Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nytpä sai nenilleen kaikki kaunis pieni elämä blogin arvostelijat

Vierailija
14.05.2013 |

blogistiltapa ilmestyy kirja syksyllä, joten turha on tätä rouvaa syyttää mitään tekemättömäksi, kaiken ilmaiseksi saavaksi kultalusikka suussa syntyneeksi prinsessaksi.

Tekee itse paljon onnensa eteen ja on nähtävästi myös menestyvä bisnesnainenkin kaiken muun lisäksi. 

Siitäs saitte, senkin arvostelijat

Kommentit (140)

Vierailija
101/140 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:28"]

Tottakai se on pinnallinen kun sen tehtävä on tuoda asiakkaita heidän puotiinsa.

[/quote]

Niin, no, totta kai. Mutta blogin liiketoimintamalli voisi olla myös erilainen (ja varmasti olisikin, jos arvot olisivat erilaiset). Ja keskitytäänhän siellä kuluttamiseen myös niissä lukemattomissa postauksissa, jotka eivät mainosta heidän omia tuotteitaan. Esimerkkinä juuri nuo askartelupostauksetkin. KPE:n nettikauppa ei myy askartelutarvikkeita, mutta koskaan ei tuunata tai käytetä materiaaleina mitään vanhaa ja käytettyä.

Ideoiden puutteesta tuskin on Annella kyse. Ilmeisesti ekologisuus ja kierrätyshenkisyys vaan eivät missään muodossa kuulu hänen arvomaailmaansa.

Vierailija
102/140 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin samaa mieltä sun kanssa nro 78. Blogi voisi olla aivan toisenlainen, jos blogin pitäjän arvomaailma ei olisi sellainen mitä on. En tarkoita uskonnollisuutta, se ei minua haittaa eikä tule blogissa mitenkään ylitsevuotavasti esille, vaan juuri se, että jatkuvasti ostetetaan uutta ja kallista ja merkkituotteita tai tehdään uusista materiaaleista. Lähes tulkoon jokainen postaus koskee sitä, miten heidän lapsensa ovat saaneet uusia leluja, kalliita vatteita jne. Voiko tuollaisen tavaramäärän keskellä enää iloita mistään pienistä asioista? Oppivatko lapset arvostamaan mitään mitä he saavat, kun he tuntuvat saavan ihan kaiken mitä ajatella voi (valkoinen poni pihalle puuttuu)?

Ja asia mikä myös vaivaa on se, ettei blogistia taida kiinnostaa pätkääkään lukijoidensa viestit ja kysymykset hänelle, koska hän ei niihin juuri ikinä vastaa. Minusta blogien paras anti on kommunikointi blogistin ja lukijoiden välillä, siitä syntyneet keskustelut jne. Siksi luenkin mieluiten blogeja joissa blogisti vastaa lukijoilleen ja näin ottaa heidän huomioon. Tuohan ne lukijat kuitenkin blogin pitäjälle rahaa (mitä enemmän klikkauksia, sitä enemmän rahaa kirstuun tipahtaa). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/140 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te luette tuota blogia, jos se ärsyttää noin tavattomasti? Maailmassa on miljoonia blogeja, jokainen voi valita itse, mitä lukee. Aivan varmasti löytyy kierrätysblogeja. Miksi ette lue niitä?

Vierailija
104/140 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:47"]

Miksi te luette tuota blogia, jos se ärsyttää noin tavattomasti? Maailmassa on miljoonia blogeja, jokainen voi valita itse, mitä lukee. Aivan varmasti löytyy kierrätysblogeja. Miksi ette lue niitä?

[/quote]

Kuten tuossa joku sanoikin,on blogi sitten toisaalta myös suloinen ja herttainen. Ja siinä oli ainakin aiemmin paljon juuri sellaista sisustusta, josta pidän.

Vierailija
105/140 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä te ette jaksaisi lukea sellaista blogia, jossa on vain kuusen käpyjä leluina ja tiskiräteistä kudottuja räsymattoja. Mieluummin luetaan kaunista blogia, jossa on jotain enemmän kuin kenen tahansa maijameikäläisen elämässä. Päälle on hyvä haukkua.

Vierailija
106/140 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:55"]

Tai ehkä te ette jaksaisi lukea sellaista blogia, jossa on vain kuusen käpyjä leluina ja tiskiräteistä kudottuja räsymattoja. Mieluummin luetaan kaunista blogia, jossa on jotain enemmän kuin kenen tahansa maijameikäläisen elämässä. Päälle on hyvä haukkua.

[/quote]

Mielipiteen voi esittää haukkumattakin. Esim. tässä ketjussa ainakin nämä viimeisimmät blogista keskustelevat kommentit ovat muuta kuin haukkumista, enemmänkin mielipiteitä. Toki kaikkea kritiikkiä on helppo pitää haukkumisena, silloin säästyy keskustelulta.

Vierailija
107/140 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 14:01"]

Eli tämä kirjaprojekti ei ole "mitään", koska "monet tekevät niin", "se on trendi". Voi olla, mutta ei se poista sitä että jokaisen kirjaa kustantaja ei tahtoisi julkaista. Tämä on siis hieno juttu kirjoittajalle, joka on poikkeuksellisen taitava ja varsinainen lifestyle-asiantuntija.

Mutta kateellisen on aina pakko keksiä jotain ikävää. Harmi. Mutta harmi teille, tuota bloggaria mielipiteenne tuskin kiinnostavat. :)

[/quote]

No sanotaan, että kyllä kirjansa saa julkaistua jos a) löytyy itseltä tarpeeksi rahaa tai b) osaa vakuuttaa kustantajan siitä, että kirjalle olisi menekkiä - Eli tässä tapauksessa juuri tuo vaihtoehto b. Se on ihan se ja sama mitä sontaa se tipu laittaa sinne kirjansa kansien väliin, se julkaistaan koska blogi on kohtuu suosittu ja siksi on oletettavaa, että myöskin kirjalle olisi kiinnostuneita lukijoita.

[/quote]

Tuota... mä työskentelen kustannusbisneksessä ja kirjailijat eivät todellakaan päätä mitä me kustannamme. Tämä kirja ei ole tosin meidän kustantamamme, mutta käytännöt ovat samat joka paikassa. Kirjabisnes on ihan tavan liiketoimintaa, jota ohjataan firman strategiasta ja johdosta käsin, joka puolestaan päättää mihin satsataan, mikä myy jne. Kannattaa pitää pienempää suuta ellei ole asioista mitään muuta käsitystä kuin tuollaista kakkapuhetta ja mussutusta.

[/quote]

Olet siis sitä mieltä, että kustannussopimusta eivät saa ne kirjailijat, jotka vakuuttavat kustantajan siitä, että kirja on niin hyvä/vetoaa muusta syystö ostavaan yleisöön, että se kannattaa kustantaa.

Kerro nyt ihmeessä, mikä se peruste on, ellei tuo. 

Vierailija
108/140 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:47"]

[/quote]

Kuten tuossa joku sanoikin,on blogi sitten toisaalta myös suloinen ja herttainen. Ja siinä oli ainakin aiemmin paljon juuri sellaista sisustusta, josta pidän.

[/quote]

Jep, juuri näin. Ja minä pidän erityisesti niistä askarteluideoista ja kaikesta DIY-puolesta. Minä vain henkilökohtaisesti toivoisin, että bloggaaja itsekin käyttäisi niissä useammin kierrätysmateriaaleja. (Noh, kun sanon "useammin", tarkoitan tietysti "edes joskus" - koska tosiaan en ole koskaan nähnyt mitään kierrätystä kyseisessä blogissa.)

Mitä pahaa siinä on, että toivoisin tätä? Eihän kaikkien materiaalien ole mikään PAKKO olla uutta. Eikä kierrätyshenkisen blogin tarvitse olla mikään "tehkäämme kuukuppi kierrätetystä kananmunakennosta!" -tyylinen superekoilublogi. Siksi olisikin kivaa, että KPE:n tyyliset laadukkaat blogit näyttäisivät esimerkkiä, että kierrätetyistäkin materiaalista saa tehtyä kaikkea hienoa.

Vierailija
109/140 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kustannussopimuksen saa, mikäli kustantaja katsoo, että kirja sopii sille ja sillä on potentiaalia myydä. Kustantaja on myös se taho, joka kirjaa markkinoi ja kirjailijan tulee osallistua tiettyihin tapahtumiin, kuten kirjamessuille ja julkkareihin.

Vierailija
110/140 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kirjanhan on kustantanut hengellinen kustantamo. Se kertonee jo kaiken.

Vierailija
111/140 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:41"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:28"]

Tottakai se on pinnallinen kun sen tehtävä on tuoda asiakkaita heidän puotiinsa.

[/quote]

Niin, no, totta kai. Mutta blogin liiketoimintamalli voisi olla myös erilainen (ja varmasti olisikin, jos arvot olisivat erilaiset). Ja keskitytäänhän siellä kuluttamiseen myös niissä lukemattomissa postauksissa, jotka eivät mainosta heidän omia tuotteitaan. Esimerkkinä juuri nuo askartelupostauksetkin. KPE:n nettikauppa ei myy askartelutarvikkeita, mutta koskaan ei tuunata tai käytetä materiaaleina mitään vanhaa ja käytettyä.

Ideoiden puutteesta tuskin on Annella kyse. Ilmeisesti ekologisuus ja kierrätyshenkisyys vaan eivät missään muodossa kuulu hänen arvomaailmaansa.

[/quote]

se askartelu juuri on osa sitä mielikuvaa jonka blogi haluaa antaa ihmisille "osta meidän puodista niin sinäkin askartelet kohta kauniissa interiöörissä lasten kanssa barbiekalusteita!

Tietysti ihmettelen miten tuo uppoaa ihmisiin sillä kyse ei ole hänen omasta kekseliäisyydestään vaan hän seuraa ulkomaalaisia blogeja ja askartelujuttuja ja kopioi ihan suoraan niiden ideoita omaan blogiinsa mutta vaan suomenkielellä. Esimerkiksi ne kaikki miniatyyritaulut sun muut on suoraan siitä brittihahmosarjasta jonka nimeä en enää muista, niitä pupuja ja kisuja yms. niissä pakkauksissa tulee mukana tuollaista pientä "paperitavaraa"myös. on maitopurkkia ja kirjaa ja taulua ohuen pahvin päälle vaan printattu miniatyyrikuvat. Mulla itsellä on pieniä tyttöjä. Tuo on ihan kamalaa krääsää mitä tuo blogi suoltaa askarteluideoina. Mutta jos lukijat tykkää niin mikäs siinä!

Vierailija
112/140 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mielikuvitusta, niin rahalla saa kuitenkin valmiiksimietittyjä "söpöjä" juttuja. Tähänhän askartelupuotien liikeideakin perustuu. Blogi on kyllä kaamea, lukevatko aikuiset ihmiset oikeasti tuollaista? Tarttis kai joskus tutustua lähemmin tällaisten ihmisten sielunelämään, kun tuntuu että olen ihan eri planeetalta. 

Kuluttamisesta tuli mieleen, että olen vielä oikeesti tavannut ensimmäistäkään uskista, joka tekisi jonkin asian toisin ekologisista syistä. Ehkä syy on se, että ihminen kun on Jumalan kuva ja meille on tämä maailma armollisesti lahjoitettu kansoitettavaksi ja kulutettavaksi, niin antaa palaa sitten vaan. Täähän on kaikki mun. Ja maailmahan ei lopu sitten ihmisen toiminnan ja ahneuden seurauksena, vaan Jumalan tahdosta .. luulen, että tuossa on se suurin syy, miksei ekologisuus kiinnosta. 

Vierailija
113/140 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, nolo.

Vierailija
114/140 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tämä blogi on. Itse tykkään tästä, samoin arkirakkaus blogista ja sitten tuhansia hymyjä on kiva blogi, ihan eri tyylinen kuin nuo kaksi kylläkin.

En tajua miksi näitä blogeja pitää niin kritisoida tai yleensäkään lukea jos ei miellytä tai blogi saa ärsyyntymään. Itse haen blogista hyvää fiilistä ja inspiraatiota.

Tavarapaljoutta on ja useaan blogi tuntuu perustuvankin ostamiseen, uuteen tavaraan ja niiden esittelyyn. Itse olen lopettanut lähes kokonaan kaikenlaisen shoppailun. En enää osta ostamisen ilosta tai jatkuvasti lapsille uusia vaatteita. 

Mieluummin olen kotona, luen, katson leffoja, ulkoilen ja lenkkeilen. Rahaakin säästyy yllättävän paljon.

Mutta ei minua yhtään häiritse blogissa esitellyt tuotteet. Kpe on kaunis ja harmoninen blogi ja hengellisyys on vain plussaa.

Vierailija
115/140 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:42"]

Olen niin samaa mieltä sun kanssa nro 78. Blogi voisi olla aivan toisenlainen, jos blogin pitäjän arvomaailma ei olisi sellainen mitä on. En tarkoita uskonnollisuutta, se ei minua haittaa eikä tule blogissa mitenkään ylitsevuotavasti esille, vaan juuri se, että jatkuvasti ostetetaan uutta ja kallista ja merkkituotteita tai tehdään uusista materiaaleista. Lähes tulkoon jokainen postaus koskee sitä, miten heidän lapsensa ovat saaneet uusia leluja, kalliita vatteita jne. Voiko tuollaisen tavaramäärän keskellä enää iloita mistään pienistä asioista? Oppivatko lapset arvostamaan mitään mitä he saavat, kun he tuntuvat saavan ihan kaiken mitä ajatella voi (valkoinen poni pihalle puuttuu)?

Ja asia mikä myös vaivaa on se, ettei blogistia taida kiinnostaa pätkääkään lukijoidensa viestit ja kysymykset hänelle, koska hän ei niihin juuri ikinä vastaa. Minusta blogien paras anti on kommunikointi blogistin ja lukijoiden välillä, siitä syntyneet keskustelut jne. Siksi luenkin mieluiten blogeja joissa blogisti vastaa lukijoilleen ja näin ottaa heidän huomioon. Tuohan ne lukijat kuitenkin blogin pitäjälle rahaa (mitä enemmän klikkauksia, sitä enemmän rahaa kirstuun tipahtaa). 

[/quote]

Blogi voisi olla myös toisenlainen, jos sitä pitäisi kokonaan eri henkilö. Mutta kun sitä pitää KPE-Anne. Voi hyvänen aika sentään näitä kommentteja.

Vierailija
116/140 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun noston innoittamana käväisin eka kertaa elämässäni blogissa. Mielestäni se oli siinä mielessä vähän karmiva, että näytti kuin ne asuisi jossain taivaankodissa ja lapsetkin olisivat joskus aikoja sitten kuolleita pikkulapsia jotka ovat jääneet ikuisesti lapsienkeleiksi. Niin epätodellisia ja VALKOISIA kaikki kuvat.

Ei mitenkään söpöä, pelkästään karmivaa. En mene toiste.

Vierailija
117/140 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä ihmetellään, että miten Anne ehtii tehdä kaikkea..no mitenkähän..Rouva on kotona ja mies tekee 3-päiväistä viikkoa niin eihän niillä ole muuta kuin aikaa..ja rahasta ei ole puutetta..rouvalla saa surffailla netissä keksimässä, että mitäköhän sitä taas ostaisi. Onhan tuo jotenkin jopa hiukan huvittavaa, että joku kirjoittaa tuollaista vaaleanpunaista hattarahöttöä omasta elämästään ja perheestään, vaikka olisikin kysymys nettikaupan markkinoinnista. Oli pokassa pitelemistä, kun eräs naisihminen lähes palvovasti ihailee ko. bloggaajaa ja jäljittelee blogin asioita omaan elämäänsä niissä rajoissa kun kykenee...hohhhoijaa..pitäisköhän noitten fanittajien perustaa joku kpe-klubi=)

Vierailija
118/140 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset ottaa näin kauheita tunnepurkauksia jostain blogeista??? Nehän on kuitenkin vain blogeja, ei oikeaa elämää

Vierailija
119/140 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno periaate, ostaa vain tarpeeseen, arvostan.

Olen huomannut, että ihmiset, jotka ostavat paljon tavaroita, peittelevät jotain, esim. huonoa itsetuntoa, kouluttomattomuutta, ulkonäköään. Tämän huomaa myös blogista.

Vierailija
120/140 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin laittaa kaikki ylimääräiset tavarat ja vaatteet? Luulisi niitä hempeitä juhlamekkojakin olevan kaapit pullollaan, joita ehkä kerran joillain synttäreillä käytetty? Hänhän tilaa aina uudet mekot ja toki lapset kasvaa niistä yli

Toisaalta siinä on paljon lahjatuotteita ja on hän joskus myynyt huutonetissä ja pitänyt kirppispöytää. Eikö häntä itseään ahdista se tavaramäärä? Tietysti tilaa on,mutta ei 300neliön talo viidelle hengelle loputtomiin tavaraa kanna.

Mukava blogi muuten, itse tykkään lukea sitä toisinaa. Mutta ensimmäisinä vuosina se oli ehdottomasti parempi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi