Kaunis suomen kesä? Ulkosuomalainen täällä hei :)
Tultiin sitten perheen kanssa eräästä Välimeren maasta Suomeen kevätlomalle viime viikolla. Tulopäivänä käytiin kauppareissun yhteydessä hakemassa tekstiiliosastolta hanskat joka iikalle ja pipot lapsille.
Kyläpaikan isäntä totesi tänään, että on tämä Suomen kesä ihana, että miten emme asu kesiä täällä. Miestä ja minua huvitti, koska olemme kotosalla käyneet jo 2 kk rannalla viikonloppuisin ja pitäisi sen ihonväristäkin huomata, että aurinkoa on ollut.
Mikä ihmeen joukkopsykoosi teihin Suomen suomalaisiin iskee kevään tullessa, että tätä kylmää ja sateista pohjoisen karua maata pitää väkisin kehua vaikka aihetta ei ole?
Kommentit (83)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 14:17"]
Nythän on vasta toukokuu. Ap:lla on nyt mennyt vuodenajat pahasti sekaisin. Todellisuudessa se ap taitaa kuitenkin asua ihan siellä Porvoossa.
[/quote]
Oih! Niin ihanan suomalainen kommentti. Pointtini olikin se, että meillä on ollu se ihana xxx maan kesä jo 2 kuukautta ja alkupuolella vasta mennään. Täällä se kesä ei ilmeisesti ole vielä alkanut? :) Pitkä tämä ihana kesä ei ainakaan ole, jos kesto on noin 3 viikkoa.
ap
Itse asun Keski-Euroopassa ja täällä keväiset ilmat alkavat huhtikuun alussa, kesällä tyypillisesti 25-35 astetta lämmintä. Mutta siitä huolimatta koen, että kesä Suomessa on kauniimpi kuin täällä. Suomen luonto on niin ihana, mäntymetsät, koivikot ja peltomaisema, sellaista ei täällä ole. Ja lämpöä on useimmiten ihan riittävästi ainakin minulle. Mielestäni kesää ei välttämättä tee lämpö vaan kesäinen luonto. Tosin kyllähän minäkin odotan aurinkoisia ilmoja kun lomalle tullaan. Maltan tuskin odottaa!
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 14:06"]
Hei, kyllä voin rehellisesti sanoa, että Suomen kesä on kaunis!
Jos sinun mielestä ei ole, niin ei minua haittaa.
Pakko kysyä, että mihin te pipoja tarviitte???
[/quote]
Kun tultiin Suomeen niin jokaisella lapsella ja vanhemmillakin valtaosalla oli pipot päässä puistossa. Oli niin kylmä sää, että huh!
ap