Mitä lahjaksi kevätjuhliin opettajalle / kerhtädille / hoitotädille...??
Jaetaampas hyvät ideat :) jotain muuta kuin kukkasia...
Kommentit (61)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 23:42"]
Alkoholin hallussapito on kiellettyä alaikäiselle.
[/quote]
Hii! Ja silti lapseni on sille tietylle opelle liki 20 vuoden ajan vieneet viski (iwhiskey) - pullonsa.
Puhumattaaan niistä viinipullonsa vastaanottaneista tavisluokanopeista....
Niitäkin kertyy menneiden vuosien varrelle kymmeniä,
Neulon lapseni opettajalle villasukat.
No itse opena en käytä alkoholia.. Viinipullo ei ilahduta. Muutenkaan lapsen antamaksi lahjaksi ei mielestäni sovelias, vaikka toki alkoholistit ja viinin ystävät ovat eri mieltä, :)
No itse opena en käytä alkoholia.. Viinipullo ei ilahduta. Muutenkaan lapsen antamaksi lahjaksi ei mielestäni sovelias, vaikka toki alkoholistit ja viinin ystävät ovat eri mieltä, :)
Ja minä kun ajattelin laittaa opelle (ekaluokkalainen lapsi kyseessä) ruusun. Ehkä saan pojan tekemään kortin. Takeita ei ole kun tuo lapsukainen ei oikein ole askartelun perään. Legojen kylläkin (en yhtään ihmettelisi vaikka haluaisi tehdä jonkun legokyhäelmän opelle lahjaksi).
Ja toki "apuopelle" samanlainen myös (lapsi siis erityiskoulussa).
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 22:34"]Mitä miesopettajalle voi antaa? Ilahtuuko ne jostain servettipaketista?
[/quote] Leffa lahjakortti tai kirjakaupan lahjakortti.
Harrastukseen liittyvä lahjakortti tai esine.
Erikois olut. ;)
S-ryhmän lahjakortti, kohtuullisen monipuolinen. Koska käy ravintolassa jne.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 08:17"]
Äiti leipoi aina opettajalleni tiikerikakun ja se tapa on tarttunut itseenikin. Kun esikoinen aloitti eskarin, niin muistimme opettajaa ja taksikuskeja kuivakakuilla jouluna ja sama varmaan nyt keväällä. Pidän myös taksikuskien muistamista tärkeänä, sillä niin hyvin he lapsestani huolehtivat. Alussa oli iso kynnys antaa lasta vieraan kyytiin, mutta hyvin on mennyt.
[/quote]
Hyvä pointti nuo taksikuskit! Lapselle on muodostunut tärkeiksi hahmoiksi tämä aina sama aamukuski ja aina sama iltapäiväkuski. Sellaisia vanhemmanpuoleisia, hiljaisi, vähän karskeja äijiä, jotka moitteettomasti ja aina aikataulussa ovat kuljettaneet lasta. Jouluna niille oli helppo antaa suklaata, mutta mitä ihmettä kevätlahjaksi?
[/quote]No vaikka samoja lahjoja mitä tässä on mietitty mies opettajille. Hyvä koulukuski on painonsa arvosta kultaa. Meillä oli yksi kuski joka antoi pojalle kortin kun taksi yritys vaihtui. Kortti oli kiva joku koirakortti yms. ja siinä kiitettiin lapsen hyvästä käytöksestä matkoilla ja mukavista keskustelu tuokioista sekä toivotettiin hyvää jatkoa.
Olin ällistynyt ja liikuttunut.Kortti on tallessa ja sitä on luettu moneen kertaan.
Annoimme myös tälle kuskille pienen lahjan ,koska hän oli todella mukava persoona ja aina ajallaan hakemassa. Ajoi rauhallisesti verrattuna muihin kuskeihin.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 22:31"]
No ei ainakaan rahaa, vähänkö on tökeröä antaa opelle 5 euroa kirjekuoressa... Eikä suklaata!
[/quote]
Miksi ei suklaata? Esim. laadukkaat käsintehdyt konvehdit ovat mielestäni erittäin hyvä ja sopivan hintainen lahja, eivätkä jää nurkkiin kuleksimaan. Mitään halpoja markettisuklaita ei tietenkään pidä lahjaksi antaa. Omasta mielestäni ei kannata missään nimessä antaa mitään ns. kestotavaraa, koska aina on suuri riski, ettei lahjan saaja siitä pidä. Leikkokukat on toinen hyvä vaihtoehto, itse antaisin korkeintaan niitä jos ylipäänsä mitään.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 07:59"]
Meidän päiväkodista tuli pieni ja sievä vihje, ettei mitään itse leivottua annettaisi, koska ei voida tietää, onko ne kuinka hygieenisiä, vai onko lapsoset niitä lämineet likaisilla käsillä. Tämä oli mulle vähän yllätys, mutta tarkemmin ajatellen aivan asiallista.
[/quote]
Heh, kun on nähnyt miten lapset leipoo, niin ei todellakaan tee mieli syödä niitä tuotoksia. Tätähän ei tietenkään lasten omat vanhemmat ymmärrä alkuunkaan, mikä sekin on toki ihan luonnollista.
Olen aina ostanut viinipullon päikystä yläkouluun. Aina tuntunut olevan nappivalinta.
Ihan sama mitä antaa, jos antaa sen siksi että itse haluaa, eikä siksi että "kuuluu". Ja kuten jo todettiin, kaikki eivät lahjo, ja se on jokaisen oma valinta, jota ei suuntaan tai toiseen tarvitse kenenkään teilata.
Olen itse opettaja. En pidä kynttilöistä, kukista tai serveteistä.. Servetit jää käyttämättä ja kukat kuolee ensimmäisen kesälomareissun aikana.
Oikeasti riittävää on oikea ja sydämmestä tuleva kiitos! Myös vanhemmat voisivat kiittää suorasti, eikä laittaa vain lasta asialle :)
Parhaat lahjat ovat mielestäni koko ryhmältä tulleet yhteiset lahjat. Yksi hienoimmista on T-paita johon kaikki olivat kirjoittaneet nimensä.
Minä vien aina servettejä. Ovat nättejä ja senkun vaan laittaa vähän nauhaa ja kortin kylkeen, niin siinä se. Jos ei käytä servettejä, voi ne jättää työpaikalle. Kulutustavaraa ja ekologisiakin. Ja halpoja. Mieshoitaja/-ope jos tulee vastaan niin täytyy vissiin keksiä muuta.
EI YHTÄÄN MITÄÄN! Roskiin menee kuitenkin tai kirppikselle myyntiin. Uskokaa jo viimein ! Joka kevät samat kyselyt ja joka vuosi opettajat kertoo että kiitos ei mitään lahjoja. Ja joka vuosi sitä romua kannetaan :D
Vierailija kirjoitti:
Valistakaa mua? Miksi niille pitää viedä mitään? Tajuan siis jos vie silloin kun lapsi lopettaa pk:ssa tai alakoulussa että viedään, mutta miksi joka vuosi? Ja vieläpä kahteen otteeseen? Viettekö joka vuosi sille tutulle kaupantädille myös lahjoja?
Varmasti veisin kaupantädille, jos on olisi lapseni kanssa joka arkipäivä useamman tunnin ja olisi vastuussa lapseni opetuksesta.
Järjestäytykää lasten vanhemmat keskenänne ja järkätkää lahjakeräyksiä! Esikoinen nyt koulussa ja onpa ollut ihanaa, kun meillä vanhemmilla on fb-ryhmä jossa keskustellaan luokan asioista ja joka kevät ja joulu yksi aktiivi ottaa tehtäväkseen kerätä vapaaehtoisilta rahaa ja ostaa lahjakortit opettajalle ja avustajalle. 5 euroa/lapsi eikä tarvii päätään vaivata ja opettaja ei huku krääsään.
Minen koskaan kehtaisi viedä alkoholia. Se olisi sairaan noloa. Jos joku lapsi toisi minulle viinejä tai viinoja, niin olisi surullista. Siinähän heräisi ajatus, mitä se lapsi kotona joutuu näkemään..ja sitten pitäisi ilahtua lapsen tähden lahjasta, ja näin lapsi luulee että se alkoholi on joku hyvä juttu? Ei todella ole, moni ihminen ja perhe on rikottu sen litkun myötä! Alkoholistillekkaan ei pitäisi viinaa antaa lahjaksi..ei kenellekään, josta välität. Eikä varsinkaan itsellesi, sillä olet arvokas Jumalan luomus!
Lahjaksi opelle kortti + fazerin sininen ja/tai ruusu.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 23:42"]
Alkoholin hallussapito on kiellettyä alaikäiselle.
[/quote]
Hii! Ja silti lapseni on sille tietylle opelle liki 20 vuoden ajan vieneet viski (iwhiskey) - pullonsa.
Puhumattaaan niistä viinipullonsa vastaanottaneista tavisluokanopeista....
Niitäkin kertyy menneiden vuosien varrelle kymmeniä,