Pelastaisitko tulipalosta oman koiran vai random vauvan
Törmäsin jonkun aikaa sitten muistaakseni naistenhuoneella vastaavaan ketjuun. Ymmärrys ei itsellä riitä, kun liian moni oli sitä mieltä että pelastaisi sen oman fifin mielummin kun vauvan.
Itse omistan kaksi koiraa, ja vaikka rakkaita perheenjäseniä ovat niin en räpäyttäisi edes silmiä kun olisi koirat jätetty ja random baby pelastettu.
Kommentit (390)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvan. Ei voi olla ihan tasapainoinen jos jättäisi vauvan palavaan taloon.
Ei. Nuo ”eläin ensin, eläin hyvä ihminen paha”-henkilöt ovat usein jollain tapaa traumatisoituneita eivätkä ole saaneet kokea olevansa itse lapsena arvokkaita. Ihan ymmärrettävää siis katkeruus ihmisiä kohtaan. Suurin osa ihmisistä nettipalstojen ulkopuolella kuitenkin ajattelee eri lailla ja pelastaisi ihmisen ennen eläintä.
Ei. En vain koe ihmishenkeä älykkään eläimen henkeä arvokkaammaksi.
Vauva ei paljoa muuta ole kuin kasa kuollutta lihaa muutenkin. Ei älyä, ei ymmärrystä.
Olet sitten oman määritelmäsi mukaan jäänyt henkisesti vauvan tasolle.
Vierailija kirjoitti:
ITKE VAIN ITKE VAIN ITKE VAIN... HÄÄÄÄÄHÄÄÄHÄÄÄÄÄÄ... KOIRANI KUITTAILEE SULLE: WuhWuf <3
ITKE VAIN ITKE VAIN ITKE VAIN... HÄÄÄÄÄHÄÄÄHÄÄÄÄÄÄ... KOIRANI KUITTAILEE SULLE: WuhWuf <3
ITKE VAIN ITKE VAIN ITKE VAIN... HÄÄÄÄÄHÄÄÄHÄÄÄÄÄÄ... KOIRANI KUITTAILEE SULLE: WuhWuf <3ITKE VAIN ITKE VAIN ITKE VAIN... HÄÄÄÄÄHÄÄÄHÄÄÄÄÄÄ... KOIRANI KUITTAILEE SULLE: WuhWuf <3
ITKE VAIN ITKE VAIN ITKE VAIN... HÄÄÄÄÄHÄÄÄHÄÄÄÄÄÄ... KOIRANI KUITTAILEE SULLE: WuhWuf <3ITKE VAIN ITKE VAIN ITKE VAIN... HÄÄÄÄÄHÄÄÄHÄÄÄÄÄÄ... KOIRANI KUITTAILEE SULLE: WuhWuf <3VITKE VAIN ITKE VAIN ITKE VAIN... HÄÄÄÄÄHÄÄÄHÄÄÄÄÄÄ... KOIRANI KUITTAILEE SULLE: WuhWuf <3ITKE VAIN ITKE VAIN ITKE VAIN... HÄÄÄÄÄHÄÄÄHÄÄÄÄÄÄ... KOIRANI KUITTAILEE SULLE: WuhWuf <3VVITKE VAIN ITKE VAIN ITKE VAIN... HÄÄÄÄÄHÄÄÄHÄÄÄÄÄÄ... KOIRANI KUITTAILEE SULLE: WuhWuf <3ASASCITKE VAIN ITKE VAIN ITKE VAIN... HÄÄÄÄÄHÄÄÄHÄÄÄÄÄÄ... KOIRANI KUITTAILEE SULLE: WuhWuf <3
Koiraparka 🙁
Vauvan pelastaisin, tietenkin. Surullinen olisin toki koiran puolesta, mutta tämä olisi mielestäni ainoa kunniallinen valinta.
Pelastaisin koiran, ja se on ainoa järjellinen vaihtoehto, kääntelipä asiaa sydämessään mille kantille tahansa. Ei ole kyse siitä, että molempien elämät olisivat tasa-arvoisia, vaan ihmisen elämä on vähempiarvoisempi kuin eläimen. Ihminen on lajina pelkkä arvoton syöpäläinen, roska ja virhe.
Random vauvan ehdottomasti. En miettisi hetkeäkään. Koira on eläin ja vaikka kuinka onkin tärkeä niin ihmishenkeä pidän tärkeämpänä. Koira elää n. 15 vuotta kun taas vauvalla voi olla 100 vuotta elettävää elämää edessä.
Koirani ehdottomasti. Osa eläimistä on minulle rakkaimpia kuin moni ihminen ja se on lisäksi tärkeä perheenjäsen.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä ehdottomasti, ihminen ensin. Kyllä tän pitäisi olla kaikille selvä asia. Surullista, jos joidenkin itsekeskeisyys on noin pitkälle mennyt, että oman koiran henki olisi vierasta ihmislasta arvokkaampi.
Ihminen se vasta itsekeskeinen laji onkin ja aiheuttanut niin paljon p*skaa tänne pallolle (ja mulle myös henkilökohtaisesti), että todellakin moni eläin menee mun mittarissa edelle. Mut joo oon sitten vaikka itsekeskeinen p*ska tän takia.
Oman koirani. Olen koiran ottaessani luvannut itselleni huolehtia siitä mahdollisimman hyvin koko elämänsä.
Enkä tunne tästä huonoa omaatuntoa.
Saa kivittää jos se teidän joidenkin oloa helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Joku tuolla aikaisemmin kysy että miksi jonkun random vauvan elämä olisi arvokkaampi kun mun koiran.
Oikeesti jos näin ajattelee ei voi olla kaikki muumit laaksossa mitä helv
Mulle koira ja moni eläin on paljon rakkaampi kuin moni ihminen täällä. Mulle eläimen henki on monissa asioissa yhtä arvokas kuin ihminen. Ihminen on itsekäs ja tuhoisa laji, johon valitettavasti itsekin kuulun. Kauheaa demonisointia täällä, kun välittää eläimistä ja pitää omia lemmikkejä perheenjäseniään.
Jos se vauvakin olisi noiden koiran omistajien ja pitäisi valita niistä kahdesta niin koiran pelastaisin ja odottaisin vuolaita kiitoksia.
Vierailija kirjoitti:
Oman koirani. Olen koiran ottaessani luvannut itselleni huolehtia siitä mahdollisimman hyvin koko elämänsä.
Enkä tunne tästä huonoa omaatuntoa.Saa kivittää jos se teidän joidenkin oloa helpottaa.
Täällä meidät on jo kirottu alimpaan h*lvettiin ja syytetty aivan hirveäksi ihmisiksi, koska osa välittää eläimistä enemmän kuin ihmisistä ja rakastaa omaa lemmikkiään syvästi. Mutta joo, otan mielummin sen pahan leiman kuin valehtelisin, miten toimisin.
Pelastaisin jopa random koiran mielummin kuin random vauvan
Vauvan, koska koiralla on mahdollisuus pelastautua. Avuttomin ensin eli vauva. Toisaalta koirani seuraisi minua.
Ei koira tarvitse pelastajaa. Se pärjää kyllä omillaankin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oikeasti on näin miten yllä sanotaan, ja luulisi viimeistään nyt valkenevan kaikille miksi koiraihmiset ovat puistattavia ihmisen irvikuvia
Koirat taas on ihan kivoja
Tässä nyt tuskin on kyse koiraihmisistä vaan enemmin tulee kuva, että kyse on katkerista lapsettomista, jotka koittavat taas tässäkin todistella valintansa paremmuutta. Veikkaan, että tosi paikan tullen toimisivat kyllä toisin.
Olen luvannut huolehtia koirastani sen kuolemaan asti joten koiran pelastaisin. Muut huolehtikoot omistaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen luvannut huolehtia koirastani sen kuolemaan asti joten koiran pelastaisin. Muut huolehtikoot omistaan.
Jos et pelastaisi koiraa, sun ei tarvitsisi enää huolehtia siitä.
Tuntematon vauva ei merkitse mitään. Oman koiran, sen maailman tärkeimmän olennon pelastaisin ilman muuta.
No lähdetään liikkeelle heitteillejätöstä ja jatketaan siitä kuolemantuottamukseen.