Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelastaisitko tulipalosta oman koiran vai random vauvan

Vierailija
11.07.2020 |

Törmäsin jonkun aikaa sitten muistaakseni naistenhuoneella vastaavaan ketjuun. Ymmärrys ei itsellä riitä, kun liian moni oli sitä mieltä että pelastaisi sen oman fifin mielummin kun vauvan.
Itse omistan kaksi koiraa, ja vaikka rakkaita perheenjäseniä ovat niin en räpäyttäisi edes silmiä kun olisi koirat jätetty ja random baby pelastettu.

Kommentit (390)

Vierailija
121/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun olen pelastanut moottoripyöräni tallista, varmaan pelastaisin vauvan. Koira on pelkkä eläin, aina voi ostaa uuden.

Vierailija
122/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen kun olen pelastanut moottoripyöräni tallista, varmaan pelastaisin vauvan. Koira on pelkkä eläin, aina voi ostaa uuden.

Ja uuden vauvan tehdä aivan ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä näkyy hyvin, millaista haittaa/häikkää eläinten turha inhimillistäminen tuo. Se on haitallista myös niille elämille, uskokaa tai älkää.

Totta.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Antropomorfismi

Ihmillistäjät ovat henkiseltä kehitykseltään usein jääneet jonnekin lapsen tasolle...

Olipa heikko yritys loukata :D

Vierailija
124/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja uuden vauvan tehdä aivan ilmaiseksi.

Jep, moottoripyörä on tosi kallis ja täysin kyvytön itse pelastautumaan. Vauva osaa ainakin vähän liikkua liekkejä pakoon joten ei se heti pala. Ihan sama mitä koira tekee, jos on niin tyhmä koira ettei itse osaa pelastautua niin tuskin jäisin kaipaamaankaan.

Vierailija
125/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä näkyy hyvin, millaista haittaa/häikkää eläinten turha inhimillistäminen tuo. Se on haitallista myös niille elämille, uskokaa tai älkää.

Totta.

Ihmillistäjät ovat henkiseltä kehitykseltään usein jääneet jonnekin lapsen tasolle...

Kuka nyt faktoista loukkaantuisi?

Vierailija
126/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, täähän räjähti nopeesti.

Mutta juu koko ketjun nyt lukeneena, näin monia perusteluita miksi ehdottomasti se vauva pelastetaan. Joten lopettakaa toi vinkuminen ettei kukaan perustele, lukekaa.

Joku myös mainitsi että ihminen ei voi olla tasapainoinen jos valitsee sen doggonsa, olen samaa mieltä. Toivottavasti hankkiudutte johonkin vastaanotolle ja saatte tarvitsemaanne hoitoa.

Ap

Vierailija
127/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta.

Kun ei perusteluilla pärjää, alentuu solvaamaan. Tätä odotinkin.

Vierailija
128/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa mammoja sylettää, kun ihan sama mitä sanotte, en pelastaisi teidän rääkyvää kakaraanne :) Mukavaa kesää sen ajatuksen kanssa!

Vierailija
129/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse pidä lapsista eikä minulla niitä ole, mutta omistan sen verran maalaisjärkeä että valitsisin vauvan. Koira on koira.

Vierailija
130/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta.

Mitä minä tunnen näitä koirien inhimmillistäjiä niin kaikki ovat olleet sellaista porukkaa, ettei voi todellakaan kauhalla vaatia.

Vierailija
131/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä pelastaisin vauvan.

Toki koira on tosi rakas, mutta kyllä ihmiset menee edelle!

Vierailija
132/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta.

Kun ei perusteluilla pärjää, alentuu solvaamaan. Tätä odotinkin.

Kuinka niin?

Eläinten inhimillistäminen on erittäin haitallinen ilmiö, ihme jos et sitä tajua. Siitä tämä nykyajan joidenkin ”eläin ennen ihmistä”-ajattelu kumpuaa.

Muutenkin moni lemmikkinsä inhimillistäjä on logiikaltaan outo, tuotantoeläimet yms. eivät merkitse mitään, mutta oma karvavauva on niin tärkeä. Osa noista on myös ihmis/lapsivihaajia, jotka tunnetusti ovat traumatisoituneita, rakkautta (tai joskus sitä omaa lastakin) vaille jääneitä mt-ongelmaisia.

Vierailija
133/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyhmä koira jos jää liekkeihin.

Vierailija
134/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä, joka pelastaisit koirasi.

Mitä jos olisit itse tulipalossa ja pelastajasi voi valita joko koiransa tai sinut. Ja hän valitsisi koiransa. Olisit varmaan, että hyvä päätös, näin olisin itsekin valinnut?

No mun mielestä olisi ihan ok. Kyllä siinä oma psyyke aika pahasti järkkyisi kun miettisi että siksi että mä saan elää, koira on palanut hengiltä. Tuollainen ajatus päässä koko ajan, ush, ei olisi kyllä elämisen arvoinen loppuelämä.

Vierailija
135/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukku tuosta alatyylisestä enkun ja suomen sekoittamisesta.

Molemmat. Kyllä mä jaksan pari otusta kantaa kerralla. Harrastan vain keskikokoisia tai pieniä koiria. Siinähän ne tulee.

Vierailija
136/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä, joka pelastaisit koirasi.

Mitä jos olisit itse tulipalossa ja pelastajasi voi valita joko koiransa tai sinut. Ja hän valitsisi koiransa. Olisit varmaan, että hyvä päätös, näin olisin itsekin valinnut?

Jos pelastaja noin ajattelis, ei musta olisi sitten enää elämään. Olisin todella huonossa kunnossa siinä palossa, jos koira vietäisiin ennen mua.

Vierailija
137/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirani koska vihaan vauvoja. Jos olisi edes teini niin kokisin enemmän ihmiseksi ja lajisolidaarissuutta sitä kohtaan.

Vierailija
138/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukku tuosta alatyylisestä enkun ja suomen sekoittamisesta.

Molemmat. Kyllä mä jaksan pari otusta kantaa kerralla. Harrastan vain keskikokoisia tai pieniä koiria. Siinähän ne tulee.

Oli sitten niin alatyylistä että hellanlettas

Vierailija
139/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirani

Vierailija
140/390 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä te oman koiranne pelastajista, joudutte joskus tilanteeseen, jossa joku kaltaisenne pelastaa sen oman koiransa ja itse jäätte vauvanne kanssa sinne liekkeihin. Toivon todella että niin ei käy, mutta elämässä toimii myös ajatuksen tasolla karman laki; Mitä kylvät, sitä niität.

Mulla ei ole ärsyttävää huutavaa kakaraa eikä tule mutta koira on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi