Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Takertuva 2-vuotias!

Vierailija
14.05.2013 |

Meidän tyttö on välillä (usein) ihan mahdoton. Nukkumaan mentäessä pitää olla vieressä tai vähintään kädestä pitää kiinni, muuten alkaa armoton huuto. Perhekerhossa ei ole toivoakaan, että lapsi menisi leikkihuoneeseen ilman äitiä. Kuntosalien lapsiparkista en edes uskalla haaveilla. Pihalla on äidin tai isän melkein koko ajan oltava mukana leikeissä, yksin ei voi mennä laskemaan mäkeäkään, vaan sinnekin pitää tulla mukaan. Tyttö on kova käskyttämään ja kovin temperamenttinen.

Mitenkäs muilla tämänikäiset? Onkohan ihan normaalia käytöstä? En ole väkisin yrittänyt "karaistaa", vaan olen ollut rohkaisemassa häntä esim. puistoissa. Arka tyttö ei ole, mutta kovin on kiinni meissä vanhemmissa. Onkohan joku vaihe? Jos tätä menoa jatkuu, niin päiväkodin aloittamisesta ensi syksynä tulee varmaan melko rankkaa..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa 2-vuotias poika, joka varsinkin vieraassa paikassa pitää tarkasti äitiä silmällä, ettei mene liian kauas. Ei ole minua haitannut, saa olla vielä pieni.

Vierailija
2/4 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo joku ikäkauteen kuuluva vaihe ole. Meillä kuopus on nyt 2,5-vuotias ja viime aikoina on juuri tuollaista takertumista ilmennyt. Tosin enemmänkin jaksoissa kuin jatkuvana ilmiönä.

Lapsi on ollut päiväkodissa jo vuoden verran, ja on jäänyt hoitoon aina mielellään. Nyt sitten on viime aikoina alkanut vaatia vähän pidempiä sylittelyjä ja halitteluja eron hetkellä, mutta niiden jälkeen jää yleensä leikkimään ilman itkuja. Samoin kun tavataan perheen ulkopuolisia ihmisiä, ujostelee alkuun kovastikin ja haluaa vain olla isin tai äidin sylissä, kun aiemmin suunilleen juoksi suoraan vaikka tuntemattoman syliin.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlainen on meidänkin tyttö. Tosin nyt on alkanut huomattavasti reipastua kun lähenee kolmea vuotta. Päiväkotiin on menossa syksyllä, ja pikkuhiljaa alan olla aika luottavaisin mielin, että sinne sitten sopeutuu. Tosi paljon on kypsynyt tässä viimeisen vuoden aikana. 2-vuotiaalla ja 3-vuotiaalla tuntuu tässä asiassa olevan ihan valtava ero!

Vierailija
4/4 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen oli tuollainen. Nyt 5-vuotiaana on hyvällä tavalla itsenäinen, käy mielellään kavereilla kylässä ja uskaltaa puhua aikuisille, katsoo silmiin. Päiväkoti on aina sujunut hänellä hyvin, aloitti 2-vuotiaana. minusta 4-vuotiaana tapahtui iso ero. Kyllä vieläkin voi tulla ujostus, mutta silloin on joku poikkeustilanne, uusia lapsia tms.