Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko vähän tyhmä, kun en tajua tätä rahkabuumia?

Vierailija
16.05.2013 |

Länsimaiset syö jo valmiiksi liikaa proteiinia, niin miksi, oi miksi täytyy lisätä proteiininsaantia vielä syömällä läjäpäin rahkaa? Eikös se liika proteiini lisää suolistosyöpäriskiä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tieäd. karjalaisen lehmätalon lapsena olen aina syönyt rahkaa.

Vierailija
22/28 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan tavallisen sekaravinnon syöjille allergiat pois lukien mun mielestä olisi ensin syytä laittaa se muu ruokavalio kuntoon jos protskun saanti on tosiaan niin heikkoa, että sitä pitää erikseen tankata. 

Kyllähän proteiinia tulee monipuolisesta ruuasta vaikka kuinka, meillä ainakin syödään vaihtelevasti kanan rintaleikkeitä, lohta, ahventa, jauhelihaa, porsaan filettä... siihen kun lisätään leivän päällä syödyt kinkut, juusto, aamulla syönyt munat, maito, pavut, linssit, niin ihan varmasti tulee kaikkea mahdollista tarpeeksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen alkanut syödä, kun tarjonta on parantunut. En juo  maitoa enkä syö lihaa paljon yhtään, joten se on vaihtelua jugurtille. 

Vierailija
24/28 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla naurattaa tällaiset aloitukset. Tietyissä kuntoilupiireissä rahka ja raejuusto on kuuluneet normaaliin ruokavalioon jo vuosikausia ja karppauskin on melken kun bodarin ruokavalio. Stten mammat ihmettelee kun suositellaan rahkaa ja raejuustoa... saahan sitä syödä pottua ja leipää jos haluaa, itsekin syön, mutta ruokavalion normaali osa on myös rahka ja raejuusto; on ollut jo yli 10v.

Vierailija
25/28 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt rahkaa koko ikäni mutta tosiaan marjoilla höystettynä lähinnä. Nykyään joka toinen lappaa ostoskoriin rahkaa ja syö sitä nimenomaan paljaaltaa, lähes yökkien. Ainakin meillä töissä näitä rahkansyöjiä tapaa lukuisia. Onhan se terveellistä mutta hassua kun mieshenkilöt syövät monta kertaa päivässä rahkapurkin. Eikä näytä maistuvan mutta kun on PAKKO.

Vierailija
26/28 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että maitotuotteissa on jotain ainetta, mikä lisää rasvan palamista?

Vierailija
27/28 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle, lähellä ihanne painoa laihduttajalle, rahka on haastava ruoka-aine. Siinä on liian vähän rasvaa, liikaa hiilaria. Maitotuotteet muutenkin aiheuttavat jumitusta painoon.

Purkillisessa maitorahkaa on hiilaria 10g, prodea 28g ja rasvaa vain 1g.

Mun päivämakrot on hiilaria max 20g, prodea 66-70g ja rasvaa 150-200g.

Yhdestä rahkapurkista saisin jo puolet päivän hiilareista, siihen jos lisää jotain makuainetta (marjoja esim) en voisi oikein muuta enää syödä kuin hulluna rasvaa ja prodea. Kuitenkin haluaisin vitamiineja ja hiveniä vihanneksista.

Vierailija
28/28 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä syöt 28? Sama probleema.