Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaunis suomen kesä? Ulkosuomalainen täällä hei :)

Vierailija
14.05.2013 |

Tultiin sitten perheen kanssa eräästä Välimeren maasta Suomeen kevätlomalle viime viikolla. Tulopäivänä käytiin kauppareissun yhteydessä hakemassa tekstiiliosastolta hanskat joka iikalle ja pipot lapsille.

Kyläpaikan isäntä totesi tänään, että on tämä Suomen kesä ihana, että miten emme asu kesiä täällä. Miestä ja minua huvitti, koska olemme kotosalla käyneet jo 2 kk rannalla viikonloppuisin ja pitäisi sen ihonväristäkin huomata, että aurinkoa on ollut.

Mikä ihmeen joukkopsykoosi teihin Suomen suomalaisiin iskee kevään tullessa, että tätä kylmää ja sateista pohjoisen karua maata pitää väkisin kehua vaikka aihetta ei ole?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ap vastannut kysymykseeni. Eikö siellä etelä-euroopassa ole tosi kuivaa ympäri vuoden? Ja todella karua kasvillisuutta? Muutama palmu siellä täällä?

Vierailija
62/83 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tiedoksi, että ainakin minä tykkäsin viime kesästä ihan täällä Suomessa, vaikka olikin sateinen eikä niin helteinen kesä (juuri siksi). En tosin käytä hanskoja enkä pipoa talvellakaan, joten olen varmaan aika poikkeus. Ja nyt täällä on jo lämmin ja puut vihreät, joten olisit tullut viikkoa myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 20:37"]

Ap:lle tiedoksi, että ainakin minä tykkäsin viime kesästä ihan täällä Suomessa, vaikka olikin sateinen eikä niin helteinen kesä (juuri siksi). En tosin käytä hanskoja enkä pipoa talvellakaan, joten olen varmaan aika poikkeus. Ja nyt täällä on jo lämmin ja puut vihreät, joten olisit tullut viikkoa myöhemmin.

[/quote]

Oliko viime kesä sateinen? Mun mielestä täällä etelässä ei ainakaan ollut.. Tosin jotain muistan kuinka muuallapäin Suomea asuvat marisivat sateista.

Vierailija
64/83 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 20:37"]

[/quote]

Oliko viime kesä sateinen? Mun mielestä täällä etelässä ei ainakaan ollut.. Tosin jotain muistan kuinka muuallapäin Suomea asuvat marisivat sateista.

[/quote]

Etelässä minäkin, eikä se munkaan mielestä ollut sateinen, mutt eikö se virallisestikin niin ollut?

Vierailija
65/83 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optimaalista kesäsäätä eli noin +23, raikas tuulenhenki ja valkoisia palleropilviä sinisellä taivaalla on koko maailman mitassa kesällä tosi vähän. Olen itse asunut kaksi kesää maassa, missä puolet vuodesta on noin +30-+34 ja siitä pari viikkoa +34-+40 ja ei se kyllä minulle sopinut, kun ulkona vaan on tukahduttavan kosteaa ja lämmintä. Siihen osittain tottuu, mutta ei kokonaan. Ja paikallisilla oli ihan sama juttu, eli pysytään ilmastoiduissa sisätiloissa. Tunnustan nauttivani, kun voin istua ulkona terdellä auringossa lukemassa kirjaa, läkähtymättä. Jos on vähän viileämpi, pistän reinot jalkaan ja tarkenen. Esimerkiksi viime viikonloppu oli hieno, kun ensin oli pari sumuista päivää ja sitten sumu lähti järveltä ja tuli lämmin auringonpaiste. Vesisade ja +10 taas on... mitä on.

Saimaa ja tuoreena vihertävä luonto on valtavan kaunis, vaikka noin kokonaisuutena jos pitäisi valita, niin asuisin mieluummin siellä missä oli kuumempi kesä, mutta se on toinen juttu.

