Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelastaisitko tulipalosta oman koiran vai random vauvan

Vierailija
11.07.2020 |

Törmäsin jonkun aikaa sitten muistaakseni naistenhuoneella vastaavaan ketjuun. Ymmärrys ei itsellä riitä, kun liian moni oli sitä mieltä että pelastaisi sen oman fifin mielummin kun vauvan.
Itse omistan kaksi koiraa, ja vaikka rakkaita perheenjäseniä ovat niin en räpäyttäisi edes silmiä kun olisi koirat jätetty ja random baby pelastettu.

Kommentit (390)

Vierailija
321/390 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuh vuh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys teille koiranpelastajille:

mitä sanoisitte vauvan läheisille, kun he kysyisivät että miksi pelastit fifisi mutta jätit meidän Veetin kuolemaan?

Kysyisin miksi he jättivät vauvan yksin johonkin taloon tulipaloon. Missä vanhemmat olivat?

Menehtyneet tulipaloon. Isä roikkuisi palavalla orrella päänahka revenneenä, hiukset hieman liekeissä ja otsanahka rätisisi rasvaista niukkaa liekkiään.

Silmistä näkee että kun lämpitila nousee vielä vähän, niin silmämunat poksahtavat kuin nakit grillinuotiolla.

Äiti makaa sohvalla. Vierellä on kirja ja kädessä kaukosäädin. Hän on nukahtanut sohvalle ja tukehtunut häkään. Nyt äiti palaa sohvalla ja naapurin koira haukkuu. Vauva odottelee pelastajaansa.

Kuinka ajattelit itse syöksyä tuonne pelastamaan vauvan?

Vierailija
322/390 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonjanen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman koirani. Vauvan pelastakoot hänen oman vanhempansa, en ole vastuussa. Toisin kuin koirastani.

Mietippä uudestaan. Olisitko ilonen jos joku pelastaisi koiransa ennen sinua tai koiransa ennen sinun vauvaa. Tuskimpa. Olet vain itsekäs etkä välitä. On myös todella kylmää jättää vauva ja pelastaa koira.

Ja et ole vastuussa? Paskapuhetta. Olet vastuussa. Lain mukaan ihmisellä on velvollisuus auttaa toista ihmistä. Vaikka se ei ois ees vauva vaan juoppo tai narkki tai ihminen jota vihaat sinulla olisi vastuu pelastaa ihminen.

Itse pelastaisin ennen koiraa ihmisen vaikka se olisi pahin vihamieheni.

Näin mun uskovan ihmisen näkökulmasta on asiat.

No kysymys, kumman pelastaisit, kaksi miestä ja toinen petoviili toinen kunnollinen perheen isä?

elämässä on valintoja, toinen kuitenkin ja jokainen pelastaa sen jonka itse kokee oikeaksi.

Oikeaa vastausta jokainen miettii omalla kohdallaan.

Elokuvassa Sofien valinta siinäkin toinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/390 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin typerää, että ihmiset alkaa tälläisestä väittelemään?

Millainen tilanne on sellainen, jossa oikeasti joutuisi noiden kahden välillä päättämään? ei sellasita tilannetta tule vastaan.

Vierailija
324/390 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään eläin ei mene ihmisen edelle.

Vierailija
325/390 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirani tietenkin.

Vierailija
326/390 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sonjanen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman koirani. Vauvan pelastakoot hänen oman vanhempansa, en ole vastuussa. Toisin kuin koirastani.

Mietippä uudestaan. Olisitko ilonen jos joku pelastaisi koiransa ennen sinua tai koiransa ennen sinun vauvaa. Tuskimpa. Olet vain itsekäs etkä välitä. On myös todella kylmää jättää vauva ja pelastaa koira.

Ja et ole vastuussa? Paskapuhetta. Olet vastuussa. Lain mukaan ihmisellä on velvollisuus auttaa toista ihmistä. Vaikka se ei ois ees vauva vaan juoppo tai narkki tai ihminen jota vihaat sinulla olisi vastuu pelastaa ihminen.

Itse pelastaisin ennen koiraa ihmisen vaikka se olisi pahin vihamieheni.

Näin mun uskovan ihmisen näkökulmasta on asiat.

No kysymys, kumman pelastaisit, kaksi miestä ja toinen petoviili toinen kunnollinen perheen isä?

Pelastan koiran.

elämässä on valintoja, toinen kuitenkin ja jokainen pelastaa sen jonka itse kokee oikeaksi.

Oikeaa vastausta jokainen miettii omalla kohdallaan.

Elokuvassa Sofien valinta siinäkin toinen.

Vierailija
327/390 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pystyisi katsomaan niitä ihmisiä silmiin joiden vauva sinne olisi jäänyt jos tulisin koiran kanssa sieltä pois.

Itse ovat syyllistyneet heitteillejättöön. Lasuilmon paikka.

No onko se vauvan vika jos vanhemmat eivät välitä?

Vierailija
328/390 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan tietenkin.

Jo siitäkin syystä, että syyllistyisin vakavaan rikokseen muuuten. Lisäksi ihminen menee AINA eläimen edelle.

Vierailija
329/390 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottamasti oman lapsen. Vaikka koiran omistankin.

Nyt oli kyse random lapsesta

Vierailija
330/390 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä iloa jostain vieraasta ipanasta mulle olisi

Vierailija
331/390 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään eläin ei mene ihmisen edelle.

Menee heittämällä

Vierailija
332/390 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastaisin vauvan ja niin tekisi minun koiranikin oman henkensä uhalla.

Vierailija
333/390 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvan tietenkin.

Jo siitäkin syystä, että syyllistyisin vakavaan rikokseen muuuten. Lisäksi ihminen menee AINA eläimen edelle.

Hah hah. Vai menee? Jos joskus osumme samaan tulipaloon niin tuuppaan sinut itse loimotukseen ennenkuin pakenen.

Vierailija
334/390 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvan tietenkin.

Hah hah. Vai menee? Jos joskus osumme samaan tulipaloon niin tuuppaan sinut itse loimotukseen ennenkuin pakenen.

Sinun kaltaisesi ihminen ei tuuppaa kuin rollaattoria.

Vierailija
335/390 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pysty ymmärtää, että eläin ohittaa ihmisen, niin rakas kuin koiravauva voikin olla...

Mitä arvokasta ihmisessä lopulta on?

Mitä arvokasta koirassa lopulta on?

(Ja se ihmisen srvokkuus muuten ilmenee jo siinä, että kykenet edes ajattelemaan tällaisia asioita.)

Useat koirat on pelastaneet ihmishenkiä.

Kyllä. Koska ne on opetettu siihen.

Luuletko, että koira haukkumalla tulipalossa haluaa pelastaa sinut?

Ei, se haluaa pelastaa itsensä ja herättää sinut koska sinä avaat lukitun oven. Jos se pääsisi itse ulos, niin ei kauaa haukkuisi.

Kyllä koira monessa tapauksessa on nimenomaan halunnut pelastaa ihmishengen, vaikka hyvin olisi vaan itse voinut juosta karkuun tai olla välittämättä hätään joutuneesta.

Vierailija
336/390 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo tilanne, että koirani oli samassa tilassa random vauvan kanssa. Miksei näitä mietitä ihan loppuun saakka? - eihän näillä spekseillä voi vastata.

Vierailija
337/390 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jessus, miten sairaita ihmisiä täälläkin on. Miten suomalaiset voivat olla noin kylmiä? Syntyessään kukin olio on TÄYSIN ABSOLUUTTISESTI VIATON. Yksikään syntyvä ihmisvauva ei ole tehnyt kenellekään mitään pahaa, ei myöskään syntyvä koira. Silti täällä näkyy suoranaista VIHAA syntyviä viattomia lapsia kohtaan. Olisi syytä hakeutua terapeutille.

Damien?

Vierailija
338/390 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pystyisi katsomaan niitä ihmisiä silmiin joiden vauva sinne olisi jäänyt jos tulisin koiran kanssa sieltä pois.

Minä en taas pystyisi katsomaan heitä silmiin sen takia, että he olisit jättäneet vauvansa jonnekin ja lähteneet pois ja jättäneet vauvansa oman onnensa nojaan.  Ja sen takia minun rakas koirani olisi kokenut kamalan kuoleman liekkeihin, koska minun olisi pitänyt pelastaa tämä random vauva ja jättää se mikä minulle on maailmassa tärkeintä, kuolemaan yksin ja karmeasti. Vihaisin  näitä ihmisiä, joiden takia  minun elämä olisi pilalla pitkäksi aikaa. 

Tää on vähän sama tilanne, jos ihmiset jättävät  uimataidottoman lapsen rannalle ja lähtevät pois. Jos lapsi sitten hukkuu, he syyttäisivät sinua siitä, joka olisit katsonut vain oman koirasi perään rannalla, että miksi et pelastanut heidän lasta.

Syy tapahtuneesta vieritetään täysin ulkopuolisen ja syyttömän ihmisen niskaan.

Vierailija
339/390 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pysty ymmärtää, että eläin ohittaa ihmisen, niin rakas kuin koiravauva voikin olla...

Mitä arvokasta ihmisessä lopulta on?

Mitä arvokasta koirassa lopulta on?

(Ja se ihmisen srvokkuus muuten ilmenee jo siinä, että kykenet edes ajattelemaan tällaisia asioita.)

Useat koirat on pelastaneet ihmishenkiä.

Kyllä. Koska ne on opetettu siihen.

Luuletko, että koira haukkumalla tulipalossa haluaa pelastaa sinut?

Ei, se haluaa pelastaa itsensä ja herättää sinut koska sinä avaat lukitun oven. Jos se pääsisi itse ulos, niin ei kauaa haukkuisi.

Kyllä koira monessa tapauksessa on nimenomaan halunnut pelastaa ihmishengen, vaikka hyvin olisi vaan itse voinut juosta karkuun tai olla välittämättä hätään joutuneesta.

Koirat ovat jopa menneet hakemaan palavasta talosta vauvan tai lemmikin pois. 

Vierailija
340/390 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletään valintojen maailmassa, hmm... koiran.

Mutta tyhmä kauhuskenaario, koska en jättäisi koiraani vieraan lapsen rääkättäväksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme