Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

emme osallistu sisareni häihin. Löytyykö ymmärrystä?

Vierailija
14.05.2013 |

Minulla on yksi sisar, jonka kanssa emme ole juurikaan tekemisissä. Olemme asuneet nykyisessä kodissamme kaksi vuotta, jonka aikana täällä on vietetty mm. kahdet ristiäiset ja kolmet lasten synttärit. Sisareni on kutsuttu muttei ole osallistunut. Kerran syynä oli poikaystävän kuume (WTF?!?).

Sisareni on vieraillut kotonamme kerran, jolloin hänen asianaan oli, että on menossa naimisiin ja pyysi käytännön neuvoja minulta, koska häät ovat samalla paikkakunnalla kun meidän häämme oli muutamia vuosia sitten. Nyt saimme kutsun häihin sekä ilmoituksen ettei lapsemme ole tervetulleita häihin. Samalla tuli pyyntö, että he tarvitsisivat kuivausrummun, että jos sellaisen heille antaisimme lahjaksi. Parin päivän päästä tuli linkki sähköpostiin että tällainen. HInta oli vaivaiset 829 €. 

Emme osallistu, emme osta kuivausrumpua, voiko meitä varsinaisesti syyttää?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin ymmärrän hyvin jos ap ei osallistu. Minulle tulee mieleen se, että sisko näkee ap:n vain lahjan antajana (minkä vahvistaa noin kallis lahjatoive).

Minäkin jättäisin kyllä häät väliin.

Vierailija
22/75 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äippä sitten varmaan ostaa pikkuprinsessalleen sen kuivausrummun, kun ilkeä sisko ei osta :) Ei vainenkaan, ap, jäätte ihan hyvällä omalla tunnolla pois jos ei kerran kiinnosta mennä. Toisaalta voisit mennä miehesi kanssa jonkin pikkulahjan kanssa kokeilemaan irrottautumista vauvasta hetkeksi, jos ei matka ole kovin pitkä ja saatte luotettavan hoitajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 15:20"]

miten se on niin vaikea ymmärtää, että jotkut haluavat lapsettomat häät?!? aivan sama onko lapset 1 päivän tai vuoden, ne on epätervetulleita.

[/quote]

Ohoh. Jos siis paras ystäväsi pitää häät silloin, kun oma vauvasi on 4viikkoa vanha, rintaruokinnalla ja olette miehenne kanssa kutsuttu, etkö lainkaan pahastuisi siitä, että ystäväsi kieltäisi sinua tulemasta häihin, koska ei halua sinne vauvaasi?

Aika harva pieni vauva syö korviketta (ja kuka hullu sitä uskaltaisi yhtäkkiä antaa jos ei ole aiemmin kokeillut ja toisaalta olisiko järkeä opettaa vauvaa korvikkeelle ihan vain ystävän häiden vuoksi..) joten häiden ajan (6h?) ero äidistä ei tule kyseeseen.

Olisit siis aivan tyytyväinen ystäväsi päätökseen ja hymyilisit sitten jälkeenpäin kuinka kivaa varmasti heillä oli vaikka sinä parhaana ystävänä et päässytkään paikalle. ?

Saanen epäillä!

Vierailija
24/75 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin hävytön ja menisin lasten kanssa, kun on siskostani kyse ja noin pienen imeväisen kanssa lastenvahtivaikeuksia.. Kirkko on muuten julkinen paikka, sinne saa mennä lastenkin kanssa

Mitä se koston kierre kannattaa, eikö se ole aika lapsellista? Ole sinä fiksumpi. Mitään kuiv. rumpua ei ole vain sinun pakko ostaa, voithan tiedustella muilta sukulaisilta, onko mielenkiintoa osallistua jaettuun lahjaan ja antaa sitten yhteiseisti vaikka lahjakortti kodinkonekauppaan, ostakoot sieltä koneensa itse.

.

Vierailija
25/75 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numerolle 11 + 12. Eikös tuo mitä siskoni on tehnyt väärin, ole juuri se syy, miksen aio häihin osallistua? MInulle ristiäiset ovat lapsen isoin juhla, johon ei ketä tahansa kutsuta, siksi olen kyllä loukkaantunut, että poikaystävän kuume on hyvä syy olla osallistumatta. Olkoonkin sitten vanhojen kaivelua.

Ja lahja oli nimenomaan pyydettty minulta, veljeni saivat omat lahjatoivelinkit, samaa hintatasoa.