Ja tosiaan viime kesä taisi olla tilastojenkin valossa hyvin sateinen, itse en sellaista muista kun möksä on paikalla, missä on jotenkin erikoinen pienilmasto, eli vaikka luvattais sadetta, usein juuri siellä onkin ihan kelvollinen keli.

Vierailija
66/83 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 13:48"]

Tultiin sitten perheen kanssa eräästä Välimeren maasta Suomeen kevätlomalle viime viikolla. Tulopäivänä käytiin kauppareissun yhteydessä hakemassa tekstiiliosastolta hanskat joka iikalle ja pipot lapsille.

Kyläpaikan isäntä totesi tänään, että on tämä Suomen kesä ihana, että miten emme asu kesiä täällä. Miestä ja minua huvitti, koska olemme kotosalla käyneet jo 2 kk rannalla viikonloppuisin ja pitäisi sen ihonväristäkin huomata, että aurinkoa on ollut.

Mikä ihmeen joukkopsykoosi teihin Suomen suomalaisiin iskee kevään tullessa, että tätä kylmää ja sateista pohjoisen karua maata pitää väkisin kehua vaikka aihetta ei ole?

[/quote]

Suomen kesä on aivan erilainen kuin kesä jossain eteläisemmissä maissa. Parhaimmillaan täällä on sekä lämmintä että raikasta ja paljon rehevämpää. Luonto ei kuivahda sellaiseksi kuivaksi ruskeaksi tylsäksi, eikä ole sitä jatkuvaa voimat vievää paahdetta. Minä tykkään. Toki on niitä sateisiakin kesiä, mutta silti, Suomen kesää ei voi kyllä verratakkaan johonkin etelän ankeaan paahteeseen.

Vierailija
67/83 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 14:17"]

Nythän on vasta toukokuu. Ap:lla on nyt mennyt vuodenajat pahasti sekaisin. Todellisuudessa se ap taitaa kuitenkin asua ihan siellä Porvoossa.

[/quote]

Jutuista päätellen keravan lähiössä :D Se on vaan selvää että oikeasti onnellinen ihminen ei tuohon tyyliin kirjoita. 5/10

Vierailija
68/83 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Etelä-Euroopassa jää kesällä kaupunkeihin, kuin turistit (pöntöt jotka matkustavat kaikkein kuumimpaan aikaan) ja ne joiden on aivan pakko. Eihän siellä paahteessa kestä olla.

Vierailija
69/83 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 14:29"]

Nythän on vasta toukokuu. Ap:lla on nyt mennyt vuodenajat pahasti sekaisin. Todellisuudessa se ap taitaa kuitenkin asua ihan siellä Porvoossa.

[/quote]

Oih! Niin ihanan suomalainen kommentti. Pointtini olikin se, että meillä on ollu se ihana xxx maan kesä jo 2 kuukautta ja alkupuolella vasta mennään. Täällä se kesä ei ilmeisesti ole vielä alkanut? :) Pitkä tämä ihana kesä ei ainakaan ole, jos kesto on noin 3 viikkoa.

ap

[/quote]

Niin ei ole kesä alkanut ei, harvemmin se toukokuussa vielä alkaa. Vai pätkiikö sulla muisti noin pahasti? Joskus musta tuntuu, että joko

a) ulkomaille muuttaa keskimääräistä tyhmemmät suomalaiset

b) ulkomailla asuminen tyhmentää suomalaista

Ainakin ne kyselee tyhmiä, jos ei muuta :)

Vierailija
70/83 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, meidän "ulkosuomalainen" ap jatkoi sitten aamuprovoiluaan vähän uudistetulla versiolla. :) Aamulla hän kyllä asui vielä keski-euroopassa...

Vierailija
71/83 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 14:29"]

[/quote]

Oih! Niin ihanan suomalainen kommentti. Pointtini olikin se, että meillä on ollu se ihana xxx maan kesä jo 2 kuukautta ja alkupuolella vasta mennään. Täällä se kesä ei ilmeisesti ole vielä alkanut? :) Pitkä tämä ihana kesä ei ainakaan ole, jos kesto on noin 3 viikkoa.

ap

[/quote]

Niin ei ole kesä alkanut ei, harvemmin se toukokuussa vielä alkaa. Vai pätkiikö sulla muisti noin pahasti? Joskus musta tuntuu, että joko

a) ulkomaille muuttaa keskimääräistä tyhmemmät suomalaiset

b) ulkomailla asuminen tyhmentää suomalaista

Ainakin ne kyselee tyhmiä, jos ei muuta :)

[/quote]

Mutta Suomeen jää kaikista tyhmimmät miettimään niitä 7 kpl ulkomaan matkoja vuodessa :)

Vierailija
72/83 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 23:46"]

Jahas, meidän "ulkosuomalainen" ap jatkoi sitten aamuprovoiluaan vähän uudistetulla versiolla. :) Aamulla hän kyllä asui vielä keski-euroopassa...

[/quote]

Joo, ulkomailla suomalaisia onkin vaan 1 kpl.

Vierailija
73/83 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 08:59"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 23:46"]

[/quote]

Joo, ulkomailla suomalaisia onkin vaan 1 kpl.

[/quote]

No tämä "ulkosuomalainen" kirjoittaa erittäin tunnistettavasti. Teki näitä ihan samoja aloituksia jo viime vuonna, aina lähes sanantarkasti samat avaukset ja vastaukset ketjuissa.

Kannattaa hioa niitä provoilutaitoja vielä vähän lisää.

Vierailija
74/83 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Suomen kesä kaunis!

Vierailija
75/83 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kesä on melkein aina vähäluminen ja kesää voi sanoa ajankohdaksi viikko ennen juhannusta ja 3 vkoa heinäkuussa. Siina se kesä oikeasti on.

Vierailija
76/83 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa myös puhutaan paljon säästä. Nykyisessä kotimaassa on keskilämpö noin 20+ ja säästä ei puhuta tai ainakaan siitä ei koskaan VALITETA. Syy on se, että sää on lähes aina perfetto. :)

Suomessa on aina liian kylmä, kesän tullessa liian kuuma tai kostea, tuulinen, märkä, kurainen, liian sitä liian tätä, koskaan ei ole hyvin. Kenties Suomi on vain paska maa kaikkiaan?

Vierailija
77/83 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 13:52"]

Suomessa myös puhutaan paljon säästä. Nykyisessä kotimaassa on keskilämpö noin 20+ ja säästä ei puhuta tai ainakaan siitä ei koskaan VALITETA. Syy on se, että sää on lähes aina perfetto. :)

Suomessa on aina liian kylmä, kesän tullessa liian kuuma tai kostea, tuulinen, märkä, kurainen, liian sitä liian tätä, koskaan ei ole hyvin. Kenties Suomi on vain paska maa kaikkiaan?

[/quote]

Tuohon viimeiseen kommenttiisi olisi paljon lisättävää, mutta en lisää. ;) Sen kai voi sanoa ilman provoamista, että valittaminen on suomalaisten small talkia, se on vaaratonta puhetta, joka ei saata siihen pahimpaan tilanteeseen, missä sosiaalisessa elämässä Suomessa voi joutua, nimittän kateellisuuteen.

ap

Vierailija
78/83 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 13:52"]

[/quote]

Mä taas noin yleisesti tykkään Suomen säästä. Makunsa kullakin! Liian kuumasta en pidä, esim. Italia heinä-elokuussa on mun makuun aivan liian kuuma.

(Siis provohan tämä avaus on, mutta kyllähän monet oikeasti pitää Suomen ilmastoa huonona, kun taas mä tykkään siitä.)

Vierailija
79/83 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kyllä voin rehellisesti sanoa, että Suomen kesä on kaunis!

Jos sinun mielestä ei ole, niin ei minua haittaa.

Pakko kysyä, että mihin te pipoja tarviitte???

Vierailija
80/83 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme