Mitä päiväkotiin kiitos lahjaksi kun lapsi siellä lopettaa?
Joo oli tuolla tuo yksi keskustelu, mutta ku siellä oli yksittäiselle ihmiselle sen mitä jaksoi lukea. Ja nyt on kuitenkin päiväkoti kyseessä ja monta hoitajaa.
Kommentit (14)
Siinäpä olisi ehkä ideaa. Tai olisiko paha jos leipoisin sinne itse jotain? Kun vaan keksisi mitä. :D
Miksi viedä mitään? Itse en vienyt mitään lapsen lopettaessa tai muulloinkaan. Mut jos olis pakko viedä niin veisin suklaalevyn tms. yhteiseksi. En voi käsittää mistä on saanut alkunsa tää lahjominen, törkeintä se on koulussa. Jopa pitäisi mielestäni kieltää kokonaan koulussa. Eriarvoistaa lapsia.
Tuollainen kahvikeksijuttu vois tosiaan olla hyvä.
Meillä myös lopettaa lapset päiväkodissa, mutta niin ovat tehneet jo tätä ennen 3 kertaa, enkä ole koskaan mitään kiitoslahjoja vienyt. Ei ole kyllä hoitajat näyttäneet siitä mitenkään hapanta naamaa. Nyt lapset ovat vielä isossa päiväkodissa, jossa osa väliaikaisista hoitajista on sellaisia, joista lapsemme eivät edes pidä. En koe mitään tarvetta heille viedä erikseen jotain lahjaa työstään. Yhtenäkin päivänä menin hakemaan lapsia kotiin kun kaikki olivat jo pihalla. Toisen ryhmän tyttö meni kahden hoitajan luo "maristen" jotain - en tiedä oliko häntä sattunut vai halusiko hän jotain lelua tms. Arvatkaa mitä toinen, hyvin nuori hoitaja sanoi, kun ei nähnyt minun tulevan juuri selän takaa? Kimeällä äänellä matki lasta, lällättäen: "manku-manku-manku-manku".
Olen aina pitänyt tuota hoitajaa hyvin epämiellyttävänä, joka kyllä vanhemmille sitten hymyilee. Argh, onneksi ei ole meidän lasten ryhmässä kuin todella harvoin tuuraamassa
Kivoille hoitajille lausun kyllä erityiskiitokset heidän omistautumisestaan työlleen.
Anteeksi, meni nyt vähän aiheen vierestä :)
Mutta tosiaan, pakko ei ole mitään viedä, ei kaikki niin tee.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 09:31"]
Miksi viedä mitään? Itse en vienyt mitään lapsen lopettaessa tai muulloinkaan. Mut jos olis pakko viedä niin veisin suklaalevyn tms. yhteiseksi. En voi käsittää mistä on saanut alkunsa tää lahjominen, törkeintä se on koulussa. Jopa pitäisi mielestäni kieltää kokonaan koulussa. Eriarvoistaa lapsia.
[/quote]
Joka ikiseen tämän aiheen ketjuun tulee tämä pakollinen naamannyrpistys. Miksi pitää viedä mitään? Kun eihän niille kaupan kassoillekaan anneta lahjoja?
Juu, ei tietenkään pidä viedä mitään! Mutta jos haluaa kiittää ja ilahduttaa jotain ihmistä, niin kai sen sentään saa tehdä? Voi hyvänen aika sentään!
Asiaan: minäkin suosittelisin yhteiseksi lahjaksi jotain syötävää. Itsetehty on kiva ajatus, mutta tiedän monien sitä karsastavan juuri hygieniasyistä. Mutta kaupastakin löytyy erilaisia, juhlaviakin vaihtoehtoja. Vaikkapa kahvia, teetä ja hyviä pikkuleipiä tai suklaakonvehteja.
Me tilasimme päiväkotiin Kodin kuvalehden yhteiskäyttöön. Herkkuja sinne tulvii muutenkin aina keväisin niin, ettei niitä ehdi tädit tuhota. Mutta lehdestä on iloa pidempään, sitä on kiva hoitajien lueskella kahvitauolla - ja vanhat lehdet voi käyttää askartelussa.
Lehtitilauksia on monenhintaisia, ei tarvitse tilata pitkää tilausta jollei ole massia. Lyhyempikin ilahduttaa.
Jos jotain viet, niin; Paperiin käärittyjä karkkeja, sekä suklaa että muita, ota huomioon että myös makeuttamattomia namuja seassa. Ei liikaa, jos tiedät ryhmän määrän, niin esim 2 karkkia per lapsi.
Jos leivot, ota taas huomioon eril allergiat yms. Itse leipominen on aina riski, ellei varmasti tunne kaikkia lapsia..
Jos haluat ostaa jotain, niin pallo, lautapeli, jokin dvd jos sellaisia katsovat, kirja josta iloa monelle. Tarrat. Keskity lahjalla kiittämään vain sitä ryhmää jossa lapsesi on, esim, jos hän on 6v niin vauvojen ryhmää ei pidä huomioida. ja tietenkin hoitajia kiitä vain sanallisesti. Jos haluat hoitopaikan aikuisille viedä esim leivonnaisia yms, sekin käy, mutta kannattaa antaa hoitajien herkut niin ettei lapset näe.
Sitten tietysti joku lapsesi tekemä piirustus tai askartelu, jonka voi kehystää tauluksi on ihan kiva. Askartelu voi olla sellainenkin mikä on tehty ko päiväkodissa.
Myös ruukkukukka (muista allergisuus) mitä lapset voivat hoitaa.
Jos asia tuottaa kovin tuskaa, pelkkä kiitos riittää, kortin kanssa tai ilman :D
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 09:48"]
Jos jotain viet, niin; Paperiin käärittyjä karkkeja, sekä suklaa että muita, ota huomioon että myös makeuttamattomia namuja seassa. Ei liikaa, jos tiedät ryhmän määrän, niin esim 2 karkkia per lapsi.
Jos leivot, ota taas huomioon eril allergiat yms. Itse leipominen on aina riski, ellei varmasti tunne kaikkia lapsia..
Jos haluat ostaa jotain, niin pallo, lautapeli, jokin dvd jos sellaisia katsovat, kirja josta iloa monelle. Tarrat. Keskity lahjalla kiittämään vain sitä ryhmää jossa lapsesi on, esim, jos hän on 6v niin vauvojen ryhmää ei pidä huomioida. ja tietenkin hoitajia kiitä vain sanallisesti. Jos haluat hoitopaikan aikuisille viedä esim leivonnaisia yms, sekin käy, mutta kannattaa antaa hoitajien herkut niin ettei lapset näe.
Sitten tietysti joku lapsesi tekemä piirustus tai askartelu, jonka voi kehystää tauluksi on ihan kiva. Askartelu voi olla sellainenkin mikä on tehty ko päiväkodissa.
Jos asia tuottaa kovin tuskaa, pelkkä kiitos riittää, kortin kanssa tai ilman :D
[/quote]
Eiköhän tässä nyt mietittykin lähinnä vain sitä, mitä viedä päiväkodin hoitajille ja muille aikuisille, ei lapsille.
Tarkoitus on viedä lapsen osaston hoitotädeille kiitos lahja, ei lapsille. Tahdon kiittää hoitajia hyvästä hoidosta. Hyviä ideoita on kyllä tullut.
Mä olen halunnut välttää turhaa krääsää ja olen vienyt aikuisten taukotilan kahvipöytään välillä itse tehdyn kakun ja välillä ostanut jotain, esim. ison suklaarasian tms. Siihen kiitoskortti kylkeen ja aina on tykätty ja kiitelty kovasti.
Me veimme meiltä vanhoja hyväkuntoisia leluja, esim ison parkkitalon autoineen ja ukkeleineen. Vein myös Duploja. Pesin tietysti hyvin ensin. Ottivat tosi mielellään vastaan, minä olisin kiikuttanut ne kirpparille kuitenkin. Eikä maksanut mitään.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 10:20"]
Me veimme meiltä vanhoja hyväkuntoisia leluja, esim ison parkkitalon autoineen ja ukkeleineen. Vein myös Duploja. Pesin tietysti hyvin ensin. Ottivat tosi mielellään vastaan, minä olisin kiikuttanut ne kirpparille kuitenkin. Eikä maksanut mitään.
[/quote]
Tämä on minusta ihan hyvä tapa kierrättää leluja ja päästä eroon itselle tarpeettomista tavaroista ja tukea päiväkodin toimintaa ja ilahduttaa siellä olevia lapsia.
Käytettyjen lelujen vieminen ei minusta ole mikään kiitos henkilökunnalle usean vuoden hoidosta. Ymmärsin, että ap halusi nimenomaan kiittää hoitajia.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 10:07"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 09:48"]
[/quote]
Eiköhän tässä nyt mietittykin lähinnä vain sitä, mitä viedä päiväkodin hoitajille ja muille aikuisille, ei lapsille.
[/quote]
No anteeksi maalaisuuteni. Omat lapset niin pienissä yksiköissä hoidossa, että muistetaan kaikkia. Aikuisille toki itse leivottu kakku, piirakka tma on ihan hyvä, itse olen vienyt aikuisille ihan kaupasta ostetun tuotteen ja liittänyt siihen lapseni piirustuksen kiitoskortiksi. Meillä kun on pienet piirit täällä maalla niin moni muukin vanhempi on tehnyt näin. Nuo kortit on suuressa taulussa hoitopaikan eteisessä, siitä voi sitten uudet muksut katsella..ja sen taulun muuten teki isät talkoilla..pikkuhomma, muta ihan kiva.
Mä oon joskus vienyt kivat arabian mukit, kun esikoinen jäi kotiin jäädessäni äitiyslomalle ja olin ihan supertyytyväinen ryhmän hoitajiin. Muulloin oon suosinut edullisia lahjoja jotka mielellään kuluvat pois. (saavat kuitenkin niitä paljon) Hyvää erikoiskahvia/teetä ja vaikka paketti kesäisiä lautasliinoja, suklaata tai muita makeisia, jouluna yksittäinen kiva kuusenkoriste stockalta yms. Lisänä aina lapsen tekemä kortti. Tiedän jonkun ostaneen viinipullonkin, mutta itse en ole arvannut kun en tiennyt hoitajien suhtautumisesta..
Vie joku kiva iso keksirasia tai suklaarasia tms. "yhteistuhottavaksi" vaikka kahvipöytään.