Mitä taas sisareni loukkaantumiseen tulee, niin en oikeastaan välitä. Enemmän välitän vanhemmistani ja heidän tunteistaan.

Vierailija
26/75 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 14:56"]

Minulla on yksi sisar, jonka kanssa emme ole juurikaan tekemisissä. Olemme asuneet nykyisessä kodissamme kaksi vuotta, jonka aikana täällä on vietetty mm. kahdet ristiäiset ja kolmet lasten synttärit. Sisareni on kutsuttu muttei ole osallistunut. Kerran syynä oli poikaystävän kuume (WTF?!?).

Sisareni on vieraillut kotonamme kerran, jolloin hänen asianaan oli, että on menossa naimisiin ja pyysi käytännön neuvoja minulta, koska häät ovat samalla paikkakunnalla kun meidän häämme oli muutamia vuosia sitten. Nyt saimme kutsun häihin sekä ilmoituksen ettei lapsemme ole tervetulleita häihin. Samalla tuli pyyntö, että he tarvitsisivat kuivausrummun, että jos sellaisen heille antaisimme lahjaksi. Parin päivän päästä tuli linkki sähköpostiin että tällainen. HInta oli vaivaiset 829 €. 

Emme osallistu, emme osta kuivausrumpua, voiko meitä varsinaisesti syyttää?

[/quote]

No ei tosiaan :)

uskomaton sisko sinulla 

Vierailija
27/75 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä joku nuoripari edes tekee kuivausrummulla. Sille on käyttöä isossa perheessä jossa kaikki urheilevat ja kamppeet on pakko saada kuivaksi nopeasti. Tai perheessä jossa on monta lasta tai kestovaipparumba. Aivan turhake moinen pömpeli heille.

Vierailija
28/75 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 15:25"]

ei se rintaruokinnalla oleva vauva kuole, jos äiti yhdet häät juhlii!!!!!

[/quote]

Ei varmaan kuole, mutta huutaisi kyllä itsensä käheäksi, enkä ikinä voisi tehdä omalle lapselleni niin! Onko sulla lapsia? Vai ovatko he olleet korvikevauvoja tai yleenskäkin pullovauvoja? Meillä ei kukaan vauvoista ole osannut syödä tuttipullosta, vaikka olisin lypsänyt sinne omaa maitoani (kaikilla lypsäminen ei edes onnistu).

Anteeksi vain, mutta pidän sinua kyllä melko yksinkertaisena. Tai sitten olet lapseton. :)

Vierailija
29/75 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 15:22"]

Lapsien kutsumatta jättämisen nielisin kiukkuamatta, sillä jotkut nyt vain haluaa lapsettomat häät. Rintaruokinnalla (tai muutenkin) vauvan on kyllä yleensä annettu tulla mukaan. Kysy siskoltasi, voitteko ottaa vauvan mukaan. Jos vastaa kieltävästi, niin sanot että kiitos kutsusta, mutta sitten ette pääse tulemaan, sillä vauvaa ei voi jättää koko häiden ajaksi ilman ruokaa.

13

[/quote]

Miksi sisarusten kans on pakko olla tekemisissä?

Veljeni on 15 v minua vanhempi ja emme ole olleet kymmeniin vuosiin enää tekemisissä. Miksi pitäisi. Yksissä veljeni häissä olen ollut, kaksissa en.

Vierailija
30/75 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehno provo.

Vierailija
31/75 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan se ei ollut tuossa se juttu että häät ovat ns. lapsettomat häät. Minä en kyllä ymmärrä miksi joidenkin linja on se että ei lapsia häihin, onko ne jotkut peltikii-häät sitten sellaiset? Mutta sivuseikkoja.

Se miksi minä olettaisin mikäli olisin ap:n tilanteessa ettei kutsun lähettänyt sisko edes halua minua häihin, on tuo lahjatoive. Aika itsekeskeinen sisko. Ei minulla olisi pokkaa pyytää keneltäkään tuollaista lahjaa. Eikä ylipäätään tyrkyttää lahjatoiveita jollei joku minulta kysy mitä haluaisitte lahjaksi. Jos tuo sisko laittaa tuon hintaluokan lahjatoiveita jokaiselle kutsutulle niin tuskinpa häihin ketään on menossa.

Vierailija
32/75 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille ymmärtäjille :). Velvollisuudentunto kehottaa nieleskelemään ja osallistumaan häihin keinolla millä hyvänsä. Mutta ehkä pieni lapsellisuus oikeuttaa olemaan pois koko juhlasta. Ja toisaalta, vauva on vauva, enkä häntä aio päivää huudattaa nälkäänsä.

Vierailija
33/75 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT

Ap, miten luulet vanhempiesi suhtautuvat, kun ette mene häihin? Suuttuvatko hekin vaiko ymmärtävät?

Minä menisin kaikesta huolimatta tai ehkä juuri siitä syystä :) Mutta en olekaan pitkävihainen. Ristiäisistä en kilahtaisi, mutta jos skippaisi rippijuhlat mitättömästä syystä, nostaisi se pettymyksen pintaan.

Vierailija
34/75 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

32, Isäni ymmärtää, äitiäni meidän välit vaivaa. Ei ole asiasta sen enempää sanonut, mutta viimeisimmissä ristiäisissä totesi vain että "H elää niin omissa maailmoissaan ettei taida huomata toisten juhlia". Äiti kylläkin odottaa meidän osallistuvan mutta on jo valmiiksi pettynyt kun hänen lastenlapsiaan ei ole kutsuttu häihin.

Vierailija
35/75 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikooko veljesi mennä?

Minä varmaan vastaisin kutsuun kohteliaasti mutta kieltävästi.

Vierailija
36/75 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat häät ovat ok ja ymmärrettävää, mutta tuo lahjatoive kuulostaa kummalliselta - onko perheenne rikasta porukkaa/jotain perintöjä ollut saatavana viime vuosina?

Jos et lapsista voi olla erossa, niin siinähän on jo syy mikset osallistu häihin, ei tarvi sen kummemmin eritellä. Häälahjan ohittaisin sen kummemmin kommentoimatta, jos häihin ei osallistu, ei sitä lahjaakaan tarvi hommata. 

Vierailija
37/75 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 15:16"]

kiva perhe! jos häät on lapsettomat, ei sinne tule kenenkään lapset silloin.

[/quote]

miedän häihin sai tulla lähisuvun lapset (sisarukset), muut kutsuttiin ilman lapsia

Vierailija
38/75 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 15:49"] 32, Isäni ymmärtää, äitiäni meidän välit vaivaa. Ei ole asiasta sen enempää sanonut, mutta viimeisimmissä ristiäisissä totesi vain että "H elää niin omissa maailmoissaan ettei taida huomata toisten juhlia". Äiti kylläkin odottaa meidän osallistuvan mutta on jo valmiiksi pettynyt kun hänen lastenlapsiaan ei ole kutsuttu häihin.[/quote]

Nyt herää taas sama kysymys kun monissa vastaavissa aloituksissa. Miksi että puhu keskenänne?? Miksi äitisi ei sano sisarellesi mitään jos on pettynyt? Miksi et soita siskollesi ja kysy onko tuo lahjatoive joku vitsi? Miksi et sano, että tulette lasten kanssa tai ette ollenkaan? Puhukaa ihmiset keskenänne!

Vierailija
39/75 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on kuusi vuotta minua vanhempi ja olemma tavanneet viimeisen 20 vuoden aikana noin kerran vuodessa.  Sanomattakin selvää, että mitään yhteistä siskolla ja mulla ei ole kuin vanhemmat.  En loukkaantuisi, jos siskoni ei osallistuisi häihini tai lapseni ristiäisiin. Siskoni kutsuminen tällaisiin juhliin on ollut minulle lähinnä velvoite, kuin aito halu saada sisko paikalle.

Osallistuiko sisko ap:n häihin? Ristiäiset on kuitenkin aika "matalan profiilin juhla" häihin verrattuna...

Vierailija
40/75 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ymmärrä miksi kukaan loukkaantuisi, jos etääntyneet sisarukset eivät toistensa juhliin välttämättä osallistuisi (ristiäiset, häät, mitkä tahansa). Voit kyllä huomauttaa kohteliaasti, että lahjatoive on teidän budjetillenne liian hintava (oisko ap nyt itse laittanut vähän lapinlisää tuohon toiveeseen saadakseen myötätuntoa?).

Siskolla on oikeus saada mieleisensä lapsettomat häät, ja sinulla on oikeus olla menemättä koska et voi tai halua jättää lapsia. Sepä siitä. Jos ette ole läheisiä, niin kumpikaan teistä tuskin on kovin onneton loppuratkaisusta.