Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lahjaksi kevätjuhliin opettajalle / kerhtädille / hoitotädille...??

Vierailija
14.05.2013 |

Jaetaampas hyvät ideat :) jotain muuta kuin kukkasia...

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkia, karkkia, jotain itse leivottua, käsirasvaa, vartalovoidetta, kaikki lasten itse tekemät jutut ovat ihania. Parhaimmat lahjat minulle ovat olleet oppilaan itse kirjoittama kirje ja itse leivottu suolainen piirakka. Mielestäni myös kiitos riittää.

Lahjakortti hemmotteluhoitoon tai esim. Marimekkoon tai Pentikiin on ok, jos se on koko luokan yhteinen lahja. Yksittäiseltä oppilaalta mielestäni liian kallis lahj

Ope

Vierailija
22/61 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 23:48"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 23:40"]

Annan laadukkkaan viinipullon jokaiselle hoitajalle ja opelle.

Ja sille luotto-opelle lähtee taas kerran pullo viskiä.

[/quote]

ei alkoholia opeille ellei sitten oppilaatkin ole täysi-ikäisiä. Ei ainakaan niin, että lapsi vie ne alkoholit kouluun.

[/quote]

Annan neuvostasi huolimatta kuten olen antanut jo 20 vuoden ajan.

Lapseni eivät ole alkoholisoituneet siitä, että ovat lahjan ojentaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan viety itse kerätty kielokimppu.

Vierailija
24/61 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on anopin hapanleivän juuri ja ohje ja teen sitä usein. Aion pakata lasten kanssa nättiin pikkulaatikkoon silkkipaperin suojiin hapanleipäsiä ja korttiin teksti tyyliin " makeelle opelle jotain hapanta" :) 

Annetaan aina lahjoja joista ei jää mitään jälkeen eli ne käytetään pois. 

Vierailija
25/61 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päiväkodista tuli pieni ja sievä vihje, ettei mitään itse leivottua annettaisi, koska ei voida tietää, onko ne kuinka hygieenisiä, vai onko lapsoset niitä lämineet likaisilla käsillä. Tämä oli mulle vähän yllätys, mutta tarkemmin ajatellen aivan asiallista. 

Vierailija
26/61 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti leipoi aina opettajalleni tiikerikakun ja se tapa on tarttunut itseenikin. Kun esikoinen aloitti eskarin, niin muistimme opettajaa ja taksikuskeja kuivakakuilla jouluna ja sama varmaan nyt keväällä.  Pidän myös taksikuskien muistamista tärkeänä, sillä niin hyvin he lapsestani huolehtivat. Alussa oli iso kynnys antaa lasta vieraan kyytiin, mutta hyvin on mennyt.

Vierailija
27/61 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastelukannu , puutarhakäsineet ja kukan siemeniä.

Vierailija
28/61 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 07:59"]

Meidän päiväkodista tuli pieni ja sievä vihje, ettei mitään itse leivottua annettaisi, koska ei voida tietää, onko ne kuinka hygieenisiä, vai onko lapsoset niitä lämineet likaisilla käsillä. Tämä oli mulle vähän yllätys, mutta tarkemmin ajatellen aivan asiallista. 

[/quote]

Siis ensin ne lapsoset lääppivät likaisilla käsillään päiväkodissa joka paikan, pitävät tätiä kädestä ja tädit pesevät lasten kakkapyllyt ja sitten on hirveä hygieniariski, jos sama lapsi onkin koskenut taikinaan leivottaessa? Olenko mä ainoa, jonka mielestä tässä logiikassa on jotain hassua?

Vierailija
29/61 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä. Uskaltaako ne ihmiset syödä edes kylässä, kahviossa tai ostaa kaupasta leipää...?

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 08:45"]

[/quote]

Siis ensin ne lapsoset lääppivät likaisilla käsillään päiväkodissa joka paikan, pitävät tätiä kädestä ja tädit pesevät lasten kakkapyllyt ja sitten on hirveä hygieniariski, jos sama lapsi onkin koskenut taikinaan leivottaessa? Olenko mä ainoa, jonka mielestä tässä logiikassa on jotain hassua?

[/quote]

Vierailija
30/61 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 08:45"]

[/quote]

[/quote]

Päiväkoti on kyllä oikeassa. Jos ei ole hygieniapassia, ei kannata leipoa päiväkotiin. Kun kotien siisteystasosta ei tiedä. Itse heitän roskiin aina tällaiset.

Vierailija
31/61 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se hygieniapassi ole tae mistään. Mulla on sellanen ja vien kinkun ulos jäähtymään jouluna ja lasken hanasta lämmintä vettä leipoessa. Kuka vaan normaalilla maalaisjärjellä pääsee testin läpi lukematta

Vierailija
32/61 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

31, entä jos käyt kylässä ja siellä tarjotaan jotain itse laitettua? Uskallatko syödä?

Vierailija
33/61 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ostellut kaikenlaista tässä vuosien varrella. Koristeita pentikistä, makukahveja, viiniä, kukkia jne. Tänä vuonna ehkä kuoharipullot. 

Vierailija
34/61 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Päiväkodin henkilökunta saa syödä lasten/perheiden tuomia leivonnaisia ym. herkkuja.

Päiväkodissa ei kuitenkaan hygieenisyys- ja allegiaasyistä saa tarjota toisille lapsille itsetehtyjä tuotteita.

Vierailija
35/61 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 07:32"]

[/quote]

ei alkoholia opeille ellei sitten oppilaatkin ole täysi-ikäisiä. Ei ainakaan niin, että lapsi vie ne alkoholit kouluun.

[/quote]

[/quote]

En uskokaan, että lapset siitä menisivät pilalle. Mutta laki on laki ja lain mukaan alkoholi ei kuulu kouluympäristöön. Itse olisin tosi vaivautunut, jos alaikäiset oppilaat toisi mulle jotain viinipulloja. Aikuisoppilaat ovat tuoneet, se ihan ok.

Vierailija
36/61 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pk:ssa onneksi leipominen sallittua ja toivottua! Lapsille saa viedä ihan mitä vain herkkuja synttäreinä ja itseleivottuja juttuja arvostetaan. Juhliin vanhemmat leipovat kahvipöytään jne. Rento ilmapiiri, eikä kukaan ole vielä pöpöihin kuollut. Tasan yhdellä tytöllä allergioita, hänellä omat herkut mukana. Mistä tämä pöpökammo oikein kumpuaa?

Vierailija
37/61 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 23:09"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 22:23"]

Valistakaa mua? Miksi niille pitää viedä mitään? Tajuan siis jos vie silloin kun lapsi lopettaa pk:ssa tai alakoulussa että viedään, mutta miksi joka vuosi? Ja vieläpä kahteen otteeseen? Viettekö joka vuosi sille tutulle kaupantädille myös lahjoja?

[/quote]

Kaupantäti ei hoida päivässä 9 tunnin ajan kalleintani.

Sinullako hoitaa?

[/quote]

Kaupantäti myy sulle ruokaa jolla sä pidät sen sun kalleimpas hengissä.

Vierailija
38/61 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 08:17"]

Äiti leipoi aina opettajalleni tiikerikakun ja se tapa on tarttunut itseenikin. Kun esikoinen aloitti eskarin, niin muistimme opettajaa ja taksikuskeja kuivakakuilla jouluna ja sama varmaan nyt keväällä.  Pidän myös taksikuskien muistamista tärkeänä, sillä niin hyvin he lapsestani huolehtivat. Alussa oli iso kynnys antaa lasta vieraan kyytiin, mutta hyvin on mennyt.

[/quote]

Hyvä pointti nuo taksikuskit! Lapselle on muodostunut tärkeiksi hahmoiksi tämä aina sama aamukuski ja aina sama iltapäiväkuski. Sellaisia vanhemmanpuoleisia, hiljaisi, vähän karskeja äijiä, jotka moitteettomasti ja aina aikataulussa ovat kuljettaneet lasta. Jouluna niille oli helppo antaa suklaata, mutta mitä ihmettä kevätlahjaksi?

Vierailija
39/61 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 07:32"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Alkoholin hallussapito on kiellettyä alaikäiselle.

Vierailija
40/61 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 23:09"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 22:23"]

Valistakaa mua? Miksi niille pitää viedä mitään? Tajuan siis jos vie silloin kun lapsi lopettaa pk:ssa tai alakoulussa että viedään, mutta miksi joka vuosi? Ja vieläpä kahteen otteeseen? Viettekö joka vuosi sille tutulle kaupantädille myös lahjoja?

[/quote]

Kaupantäti ei hoida päivässä 9 tunnin ajan kalleintani.

Sinullako hoitaa?

[/quote]

Kaupantäti myy sulle ruokaa jolla sä pidät sen sun kalleimpas hengissä.

[/quote]

Höpöhöpö. Tuotamme itse ruokamme tai hankimme suoraan muilta tuottajilta. Ostamme kaupasta vain vessapaperin yms. Ei ole lapseni henki kaupantädin tuotteiden varassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan