Olenko vähän tyhmä, kun en tajua tätä rahkabuumia?
Länsimaiset syö jo valmiiksi liikaa proteiinia, niin miksi, oi miksi täytyy lisätä proteiininsaantia vielä syömällä läjäpäin rahkaa? Eikös se liika proteiini lisää suolistosyöpäriskiä?
Kommentit (28)
Eikä se liika proteiinin saanti tosiaankaan lisää tavis-talleroisilla liikkujilla lihasmassaa, mutta rahkan syöminen nyt vain on in. Huippu-urheilijoilla saattaa olla merkitystä, mutta ei jollain 3km lenkkejä koiran kanssa käyvillä.
No, mikä sitten on hyväksi? Tuskin perisuomalainen tajuton leivän syönti..aamulla leipää, välipalaksi leipää, lounaalla leipää, päivälliseksi leipää, iltapalaksi leipää..
Ja ruisleivän terveellisyydestä vielä, jos se kerran on NIIN terveellistä, miksi sitä saa lähestulkoon vain Pohjoismaista? Miksi suurin osa maailman maista ei ole ottanut tätä terveysruokaa omakseen? Itse väitän, että suurin osa suomalaisista on syönyt itsensä leivällä sairaaksi.
Se on varmaan se fitnessvillitys mikä on iskenyt lähes kaikkiin 20-30-vuotiaisiin naisiin?Tuo on kyllä totta että proteiininpuutetta luulevat potevansa aika monet vaikka todellisuudessa lihaakaan ei tarvitsisi syödä päivittäin.
Meillä on ollut vähän rahkabuumia tässä kesän kynnyksellä, mutta ei todellakaan kummallakaan laihdutustavoitteita tai lihasmassankasvatusta meneillään, vaan syönnissä on pakastimesta vanhimmat marjat. Parhaiten ne maistuvat rahkan seassa.
Peruseineksissä on kyllä naurettavan vähän proteiinia.Harva tavis vetää arkenä pihvia lounalla ja päivällisellä.
Muuten olisi kiva syödä sitä välillä, mutta vatsa ei kestä. Tai no, olisihan se oivaa laihdutusruokaa ;)
No mieluummin rahkaa prodeksi kuin sitä punaista lihaa....
Niin, no sehän riippuu mikä kenelläkin on tavoitteena. Itse koen olevani ihan tavismamma kyllä, mutta liikun paljon, lenkkiä ja salitreeniä, ja haluan olla timmin näköinen enkä menettää treenatessani lihaksia, päinvastoin saada lisää lihasmassaa. En syö lihaa, joten siinäkin mielessä rahka on hyvä proteiininlähde minulle.
Mä en kyllä syö rahkaa minkään villityksen takia, olen syönyt sitä välipalaksi jo vuosia. Syön kyllä myös muutenkin monipuolisesti, myös sitä ruisleipää.
Olisihan sitä varmaan ihan kiva syödä, mutta kun ei lehmänmaito sovi, niin ei voi syödä.
Ei lounaalla ja päivällisellä tarvikaan vetää pihviä saadakseen tarpeeksi proteiinia. Lihaa yhdellä aterialla on riittävä. Enkä mä ainakaan syö koskaan eineksiä. Juuri tuossa kutosen viestissä välittyy se harhainen käsitys proteiinin tarpeesta.
Olemattomien kalorien takia sitä syödään. Sitä syömällä pystyy elämään todella pienillä kalorimäärillä ja laihtuu väkisinkin.
Lihaa kerran viikossa, niin saa proteiinia tarpeeksi, jos muuten syö normaalisti mm. munia ja maitotuotteita. Uskonpa, ettei nuo rahkansyöjät todellakaan tingi päivittäisestä lihansyönnistä, vaan mättävät siihen päälle.
Nyt on alkanut taas kevään laihdutusprojektit esim Jutan superdieetti ym starttasivat ja tuntuu että siellä on yli puolet tutuista laittamassa itseään kesäkuntoon.
Rahka kuuluu osana ruokaohjelmaan ;) Ja ohjelma sisältää rankkaa treeniäkin...
Meidän kaupasta ainakin loppuivat kaikki rahkat samalla viikolla kun Jutan superdietti alkoi pari viikkoa sitten.
minulla ainakin tutut syö rahkaa aina kun vain mahdollista. Outoa siinä on se, että eivät edes pidä sen mausta millään lisukkeella, vaan rahka menee yökkien alas. Silti sitä pitää syödä kun "joku käskee". En tajua.
Minä saan kasvissyöjänä aika vähän prodee, kun en jaksa joka päivä kokkailla mitään linssi- tai soijaruokaakaan. Kuitenkin urheilen, juoksen ja käyn salilla, joten sitä proteiinia on vaan saatava. Rahka on mulle helppo ja mieluisa keino saada sitä lisää, se on sellainen herkku, jota tuntuu vähän uskomattomalta nautiskella, kun se on niin hyvää eikä "kiellettyä"! =D En syö sitä siis minkään villityksen tai muodin vuoksi, vaan käytännön ja nautinnon syistä. Tyydyttikö vastaus kysyjää?
Kilosta maitorahkaa tulee 700 kaloria ja en ota kantaa siihen kuinka järkevää sillä pelkästään on elää. Itse en pysty sitä pelkästään syömään mutta olen käyttänyt sitä iltaruokana mutten tietenkään kiloa.:DDD
Minä en syö lihaa, mutta rahkaa syön. Olen tykännyt rahkasta penskasta asti. Syön muuten myös raejuustoa. Kivittäkää.
Ei mitään uutta. Nää bodaajat ja dieetti-intoilijat, kuntoilijat söi rahkaa jo kasarilla pilvin pimein. Samoin raejuustoa. EI siis mikään uusi muotitrendi.
No kun Jutta sanoo... Ja naapurin Leilakin on laihtunut...
Joo kyllä tämä älytön rahkan puputus liittyy tähän fitness buumiin, ihan terve muotiilmiö sinänsä tosin. Jotkut on syöneet rahkaa vuosia, osalla taas ymmärrän sen proteiinin tarpeen esimerkiksi juuri kasvissyönnin vuoksi.
Lasken itse samaan kategoriaan palautusjuomat sheikkereissään,niitä ilmanhan ei nykyään voi lähteä edes lenkille. Palautusjuomaa pitää hörppiä joka välissä, ettei proteiinin saanti jää vajaaksi. Kotona sitten taas vauhdilla rahkaa napaan. Ja painotan nyt että ymmärrän täysin tämänkin touhun kun treenataan kisoihin tai saadaan muuten huonosti ravintoaineita syystä tai toisesta.
Se on se muoti-ilmiö. Ei erotuta massasta, kun tehdään just niin kun se meijän naapurin Liisa.