Milloin yliopistoissa alettiin jakaa sähköpostiosoitteita kaikille
Missä vaiheessa on kaikilla opiskelijoilla ollut sellainen, käytti sitä tai ei?
Kommentit (14)
mä aloitin yliopistossa 1994. Silloin ainakin Turussa kaikille avattiin automaattisesti s-postitili. Meni pari vuotta ennenkuin opin käyttämään sitä säännöllisesti.
Aika uusi se netti silloin vielä oli, koska muistan, että ekana vuonna meidän oppiaineen kirjastoon tuli kaksi nettikonetta. Yhdellä kurssilla nuorin laitoksen tutkija sitten innolla meille selitti ja näytti, mihin kaikkeen sitä nettiä voi käyttää.
1980-luvun lopullapa, sillon aloitin minä.
Tiedoksi vaan, pyörä, raudan valmistus ja tulenteko keksittiin myös ennen 1990-lukua.
Ai niin. Silloin avattiin kaikille automaattisesti myös omat nettisivut yliopiston sivujen alla. Mutta ne ei näkyneet verkossa, jos ei niitä itse käynyt klikkaamassa päälle. Mutta sellainen osoite kuitenkin annettiin s-postiosoitteen kanssa, että olisi voinut laittaa omat sivut pystyyn yliopiston serverille, jos olisi tykännyt. T. 3
1997 sai ainakin Helsingissä. Ei ollut mitenkään uusi juttu silloinkaan.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 16:36"]
1980-luvun lopullapa, sillon aloitin minä.
Tiedoksi vaan, pyörä, raudan valmistus ja tulenteko keksittiin myös ennen 1990-lukua.
[/quote]
ei tarvi olla nenäkäs. Varmaan niitä s-postiosoitteita jaettiin jo ennen vuotta 1994. Mutta itselläni on aikaisintaan siitä asti kokemusta ja tietoa asiasta.
Ai niin. Silloin avattiin kaikille automaattisesti myös omat nettisivut yliopiston sivujen alla. Mutta ne ei näkyneet verkossa, jos ei niitä itse käynyt klikkaamassa päälle. Mutta sellainen osoite kuitenkin annettiin s-postiosoitteen kanssa, että olisi voinut laittaa omat sivut pystyyn yliopiston serverille, jos olisi tykännyt. T. 3
[/quote]
Kaikille jokaisessa tiedekunnassa?
Jep. 1994 saatin mekin, mutta jostain syystä ei jäänyt yhtään tunne, että olis ollut mitenkään uus juttu.
Minä aloitin 1993 Tampereen yliopistossa ja silloin se piti käydä itse hakemassa/aktivoimassa jostain mikrotuesta. En edes tehnyt sitä ensin, vasta keväällä kun teekkarikaverini painostivat, jotta voisivat lähettää minulle sähköpostia =)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 16:40"]
[/quote]
Kaikille jokaisessa tiedekunnassa?
[/quote]
Kyllä. Mutta ne piti siis käydä erikseen kytkemässä päälle, jos halusi niitä käyttää. varmaan aika harva sitä teki.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 16:41"]
Jep. 1994 saatin mekin, mutta jostain syystä ei jäänyt yhtään tunne, että olis ollut mitenkään uus juttu.
[/quote]
Joo, ei se s-posti enää silloin 1994 mikään uusi juttu selkeästi ollut. Mutta se, että laitoksella oli ihan omia nettikoneita, joita opiskelijat sai käyttää, se oli. Erikseen oli sitten jotain rukkeja, joilla lukea sitä s-postia. Mutta tosi harva sitä s-postia silloin vielä oikeastaan käytti.
t. 3
-92 aloitin minä Helsingin Yliopistossa, ja sähköposti oli tietenkin ihan rutiinia. Ja kaikilla osoite.
Mä kuulin sähköpostista ensimmäisen kerran vasta 97 syksyllä. Ihmettelin kun kaveri kehui että paljon helpompi viestintäväline kuin tavallinen kirje. vuonna 99 syksyllä sain sen käyttöön itse vaasan yliopistossa. Kai siellä aiemminkin moinen oli.
Niin kun tossa sanottiin, niin varmaan on annettu kaikille jostain 80-luvun lopusta. Viimestään vuosikymmenen vaihteesta.
joskus 90-luvun lopulla? Mä aloitin opinnot v. 2000 ja silloin kaikille uusille opiskelijoilla oli jo oma sähköpostiosoite.