Pelastaisitko tulipalosta oman koiran vai random vauvan
Törmäsin jonkun aikaa sitten muistaakseni naistenhuoneella vastaavaan ketjuun. Ymmärrys ei itsellä riitä, kun liian moni oli sitä mieltä että pelastaisi sen oman fifin mielummin kun vauvan.
Itse omistan kaksi koiraa, ja vaikka rakkaita perheenjäseniä ovat niin en räpäyttäisi edes silmiä kun olisi koirat jätetty ja random baby pelastettu.
Kommentit (390)
Vierailija kirjoitti:
Pelastaisin tietenkin ensin vauvan ja syöksyisin sen jälkeen koiraa hakemaan savusukeltajan varusteissa. Hetkinen ehkä pitäisi odottaa, että grillautuisi Ulvo kunnolla mutta ei palaisi... Sitten vaan terävä veitsi, suolaa, pippuria sekä tuoretta valkosipulia ja eikun Wuffen kupeesta puolen sentin siivuja ääntä kohden 😋. Inkivääri voisi sopia myös 🤔.
Itseasiassa piparjuuri sopii koiranlihaan todella hyvin. Koiran pitää olla sitten "well done" . Suomessakin voisi hyvin alkaa koirien tarhauksen ravinnoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset menevät eläimen edelle, joten tietenkin vauvan.
Ei huoh.. ihminen ON eläin. Vai oletko kasvi vai kenties kivi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelastaisin tietenkin ensin vauvan ja syöksyisin sen jälkeen koiraa hakemaan savusukeltajan varusteissa. Hetkinen ehkä pitäisi odottaa, että grillautuisi Ulvo kunnolla mutta ei palaisi... Sitten vaan terävä veitsi, suolaa, pippuria sekä tuoretta valkosipulia ja eikun Wuffen kupeesta puolen sentin siivuja ääntä kohden 😋. Inkivääri voisi sopia myös 🤔.
Itseasiassa piparjuuri sopii koiranlihaan todella hyvin. Koiran pitää olla sitten "well done" . Suomessakin voisi hyvin alkaa koirien tarhauksen ravinnoksi.
Että sellaista huumoria. Tajuatte varmaan kuitenkin että lämpötilat ovat tulipaloissa melkoisen korkeat joten sen sopivuus lihan kypsentämiseen on vähintäänkin kyseenalaista.
Mutta tuu takas vitsailee sitten kun olet nähnyt esimerkiksi autopaloon jumiin jääneen
Koiran, todella helppo. Olen ihmisvihaaja ja etenkin lapsivihaaja. Tällä pallolla on liikaa ihmisiä ja todellakin olen iloinen, jos joku random vauva kuolee, tarkoittaa enemmän tilaa minulle.
Vierailija kirjoitti:
Koirat ovat potkimista varten. Kuolaavia ja haisevia paskansuoltajia. Kaikki koirat kavahtavat minua - väistävät korvat luimussa vaikka en sano mitään. Vaistoavat, että olen päästänyt päiviltä 25...30 piskiä.
Heittäisit siis naapurinkin koiran liekkeihin
Vierailija kirjoitti:
Koiran, todella helppo. Olen ihmisvihaaja ja etenkin lapsivihaaja. Tällä pallolla on liikaa ihmisiä ja todellakin olen iloinen, jos joku random vauva kuolee, tarkoittaa enemmän tilaa minulle.
Hiilijalanjälki on hetken muita korkeampi, mutta kokonaisuus ratkaisee
Vierailija kirjoitti:
Koirat ovat potkimista varten. Kuolaavia ja haisevia paskansuoltajia. Kaikki koirat kavahtavat minua - väistävät korvat luimussa vaikka en sano mitään. Vaistoavat, että olen päästänyt päiviltä 25...30 piskiä.
Onko menkat vai kävikö koirien suosio keskustelussa tunteisiin? ;)
En kai minä nyt toisen jälkeläistä pelastaisi, sehän olisi hullua. Leijonatkin tappaa toisten miesten jälkeläiset, jos pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että sellaista huumoria. Tajuatte varmaan kuitenkin että lämpötilat ovat tulipaloissa melkoisen korkeat joten sen sopivuus lihan kypsentämiseen on vähintäänkin kyseenalaista.
