Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne isommat lapset hoitoon?

Vierailija
12.08.2013 |

Mä olen varmaan kasvattanut lapseni ihan kieroon, mutta kummatkaan isovanhemmat eivät halua lapsiamme samaan aikaan sinne hoitoon. Vanhin on 15 v. ja tuntuu, että aina joku on draamaiässä, jolloin ei tarvitse sanoa kuin kissa, niin johan joku saa hepulin.

Mun vanhemmat haluavat, että lapset tekevät juuri niin kuin he haluavat. Esim. jos lähtevät ulos, niin haluavat määrätä mitä vaatteita lapsi laittaa päälle, missä kengissä kulkee, tarviiko takkia vai ei. Jos mä olen valikoinut lapselle kengät ja käskenyt niitä käyttämään, niin voivat päättää, että noissa kengissä ei voi kävellä ja tarjoavat jotain omia vanhojaan tilalle tjms. Ulos eivät päästä 15 vuotiastakaan, jos kello on kahdeksan illalla. Voivat alkaa tappelemaan vaikka siitä  kuuluuko makkarakastike laittaa perunoiden päälle vai ei. Ja kun on kyse esiteini ja teini-ikäisistä, niin tappelujahan on tiedossa. Jatkuvasti. Mun vanhemmat eivät osaa antaa periksi, vaan käyttäytyvät kuin lapseni olisivat 2 vuotiaita. He ovan vanhempia, he määräävät ja heitä on pakko totella.

Anoppi taas ei siedä mölyä yhtään. Lapset eivät saa juosta sisällä, pihalla pyöräily on noloa, kuulokkeilla ei saa kuunnella musiikkia enää 22 jälkeen illalla, ääntä ei saa korottaa jne.

Lopputulos on kuitenkin se, että isovanhemmat eivät halua lapsenlapsiaan hoitoon eivätkä lapset halua edes mennä sinne ja se taas tarkoittaa sitä ettei me miehen kanssa saada koskaan vapaa-aikaa. Jopa seksin harrastaminen on todella vaikeaa lasten ollessa teini-ikäisiä, joten me tarvittaisiin todella kahden keskistä aikaa, mutta mistä ihmeestä sitä saa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tuota.. 15v kaverille yökylään, ja ehkä nuoremmatkin.. et kertonut niiden ikää ja kuinka monta teillä on.. Yksi lapsista anoppilaan ja yksi sinun vanhemmille. Laita ne eri paikkoihin :)

Vierailija
2/11 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan kakkosen ehdotusta.

Onko teillä kaveriperheitä, jotka voisi ottaa lapsia? Erityisesti, jos sitten tekin voisitte vastavuoroisesti ottaa välillä heidän lapsiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellutkaan tuota, kun lasten ollessa pienempinä yökylässä piti aina päivystää, kun lapsilla oli paha tapa sairastua usein yökylässä ollessa. Nykyään tuskin on enää samaa ongelmaa.

Pientä sumplimistahan kaikkien saaminen kavereille samaan aikaan vaatii, mutta ei tunnu missään, jos se vain onnistuu ja saadaan miehen kanssa kahden keskistä aikaa. =)

Vierailija
4/11 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä seurakunnan ja yhdistysten järjestämät leirit? Harrastuksiin liittyvät leirit? 

Vierailija
5/11 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä ne muut lapset ovat? Jos eivät ole ihan pieniä, voisiko 15 v. vahtia pientä/sopivaa korvausta vastaan vaikka päivällä heitä muutamia tunteja? Pääsisitte edes syömään. Ja voihan sen hotellihuoneen varata päiväksikin :)

Vierailija
6/11 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla tai miehelläsi sisaruksia? Voisivatko he auttaa?

Vierailija
7/11 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä leirejä, mutta ei koskaan saman aikaan ja jos on sattunutkin osa samoille päiville, niin juuri silloin ei isovanhemmille ole voinut mennä edes se yksi lapsi.

No, kohtahan nuo ovat niin isoja, että muuttavat pois kotoota. ;-)

Vierailija
8/11 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, tää ei kyllä sua auta, mutta mä oon sitä mieltä, että isovanhempien luona pätee isovanhempien säännöt. Heillä on täysi oikeus olla haluamatta "hoitoon" kenkkuilevia kakaroita. Meillä on lapset pienestä pitäen kasvatettu siihen, että isovanhempia totellaan mukisematta. Kotona ovat vastaan vänkyttäviä riiviöitä, mutta mummoa ja pappaa totellaan silmää räpäyttämättä. Säännöistä huolimatta vaikka asuisivat isovanhemmilla, niin paljon tykkäävät siellä olla.

Vierailija
9/11 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakaan meistä ei ole sisaruksia. 

Hyvä idea kuutonen! Vois lähteä jo aamusta, jättää lapset nukkumaan, käydä syömässä aamupalaa jossain ja mennä hotelliin niin aikaisin kuin sinne pääsee ja viettää siellä päivän ja illan. =) Mahtava idea!

Periaatteessa isomman vois jättää vahtimaan, mutta yöstä en oikein tiedä. Vaikka ei ole pettänyt luottamusta koskaan, mutta on nyt siinä iässä, että esim. bileiden järjestäminen voi käydä mielessä, jos tietää talon olevan tyhjä yön yli. En tosin tiedä tekisikö mitään kiellettyä, kun on vastuussa sisaruksistaan. Oman nuoruuden takia lähinnä en edes uskalla kokeilla lasten keskenään jättämistä yöksi.

Vierailija
10/11 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No herranen aika, vanhin lapsi jo 15 v joten se nyt pärjää vaikka itsekseen. Yksi nuorempi isovanhemmille ja toiset kavereille. Tai sitten palkkaat jonkun istumaan teillä illan ja yön. Ei nuo nyt vaippaikäisiltä kuullosta, joten valvojalla ei kamalaa rastia ole...

Meillä 9-vuotiaskin on yksin päiviä, ja nauttii siitä. Kai nyt toisella kymmenellä olevat pystyy itse ruokansa mikrossa lämmittämään? Ja jos tulee ongelma niin soittavat teille.

Vierailija
11/11 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa ihmisiä jotka on niin mahdottomia vaateissaan ettei lasten ole pakko niitä totella.

APn tapauksessa todellakin kuulosti sellaiselta, etten minäkään laitais sinne lapsiani. Joku roti pitää olla vaatimuksissakin vaikka miten isovanhempia olisivatkin.

Lasten pitää saada hengittää ja päättää jotain itsekin, ei vanhemmat omista lapsiaan ainakaan siinä mielessä että niistä pitäis tehdä tahdottomia robotteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän