Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ballerinat muka mukavat jalassa?

Vierailija
15.05.2013 |

Olen kokeillut monenlaisia ballerinoja kaupassa. Myös sellaisia kalliita merkkiversioita. Kaikissa niissä on kamalan ohkaiset pohjat ja ovat mielestäni epämukavat jalassa, pitkään kävellessä jalkapohja kipeytyy.

Onko olemassa mukavia ballerinoja? Minkä merkkisiä ja mistä?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä niitä,joissa ei ole ollenkaa pohjaa/korkoa. Tulee tosiaan jalkapohjat kipeiksi ja tuntuu että kaatuu selälleen.

Vierailija
2/49 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 07:30"]

En käytä niitä,joissa ei ole ollenkaa pohjaa/korkoa. Tulee tosiaan jalkapohjat kipeiksi ja tuntuu että kaatuu selälleen.

[/quote]

Pohjattomat ballerinat kuulostaa kieltämättä kyllä tosi kauheilta. Pelkät reunat kiertää jalkaa ja kävellään jalkapohja kuumaa katua vasten, huh sentään. En ostaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on Lacostelta mukavat ballerinat, niissä on pehmeä, tyynymäinen sisäpohja. Olivat vähän kalliimmat, mutta kestävät sitten kauemmin kuin vain yhden kesän. Toisin kuin jotkut kympin kengät. Ei niilläkään kyllä koko päivää kävele, mutta kenkiähän pitäis vaihtaakin välillä. Vaikka kesken työpäivän. 

http://media.camidos.de/images/cache/9f/90/fc/9f90fcabf7a9ace63a5b783260d2656b.jpg?http%3A%2F%2Fmedia.camidos.de%2Fcontent%2FBilder%2FSchuhe%2F0%2F732028__0_1.jpg,600,600,0,,,-1,-1,-1,-1,-1,-1,35475,0,0,0.jpg

Tuollaiset. :) Eccon ballerinoja taas käytin työkenkinkä kenkäkaupassa.

Vierailija
4/49 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kokeilin Nilsonilla Kampissa Gaborin ballerinoja! Maailman mukavimmat ja oli pohjakin pehmustettu ja vähän paksumpi. Hinta taisi olla noin satasen. En vielä ostanut mutta mieli tekisi.

Vierailija
5/49 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIdän ballerinoista. Maku- ja tottumusasia kai?

Vierailija
6/49 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan mun jalkaan sopivia ballerinoja ei ole löytynyt ja muutenkin karsastan kovin ohutpohjaisia kenkiä.

Vierailija
7/49 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei istu mitkään ballerinat minun jalkaani. Muutenkin ani harva kenkä tuntuu jalassa hyvältä, siksi vihaankin kenkäostoksillakäyntiä.

t. eräs "ongelmajalkainen"

Vierailija
8/49 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohuet pohjat on minulle paremmat. Siinä jalka pystyy liikkumaan luonnollisesti, eli varpaat ja jalkapohja pääsevät tekemään töitä. Paksupohjaiset vaimentavat kengät aiheuttavat kipeät jalat ja nilkat, koska ne tekevät kävelystä luonnotonta. Tietysti jos sellaiseen on tottunut niin eihän ne sitten ahdista. Omat jalkapohjani vaan ovat voimistelun takia vahvat, niin miksipä en niitä hyödyksi käyttäisi. Kävelykin on tehokkaampaa ja nopeampaa, kun pystyy varpaillakin potkaisemaan vauhtia. Balleriinat ovat yleensä kävelykenkinä ja juostessa käytän barefoot-kenkiä. Teininä tuli vielä paksuja kenkiä käytettyjä, mutta kun vaihdoin ohuisiin pohjiin niin ryhtikin parani. :)

Parhaat balleriinat ovat sellaiset, joissa nahka- tai kangasosa on pehmeä ja kovikkeita on mahdollisimman vähän. Silloin ei synny hiertymiä. Stockmannilta ostin juuri sellaiset, merkkiä en nyt muista.

Vierailija
9/49 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään kovasti kaksista ballerinoistani, joissa on ohuet pohjat kun ovat barefoot/paljasjalkaballerinat. Juuri muita ei tule edes käytettyä ja päivittäin kävelen vähintään 6 km, monina päivinä tuplasti sen. Kovasti haaveilen, että kaikki kenkäni olisivat barefootkenkiä, mutta talvella se ei taida onnistua.

Vierailija
10/49 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 22:54"]

Sama kuin muisskin kengissä: riippuu ihan jalasta mikä sopii ja tuntuu mukavalta. Itse tykkään ballerinoista nimenomaan ohuen pohjan takia, mutta ei mullekaan kaikki mallit sovi. Ne mitkä sopii, on mukavat.

[/quote]

Totta. Yhdet DvF:n ballerinat sopii omaan jalkaan mukavasti mallinsa vuoksi, mutta minulla onkin jonkinastinen "taittovika", jonka vuoksi esim. kiilakorkokengät ja fitflopit tuntuvat erityiset hyviltä. :)

Lapsena asiaa yritettiin korjatakin, mutten suostunut pitämään kiilakappaleella korjattuja kenkiä oudon tunteen vuoksi. Eipä silti, melkein aina on löytynyt sopivia  kenkiä ja tosiaan, korolliset ovat parhaita. Treenikengissä pitää lisäksi olla tukea nilkoissa eli vanhanmalliset aerobictossut olivat ihanteelllisia (nykyisin pääasiassa kai vain koripalloilijoille ja joskus harvoin combat-lajeihin). Tavallisissa juoksutossuissa vaarana on, että nyrjähtää  nilkat.

Vierailija
11/49 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään Riekerin Antistress-pohjallisista ballerinoista, just ostin Tallinnasta kaksi paria (n. 60 eur/pari). Nahkaisia, ANTISTRESS-pohja eli sellainen, joka ottaa iskuja vastaan ja on pehmeä jalalle, mitä useimmat ballerinat ei ole. Suomessakin Riekerin hintataso on tuota samaa luokkaa. (Huom! Kaikki Riekeritkään ei ole Antistress-pohjalla...)

Käytän paljon myös Wonders-kenkiä, mutta niin kuin on mainittu, niiden hinta on paljon korkeampi. Wondersin ballerinoja en ole ostanut, mutta voisin kyllä harkita.

Riekerillä on myös korkokenkiä antistress-pohjalla.

Antistress-pohjaa löytyy myös joistakin muista merkeistä, kannattaa kysellä kaupoista....

Vierailija
12/49 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, aika erikoista. Itse olen aina pitänyt ballerinoja erityisen mukavina ja ergonomisina kenkinä juuri siksi, että niissä on todella ohut nahkapohja, joka muotoutuu jalkaan täysin. Itse asiassa nykytrendi jalkaergonomiassa on suosia nimenomaan ohutpohjaisia kenkiä, joita suositellaan varsinkin lapsille, joiden jalka on vasta muotoutumassa.

Vierailija
13/49 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 10:39"]

Oho, aika erikoista. Itse olen aina pitänyt ballerinoja erityisen mukavina ja ergonomisina kenkinä juuri siksi, että niissä on todella ohut nahkapohja, joka muotoutuu jalkaan täysin. Itse asiassa nykytrendi jalkaergonomiassa on suosia nimenomaan ohutpohjaisia kenkiä, joita suositellaan varsinkin lapsille, joiden jalka on vasta muotoutumassa.

[/quote]

Kuten useaan kertaan mainittu, ballerinojen mukavuus riippuu jaloista. Ketjun keskustelu on lisäksi nimenomaan aikuisten jaloista. 

Mitä erilaisiin trendeihin tulee, ne ovat asia erikseen.

Vierailija
14/49 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 10:39"]

[/quote]

Kuten useaan kertaan mainittu, ballerinojen mukavuus riippuu jaloista. Ketjun keskustelu on lisäksi nimenomaan aikuisten jaloista. 

Mitä erilaisiin trendeihin tulee, ne ovat asia erikseen.

[/quote]

Hmm... Sinulta menee varmaan aika usein jotain ohi.

Vierailija
15/49 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teidän jaloissa oikein on vikana jos luonnollinen asento tuntuu vieraalle? En mä vaan kaadu selälleni tasapohjaisissa kengissä.

Vierailija
16/49 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 11:58"]

Mikä teidän jaloissa oikein on vikana jos luonnollinen asento tuntuu vieraalle? En mä vaan kaadu selälleni tasapohjaisissa kengissä.

[/quote]

Niillä on se vikana, että ihkuja korkkareita on pidetty liikaa ja akillesjänne on alkanut lyhentyä. Yleinen vaiva turhamaisilla naisilla. Kun ollaan paljain jaloin tai tasapohjaisissa kengissä, pistää akillesjänne vastaan, kun ei pysty enää venymään perusasentoon ja koko kehon asento pyrkii kallistumaan taaksepäin. Siksi heistä tuntuu siltä että he kaatuvat tasapohjaisissa kengissä selälleen ja eivät enää osaa käyttää muuta kuin korollisia kenkiä. Tervemenoa polvi- ja selkäleikkaukseen vanhana.

Vierailija
17/49 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei pysy ballerinat jalassa ja näyttävätkin karmeilta, koska mulla on latuskat räpylät. Leviävät rumasti.

Vierailija
18/49 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa juuri pohdittiin eilen kaupungilla, että balleriinat ovat varsinainen terveysriski nuorilla tytöillä, jotka ajavat ko.kengillä skootteria. Voi tulla rumaa jälkeä jo pelkästään siitä, että kaatuu, kun useimmilla oli ihan paljaat jalat ja nilkat ajaessaan. Kaiken huipuksi kenkä on pitämätön ja lipeää helposti jalasta:(

Vierailija
19/49 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 12:24"]

Miehen kanssa juuri pohdittiin eilen kaupungilla, että balleriinat ovat varsinainen terveysriski nuorilla tytöillä, jotka ajavat ko.kengillä skootteria. Voi tulla rumaa jälkeä jo pelkästään siitä, että kaatuu, kun useimmilla oli ihan paljaat jalat ja nilkat ajaessaan. Kaiken huipuksi kenkä on pitämätön ja lipeää helposti jalasta:(

[/quote]

Niin, ne ballerinathan tuossa sen terveysriskin aiheuttaa... :)

Vierailija
20/49 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt CM:stä 50 €:n mustat nahkaballerinat. Tosi pehmeät ja mukavat. Joustavat kävelläkin. Impuls merkkiset. Niin ja ihan nätit.