Mutta tuu takas vitsailee sitten kun olet nähnyt esimerkiksi autopaloon jumiin jääneen
Ei se lämpö lattian rajassa niin kovaksi nouse ellei lieskahdukseen pääse. Hiiltynyt nahka rapsutetaan pois toki 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heittäisit siis naapurinkin koiran liekkeihin
Ainakin sen ihan varmasti. Hyi vttu mikä elikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se lämpö lattian rajassa niin kovaksi nouse ellei lieskahdukseen pääse. Hiiltynyt nahka rapsutetaan pois toki 😉
Kovin usein jopa savukaasut syttyy tuleen.
Rakkaat ihmiset...
Asun omassa asunnossani kerrostalossa. Talo syttyy palamaan. Pelastanko elävän olennon omasta asunnostani, vai elävän olennon jostain muualta päin taloa, joka on jollain ilveellä hylätty omien vanhempiensa toimesta, paikkaan josta en tiedä, hätätilanteessa joka uhkaa myös omaa henkeäni? Enhän minä pääse edes rappukäytävästä vieraan ihmisen asuntoon ilman avaimia (joita minulla ei ole)!!
Kuka kehtaisi jättää vauvansa yksin edes hetkeksi? Ja hylkäisi tämän palavaan taloon?
Tarinan hirviö ei ole neuvoton naapuri, vaan lapsensa hylännyt mur haaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin usein jopa savukaasut syttyy tuleen.
Niin, kun palo saa happea eli tapahtuu lieskahdus. Pösilö.
Vauvan ilman muuta. En pystyisi elää sen kanssa että vauva olisi kuollut vaikka minulla olisi ollut mahdollisuus pelastaa.
Monet täällä uhoavat pelastavansa oman lemmikin jonkun toisen vauvan sijaan, mutta siinä kun on tositilanne niin kyllä ihmisellä vauvan itku iskee lapaluihin niin pahasti, että sitä vain ei pysty ohittamaan. Toki jos lemmikkikin huutaa ja itkee jossain, niin tilanne voi olla eri, mutta oma kokemukseni lemmikeistä tulipalossa oli se, että ne menivät piiloon ja olivat siellä paniikissa hiirenhiljaa. Että jos olisi ihmisen hätä kuulunut jostain, niin sitä kohti olisivat jalat vieneet.
Vierailija kirjoitti:
Missä sen vauvan vanhemmat ovat kun eivät itse pelasta sitä?
Entä sen koiran emo?
Kaikki pelastumisen (...ja jopa pelastautumisen) mahdollisuudet riippuvat yksinomaan siitä mikä palon vaihe ja hetki on menossa.
Aivan alkuvaiheessa ehtisi tietysti pelastaa vaikka naapurin kultakalatkin, mutta palon pitkälle edettyä tuskin edes itseään (tai edes tulla pelastetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sen vauvan vanhemmat ovat kun eivät itse pelasta sitä?
Entä sen koiran emo?
Koiran ”emo” on sen omistaja tietysti.
Vierailija kirjoitti:
90% Vegaaneistahan pelastaisi koiran, vaikka ei olisi oma. Voi kyllä oikeasti olla aika sairas päästä, jos pelastaa koiran ja antaa ihmisen palaa hengiltä :O Koirathan ei edes tunne kipua eikä kärsimystä ihmisten tavoin.
Sinun kirjoituksen perusteella päässäsi on paljon vikaa ja hyvin huolestuttavaa sellaista.. Koira ei tunne kipua ja kärsimystä ihmisten tavoin, ihanko totta? Mistä sinä sen tiedät ja tällä perusteella sitä vauvaa ei tarvitse pelastaa koska sen ymmärrys on aika rajallinen.. Olet tunne vammainen.. Ja kyllä pelastaisi oman rakkaan koirani silmää räpäyttämättä..
Mitä luulet että ideologiat ja uskonnot tekevät?
Nasujen nuorisokerho, H i t l e r Jugend?