kirottuja sukkahousuja? Housut on keksitty. Suomessa naiset saa käyttää housuja.

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 10:01"]

Viiden vuoden keskiarvo: vaatteisiin ja kenkiin hieman alle 50 euroa kuussa. Yllättävän suuri osa tuosta rahasta menee niihin kirottuihin ohuisiin sukkahousuihin, jotka ovat melkein kertakäyttötavaraa.

Yritän pitää vaatevarastoni melko minimalistisena. Ostan vähemmän ja laadukkaampaa, esimerkiksi suosin yleensä luonnonmateriaaleja keinokuitujen sijaan. Kengissä tärkeää on materiaalin lisäksi se, että ne tuntuvat jalassa enemmän kuin hyviltä.

[/quote]

[/quote]

En ole tuo, jolta kysyit,mutta vastaanpa kuitenkin. Kaikki eivät pidä housuista. On myös naisia, jotka kokevat olonsa naisellisemmiksi hameessa. Ja täytyy sanoa, vaikka olenkin itse enemmän housunainen, on kyllä mukavannäköistä, kun naisella on hame. On ne naisellisempia.

Vierailija
5/77 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa. Muutin Hkiin ja kaikki maksaa niin paljon enemmän (asuminen jne.), ettei oikeasti täst'edes kyllä ole varaa sijoittaa kuin noin 50 e/kk. Joulukuu eli viime kuu oli puolestaan törsäyskuu, koska sain joululahjaksi vanhemmiltani rahaa (toivoin sitä). Ostin Italiasta merkkihuivin, yhden tonnin laukun ja kahdet nahkasaappaat. Meni yhteensä ehkä noin 2000 e. Niillä kamppeilla eläkin sitten useamman vuoden.

Olen hillinnyt viime aikoina itseäni, ja välillä on kuukausia, etten osta yhtään vaatetta/kenkää. Sitten on, kuten joku mainitsikin, niitä sesonkeja, jolloin on pakko ostaa esim. uusi takki/saappaat, ratsastuskamppeet tai urheiluvaatteita. Olen löytänyt nettikirpparit, joiden avulla olen lienee säästänyt satoja euroja. Keskimäärin vuoden ajalle jaettuna vaatteisiin menee noin satanen/kk, max.

Hieman nuorempana elin yli varojeni, ja minulla oli tapana näyttää kovin varakkaalta. Onneksi siltä ajalta on jäänyt muutakin kuin kantapään kautta opittu kulukuri; nimittäin kestäviä pitkäikäisiä laatuvaatteita.

Nykyään olen pankissa töissä, joten näen helposti, mitä kulutusvimma tekee varsinkin nuorille naisille. En osta enää velaksi, ja ulkoinen habitus ei muodosta itsetuntoani. Pärjään yhdellä merkkiveskalla, en tarvitse kymmentä. Yksi hyvä takki kestää 5 vuotta.  Laatu ja klassiset, aikaa kestävät mallit, sillä mennään.

Vierailija
6/77 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan oikeasti tiedä! Välillä meni vuosia alle 10e/kk menoin, mutta sitten olen ollut raskaana, laihtunut raskauden välissä ulos alkuperäisistä vaatteista ja nyt raskaaksi tulon myötä olen taas eri kokoa, eli edelliset raskausvaatteet eivät käy ja sitten on se välivaihe raskauskilojen kanssa, jonka jälkeen toivottavasti pääsen taas siihen omaan kokoon :/  Kylläpä nousi ahdistus epätietoisuudesta tämän myötä!

Vierailija
7/77 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin vuosia 250€/kk. Nyt iski köyhyys ja käyttelen vain vanhoja vaatteitani loppuun. Viime vuonna varmaan 15€/kk keskimäärin. Kengät mukana kuluissa.

Vierailija
8/77 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennan vielä, että tarkoitan vain teidän omien ostosten summaa.

Kun mulla palaa rahaa nykyisin kai ihan liikaa, pitäisi laskea paljonko ja olisi kiva verrata sitä muiden käyttämiin summiin.

Liekö musta tullut ostoholisti... 

Vierailija
9/77 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, omiin vaatemenoihin ehkä 50-100e kuussa jos keskiarvo lasketaan. Tarkoittaa siis että joskus ostetaan kalliimpaa ja joskus ei mitään.

Lasten vaatteisiin sen sijaan ehkä 200e, miehen ehkä 10e. :D

Vierailija
10/77 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee tosi paljon kuukaudesta, monesti menee kuukausia shoppailematta ja sitten ostan 200-300e vaatteita. Keskimääräisesti sanoisin kuitenkin noin 50e kuukaudessa.

Vierailija
11/77 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteisiin kuukaudessa? en osta vaatteita joka kuukausi, pikemminkin noin kerran vuodessa. silloin rahaa menee tarpeen suuruudesta riippuen 100-200 euroa. nämä siis vain minun vaatteet. miehellä menee vähemmän, lapsilla paljon enemmän.

Vierailija
12/77 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta joka kuukausi, nyt olen viimeksi ostanut lidlistä legginsit viime kuussa, sitä ennen ostin tammikuussa kaksi paitaa.. Eli hyvin vähän menee. Minulla on edelleen käytössä joitain yli kymmenenkin vuotta vanhoja vaatteita mitkä vielä pysyneet suht siisteinä. Sanoisin että menee korkeintaan n. 200e vuodessa, mikäli ei lasketa ulkovaatteita ja kenkiä tähän ollenkaan. Ulkovaatteisiinkaan ei vuoden aikana ole kulunut mitään koska edellisen vuoden hankinnat ovat olleet okei. Tähän toki vaikuttaa se, että tulot ei ole kummoiset ja ennemmin käytän rahaa lasten vaatteisiin ja muuhun lasten elintasoa parantavaan kuin omiin juttuihini. Aika aikaansa kutakin. :)

Vierailija
13/77 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan pari kertaa vuodessa vaatteita ja sillon menee satanen tai kaksi

Vierailija
14/77 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan pari kertaa vuodessa vaatteita ja sillon menee satanen tai kaksi

Vierailija
15/77 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeisen vuoden olen ollut kotona vauvan kanssa ja rahaa vaatteisiin on mennyt todella vähän. Isoin törsäys kerralla oli reilut pari sataa ja on ollut kuukausia, jolloin en ole ostanut mitään. Arvioisin keskimäärin 50-70 euroa/kk. Ennen töihinpaluuta on pakko päivittää vaatekaappia. 

Vierailija
16/77 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan (uusia) vaatteita ehkä 4-5 kertaa vuodessa, ja kerralla niihin menee 200-500e. Jotain euron-parin kirppari- tai alelöytöjä teen lisäksi silloin tällöin.

Että 50-100e/kk keskimäärin.

Vierailija
17/77 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta kuukausittain vaatteita ollenkaan. Ostan lähinnä vain tarpeeseen, en shoppaile huvikseni. Vuodessa menee ehkä 150-200 e omiin vaatteisiini eikä tuokaan ole vakio edes joka vuosi. Joinakin vuosina en ole ostanut juuri mitään sukkahousuja enempää.

Vierailija
18/77 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en osta joka kuukausi, vaan kaksi kertaa vuodessa, keväällä kesävaatteita ja syksyllä talvivaatteita. Esim. Takkeihin palaa iso määrä rahaa, samoin kengät. Tänä vuonna on mennyt paljon rahaa, kun tarvitsin takin, edellinen ostettu 5v sitten ja kengät. Kaikki kuluneet puhki syksyllä. Ostin kahdet kengät, ja toiset jo reilun kuukauden käytön jälkeen huonossa kunnossa. Halvalla ei kannata ostaa!

Tänä vuonna vaatteisiin on siis jo palanut lähes 800 euroa (takki 100 euroa, kengät 80 euroa yhteensä, kesän juhliin vaatteet (kaksi asua) 100 euroa, kahdet kesähousut, kaksi kesämekkoa, uimapuku ja neljä puseroa/toppia melkein 400 euroa ja vielä käsilaukku ja sandaalit. 

Syksyllä pitää ostaa vielä toppatakki ja talvikengät, molemmat rikki. Eli 100 euroa kk tulee tänä vuonna. Ensi vuonna ei taas kulu kuin koko vuonna ehkä 200 euroa, kun vaatetta toivottavasti löytyy kaapeista.

Vierailija
19/77 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta vaatteita kuukausittain vaan tarpeen mukaan. 

Vierailija
20/77 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin pitää kirjaa tämän vuoden ostoksista ja eilen oli 328€ tämän vuoden saldo.

Tuossa on mm laskettelumonot ja -takki ja tekninen alusasu -70% sekä  vaatteita Dubaista ja  2 farkkulegginsit. Sukkiksia en tuohon laske, ne menee samaan syssyyn ruokaostosten sekaan. Olen todella tyytyväinen ostoksiini:)

Seuraavan kerran ostan vaatteita heinäkuussa Italiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi