Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetin miehen lastenvaateostoksille alen loppurysäykseen

Vierailija
28.07.2013 |

Mies on ostanut meidän tytölle vaatteita muistaakseni vain kerran tai pari silloin, kun tyttö syntyi. Nyt tyttö on jo parivuotias. Mies ei ole ostellut vaatteita, koska se on ollut oikeastaan minun sponsoroinnin varassa...

Nyt pitkästä aikaa ajattelin ehdottaa miehelle, että voisiko hän käydä vielä ostamassa meidän tytölle jotain uusia vaatteita alesta, jos minä annan hänelle shoppailurahaa sitä varten, kun olen saanut vähän lahjarahaa. Yllättäen innostui ajatuksesta (ilmainen raha kiinnostaa aina :P).

Lisähoukutuksena sanoin, että mies voisi kerrankin ostaa jotain, mikä olisi hänen makunsa mukaista, kun tuppaa sanomaan välillä, että nuoko meinasit pukea tytön päälle, eihän nuo vaatekappaleet ja värisävyt sovi yhteen ja tyylikin on... no joo, vois olla söpömpää, tyttömäisempää ja voisi ne pinkin eri sävyt olla tietysti samaa, mutta tulee ostettua harvoin kokonaisia settejä, kun ovat niin kalliita. Yritän ostella sellaisia vaatteita, mitä voisi yhdistää mahdollisimman vapaasti keskenään... Mies saisi kerrankin tilaisuuden ostaa itse jotain, mikä on hänen mieleistään. (Ei tarvitse sitten valittaa, jos joku ei sovikaan yhteen tai vaatii lisäshoppailua...) Oli tässä taka-ajatuksena vähän sekin, että minua laiskottaa lähteä kiertelemään vaatekauppoja, mutta mies on meistä kahdesta se, joka tykkää hengata kaupungilla ja tehdä "ikkunaostoksia". Ja kun mies lähtee seuraavan kerran tytön kanssa kaupungille, jotta minä saan pari tuntia ns. omaa aikaa, niin mies voisi tehdä siellä jotain hyödyllistäkin eikä vaan kävellä päämäärättömästi ympäriinsä. Ajattelin pistää miehen hikoilemaan. Tietääpähän sitten, miten hauskaa vaateshoppailu on. :P

Huh! Saahan nähdä, että millaista vaatetta sieltä tulee. Annoin ohjeistukseksi, että jotain sellaista, mitä voi käyttää jatkuvasti oli arki tai ei ja voisi miettiä vähän kokojakin, ettei osta isoa läjää samaa kokoa, että ajattelisi vähän pidemmälle ensi kesäänkin asti. Mies on vähän sellainen, että tykkää määritellä osan vaatteista niin hienoiksi, että niitä saisi käyttää vain erityistilaisuuksissa, vaikkei meillä ole sellaisia edustusta vaativia vierailutilaisuuksia kuin harvoin...

Valittaako teidän muiden miehet ikinä siitä, millaisia vaatteita te olette ostaneet lapsillenne? :D

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei ole ostanut yhtään vaatekappaletta pojalle. Poika on tasan 2 v. Yhdet ihan kivat kengät se valkkasi kun oltiin kimpassa ostoksilla. Mutta, hän pukee pojan aina viimeisen päälle, kun lähtevät ulos/kyläilemään/kaupungille. Jos minä olen pukenut pojan aamulla kotihengailua varten, on aina itapäivällä vaatteet vaihtuneet, jos ovat keskenään käyneet jossakin. Aina on coolit housut ja värit sopivat yhteen jne. Jos laittaisin miehen ostoksille, hän todennäköisesti ostaisi vain noita "patsasteluvaatteita". Itse suosin pehmeitä ja mukavia "olovaatteita", muttei missään nimessä mitään liian paksuja, koska poika on aikamoinen hikipää. Mies ostaisi kyllä sopivaa kokoa ja kivanväristä vaattetta, mutta tuskin kovin käytännöllisiä arkivaatteita. Voisin hyvin kuvitella lähettäväni miehen ostamaan juhlavaatteet pojalle.

Vierailija
2/6 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus harvoin kommentoi, mutta yleensä kun lapsi laittaa vaatteen päälleen, niin se on kuitenkin ihan ok. meistä kumpikaan ei ole erityisen kiinnostunut vaatteista joten lapsi käyttää lähinnä trikoopaitoja ja gollegehousuja. eikä aina ole sävy sävyyn! mutta jos ostaa pääasiassa ykisvärisiä niin ei ne koskaan yhdessä liian sekamelskalta näytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on collegehousut, ei golleget. Noin pienestä asiasta tämmöinen numero... Wt.

Vierailija
4/6 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se rahtaa kotiin sieltä pelkkiä kesävaatteita.

Vierailija
5/6 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tässä kävi?

Vierailija
6/6 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en laittaisi miestä ostoksille, hui pelkkäá ajatusta ja mies on onneksi tyytyväinen lapsille ostamiini vaatteisiin!

Mutta kerro miten sulle  kävi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän