Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin takaisin pienelle paikkakunnalle 15 vuoden jälkeen ja se tuntuu isolta virheeltä

Vierailija
09.08.2024 |

Olen n. 30v. Olen saanut kuulla muistuttelua teini-iässä tekemistäni hölmöilyistä humalassa, paikallisessa sain kuulla vanhemmilta naisilta olevani monen miehen nainen (mutta rumemmalla nimityksellä), lasta haukuttiin samantien koulussa. Tälläistäkö se aina on vai tuleeko muuttumaan ajan saatossa?? Olen aivan loppu, kauniit maisemat ei lohduta kun elämä on tätä. Miten joku voi muistaa niin kaukaiset asiat menneisyydestä?!

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois sieltä.

Vierailija
2/68 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalle sopii tuo - eli muutto takaisin lapsuuden maisemiin, etenkin jos on jo tottunut urbaanimpaan ja parempaan elämään. Maalla on mukavaa vain hetken. Lapsuuden maisemiin paluu on usein se kaikista ikävin vaihtoehto, valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃

Vierailija
4/68 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muuta kotinurkilleni takaisin. Yksi syy on heikko työtilanne siellä ja palveluiden raju väheneminen. Enkä siis joskus eläkeiässäkään muuta, kun terveyspalvelut ajetaan alas. 

Vierailija
5/68 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne on jäänyt asumaan nuoruutesi koulukiusaajat.

Vierailija
6/68 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei tuosta paremmaksi muutu. Masennut siellä.

Vierailija
7/68 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kitkerä muuttuisi hyväksi ihmiseksi? 

Vierailija
8/68 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttu. Minä olen viihtynyt paremmin, mutta olen vanhempikin. Ei täällä enää olen niin mukavaa kuin nuorena, aika kuollut paikka nykyään. Toisaalta ei ole vara asua kaupungissa näillä tuloilla.

Vierailija
9/68 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten junttimeno että muistellaan noin vanhoja asioita.. valitettavasti taitaa olla näillä pikkusilla paikoilla että mitään ei unohdeta.

Vierailija
10/68 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko nuorena s eksiä myös niiden jännäpoikien kanssa 😳

Vierailija
11/68 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan se on se peruskaava. Kiusaajat jää asumaan pikkukuntaan, fiksut muuttaa pois (opiskelemaan) - mutta jos ei olekaan tarpeeksi fiksu niin saattaapi erehtyä muuttamaan takaisin kuten ap. Anteeksi, vähän ilkeästi sanottu :/ Mutta pointti siis se, että miettikää kaksi kertaa ennen kuin palaatte.

Jos peritte vanhan kotitalon, niin neuvoni: bensaa ja tulitikkuja. Tai ainakin myykää pilkkahintaan.

Vierailija
12/68 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan se on se peruskaava. Kiusaajat jää asumaan pikkukuntaan, fiksut muuttaa pois (opiskelemaan) - mutta jos ei olekaan tarpeeksi fiksu niin saattaapi erehtyä muuttamaan takaisin kuten ap. Anteeksi, vähän ilkeästi sanottu :/ Mutta pointti siis se, että miettikää kaksi kertaa ennen kuin palaatte.

Jos peritte vanhan kotitalon, niin neuvoni: bensaa ja tulitikkuja. Tai ainakin myykää pilkkahintaan.

Hyvin kiteytetty.

Vierailija
13/68 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi ne kivat piirit.

Riittää, kun löydät sieltä yhden järkevän ihmisen. Se osaa kertoa minne kannattaa hakeutua ja mitä klikkejä kannattaa välttää. 

Noi äänekkäimmät on yksinäisimpiä, siksi ne kaakattaa kovin.

Vierailija
14/68 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuon takia en voi kuvitellakaan muuttavani takaisin kotikylälle. Muutin pois 25 vuotta sitten, mutta ne nuoruuden alkoholihuuruiset sekoilut muistetaan varmasti vieläkin. 

Vierailija
15/68 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä muistelijoilta, että eikö heillä ole ollut mitään elämää noiden tapahtumien ja nykyisyyden välillä. Liian kiltti ei kannata olla. 

Vierailija
16/68 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunta Porvoossa vai? 😄

Vierailija
17/68 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole pienestä paikkakunnasta vaan siitä, että hölmöilysi muistetaan. Muuta jonnekin muualle, valitsit väärän pitäjän.

Vierailija
18/68 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pahoja ne hölmöilyt voi olla? Siis oletko tehnyt ilkivaltaa, varastanut joltain, ajanut auton kännissä järveen? Kaikkihan nyt kännissä koheltaa eikä niissä tavan toilailuissa mitään kummempaa muistelemista ole.

Vierailija
19/68 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvalle sopii tuo - eli muutto takaisin lapsuuden maisemiin, etenkin jos on jo tottunut urbaanimpaan ja parempaan elämään. Maalla on mukavaa vain hetken. Lapsuuden maisemiin paluu on usein se kaikista ikävin vaihtoehto, valitettavasti.

Maalla on yleensä pieni porukka, jolla on kuitenkin paljon valtaa ja he yrittää tehdä koko paikasta míeleisensä ottamalla muilta kaiken muun pois. Samaa meininkiä, mitä nykyhallituksella. 

Vierailija
20/68 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en muuta kotinurkilleni takaisin. Yksi syy on heikko työtilanne siellä ja palveluiden raju väheneminen. Enkä siis joskus eläkeiässäkään muuta, kun terveyspalvelut ajetaan alas. 

Sitä paikkaa, jossa kasvoin lapsena, ei oikeastaan enää ole. Yli 50% väkiluku pienentynyt, palvelut hävinneet kuten ne työllistäjätkin. Ikääntyneitä suurin osa ihmisistä. Ei enää ole olemassa niitä lapsuudenaikaisia kyläkouluja ym. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan