Miten toimia valehtelevan exän kanssa?
Hei!
Miehelläni oli pikainen suhde ennen minua. Nainen kertoi syövänsä pillereitä, myöhemmin kävi ilmi, ettei niitä ollutkaan. Mies sai kuulla raskaudesta, kun suhde oli jo ohi.
Nainen valehtelee, muuttelee tarinoita, ei todellakaan ole luotettava. Odotusaikana kiristi miestäni, kuullessaan uudesta suhteesta, että mies ei saa koskaan tavata lasta ym. vastaavaa mielestäni tasapainotonta touhua.
Kertokaahan, miten tämmöisen ihmisen kanssa pitää toimia? Meneekö se sitten siihen, että kokoajan pitää olla tarkka omista rajoistaa, että homma toimii? Tapaamiset ainakin varmaan kannattaa kirjata lastenvalvojalla aikoineen paperille. Apua :), nyt vinkit kehiin.
Kommentit (45)
Loppupäätelmänä näkisinkin tämän olevan huomattavasti monimutkaisempi asia, kuin että paha paha nainen silkkaa pahuuttaan hankkiutuu raskaaksi kilttille ja ahkeralle miehelle. Maailma on niin mustavalkoinen vain jos näemme sen pelkästään yhden osapuolen lasien läpi.
Minä sanoutuisin irti tuollaisesta miehestä, mutta sydänmenmuotoisten vaaleanpunaisten lasien läpi katsotottuna minäkin uskoisin kaiken mitä mies minulle siitä rakkaasta entisestä puolisisosta puhuu.
Olisihan se mielenkiintoista surkutella tilannetta tuon entisen lasien läpi katsottuna. Se olisi varmasta ihan toinen tarina.
Joo, no kyllä sitä lasta voi ensimmäisen vuoden aikana tavata erilläänkin lapsen äidistä. Melkoista paskaa väittää, että ensimmäiseen täyteen vuoteen asti pitäisi muka mennä äidin luo lasta tapaamaan!? Kyllä mä lähtisin siitä, että tapaamiset tapahtuisi julkisessa paikassa, esim. perhekahvilassa/neuvolassa tai vastaavassa silloin kun vauva on ihan pieni. Äiti voi olla lähellä, mutta isä ja ap voisivat olla lapsen kanssa omassa rauhassa, samassa tilassa ja kuitenkin erillään. Aika hazardia mennä hullun naisen kotiin, eikä hän sinne tule muuten ap:takaan päästämään edes, isän korkeintaan. Aluksi lyhyitä tapaamisia juu, mutta jos äiti ei imetäkään tai sitten kun sen lopettaa, niin kyllä ne tapaamiset voi sitten tuntejakin kestää ja lapsi isänkin luona olla, ihan yhtä hyvässä hoidossa- ellei paremmassakin. Yön yli sitten yli 1-v säännöllisesti, epäsäännöllisesti jo aiemminkin! Onhan moni vauva-aikana jo isovanhemmillaankin yökylässä! T: äiti itsekin
19 - se on hyvä, että sinä tiedät miten meidän tarina on mennyt :). Minulla on ihan faktaa, mihin väitteeni perustan. Äitiys ei ikävä kyllä tee ihmisestä parempaa ihmistä tai edes se, että on nainen. Tässä ei myöskään ollut kyse rakkaata edellisestä puolisosta, jos luit tarinan yhtään tarkemmin.
Mielestäni mieheni on MIES isolla m:llä. Hän haluaa osallistua lapsen elämään, vaikka kaikki ei mennytkään niinkuin elämässä toivoisi. En nää mitään tarvetta sanoutua irti.
20- kiitos fiksuista kommenteista!
ap
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 12:26"]
Minä en voi hyväksyä naisia, jotka huijaavat ehkäisystä saadakseen itsekkäästi lapsen. En IKINÄ itse olisi moisessa tilanteessa, koska jokaisen lapsen pitäisi saada syntyä tähän maailmaan kummankin vanhemman vapaasta tahdosta. Se, että harrastaa seksiä ei ole lupaus lapsesta.
ap
[/quote]
Jos mies ei tahdo siemeniään käytettävän väärin, pukekoon hän kondomia kiltisti kolmanteen jalkaansa. Eivät miehet voi jättää ehkäisyvastuuta puolitutun naisen harteille. Jokainen on vastuussa itsestään, se olisi miestenkin jo opittava.
Olet liikkuttavan sinisilmäinen miehen tekemisille...
Aikooko lasten äitiä vaatia isyyden tunnustamista? Voihan se evätä mieheltäsi kokonaan mahdollisuuden tapaamiseen jos ei halua isyyttä selvitettävän.
AP, jos kerta huumoria kestät niin ei muutakin maha pyöreeksi, saatte leikkikaverin! :) Voisitten vaikka vauvana pieneksi jääneitä vaatteita kierrättää. Isä saisi oikein tulpa bonuksen.
22 - oi, sinä olet NIIN oikeassa tässä. Ja tästähän nyt on kyse, vastuun kannosta miehen puolelta. Asia ei kuitenkaan muuta mielipidettäni siitä, että vanhempien pitäisi yhdessä päättää lapsen tekemisestä tähän pahaan maailmaan. Yksinhuoltajuus on todella raskas asia ja jokainen lapsi tarvisi ne molemmat arjessa läsnä olevat vanhemmat.
23 - nainen ei voi evätä isyyden selvittämistä. Tämmöinen harhaluulo tuntuu olevan, mutta näin asia ei onneksi sentään ole.
24 - ihana idea, olisihan se mahtavaa, jos lapset olisivat samaa sukupuolta, jäisi rahaa säästöön just tuon kierrättämisen takia. Se vain, että me emme tee enää lapsia, joten tämä ihana asia jää nyt kokematta :)
ap
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 12:35"]
19 - se on hyvä, että sinä tiedät miten meidän tarina on mennyt :). Minulla on ihan faktaa, mihin väitteeni perustan. Äitiys ei ikävä kyllä tee ihmisestä parempaa ihmistä tai edes se, että on nainen. Tässä ei myöskään ollut kyse rakkaata edellisestä puolisosta, jos luit tarinan yhtään tarkemmin.
Mielestäni mieheni on MIES isolla m:llä. Hän haluaa osallistua lapsen elämään, vaikka kaikki ei mennytkään niinkuin elämässä toivoisi. En nää mitään tarvetta sanoutua irti.
20- kiitos fiksuista kommenteista!
ap
[/quote]
Ja silti mies luotti ehkäisyn tämän puolittutun naisen harteille...Hienoa, että mies kantaa vastuunsa OMISTA virheistään. Ehkä sinäkin sen vielä hyväksyt, että syy ei yksin ole tuon naisen ja ehkä opitte tulemaan toimeen keskenänne, se olisi valtava lisäetu lapselle...
Jos olisin ap niin toivoisin, ettei mies edes haluaisi tunnustaa isyyttään ja tavata lasta. Jos jatkat miehen kanssa elämistä, niin saatte sitten seuraavat 20 vuotta olla yhteydessä tähän "tasapainottomaan" naiseen, sumplia kaikki lomat ym. lapsen mukaan ja niin edelleen. Ei kannata.
"Neuvottelussa äidille selostetaan isyyden vahvistamisen vaikutukset lapsen oikeudellisen ja taloudellisen aseman kannalta sekä tiedustellaan, haluaako hän isyyden selvitettäväksi. Jos äiti kirjallisesti vastustaa isyyden selvittämistä, lastenvalvoja voi jatkaa selvitystä ainoastaan, jos mies, joka katsoo olevansa lapsen isä, on tunnustanut isyytensä ja haluaa isyytensä selvitettäväksi. Mikäli äiti suostuu selvittämiseen, hänelle syntyy tietojenanto- ja totuudessapysymisvelvollisuus lastenvalvojaa kohtaan.
Isyyttä selvittäessään lastenvalvojan on hankittava isyyden vahvistamista varten tarpeelliset tiedot lapsen äidiltä sekä muilta henkilöiltä, jotka voivat antaa tietoja isyyttä koskevista seikoista. Lastenvalvoja neuvottelee asiasta ainakin isäksi ehdolla olevan miehen kanssa. Myös veritutkimukset ovat mahdollisia. Lastenvalvojalla ei kuitenkaan ole käytettävissään pakkokeinoja"
Eli käytännössä ilman äidin suostumusta ei verinäytteitä lapsesta voida ottaa ja isä joutuu sokkona tunnustamaan lapsen omakseen mikäli haluaa isyyden tunnustaa.
26 ja sinä olet sitä mieltä, että naisella ei ole vastuuta ehkäisystä? Että nainen saa sanoa mitä haluaa ja mies on aina tyhmä, jos/kun uskoo? Eikö se kerro naisestakin aika paljon, että alkaa ihan tieten tahtoen tekemään lasta miehen kanssa, jolta ei ole edes kysynyt, että haluatko lapsen kanssani, sitoutua lapseen loppu elämäksesi? ap
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 12:30"]
Joo, no kyllä sitä lasta voi ensimmäisen vuoden aikana tavata erilläänkin lapsen äidistä. Melkoista paskaa väittää, että ensimmäiseen täyteen vuoteen asti pitäisi muka mennä äidin luo lasta tapaamaan!? Kyllä mä lähtisin siitä, että tapaamiset tapahtuisi julkisessa paikassa, esim. perhekahvilassa/neuvolassa tai vastaavassa silloin kun vauva on ihan pieni. Äiti voi olla lähellä, mutta isä ja ap voisivat olla lapsen kanssa omassa rauhassa, samassa tilassa ja kuitenkin erillään. Aika hazardia mennä hullun naisen kotiin, eikä hän sinne tule muuten ap:takaan päästämään edes, isän korkeintaan. Aluksi lyhyitä tapaamisia juu, mutta jos äiti ei imetäkään tai sitten kun sen lopettaa, niin kyllä ne tapaamiset voi sitten tuntejakin kestää ja lapsi isänkin luona olla, ihan yhtä hyvässä hoidossa- ellei paremmassakin. Yön yli sitten yli 1-v säännöllisesti, epäsäännöllisesti jo aiemminkin! Onhan moni vauva-aikana jo isovanhemmillaankin yökylässä! T: äiti itsekin
[/quote]
Oikeasti olisit antamassa oman vauvasi yökylään jollekulle, jota vauva tapaa ehkä kerran viikossa? No, kukin tavallaan, mutta minä en edes pystyisi olemaan pienestä vauvasta yötä erossa etenkin jos olisin ainoa huoltaja. Asia on eri, jos isä on saman katon alla ja vauva tapaa isän joka päivä, mutta kun näin ei ole niin ei todellakaan mitään yökyläilyjä. Eikös tässä pitäisi ajatella sen lapsen parasta? Vauvan paras on ehdottomasti olla tutun ihmisen kanssa eikä riepottaa jossain yökylässä vain siksi, että isällä on siihen muka joku oikeus. Ehtii varmaan myöhemminkin yökyläillä ihan tarpeeksi.
Se äitihän saattaa sitä paitsi imettää lasta vaikka 2-vuotiaaksi. Ja jos ja kun ylipäätään imettää, niin imevät vauvat syö usein aika pitkälle öisin. En tajua, mikä kiire ihmisillä on lykätä lapsiaan yöhoitoon. Ja kyllä, kyse on hoidosta, ei se vauva tajua että tämä on mun isä.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 12:44"]
23 - nainen ei voi evätä isyyden selvittämistä. Tämmöinen harhaluulo tuntuu olevan, mutta näin asia ei onneksi sentään ole.
ap
[/quote]
Mutta aina äiti voi riitauttaa asian ja silloin isän on kiisteltävä oikeusteitse oikeudestaan tavata lastaan. Se on pitkä kallis prosessi...
Ei kannata ainakan heti liikaa kietoutua moiseen mieheen, jos vuoden kahden päästä tuntuu siltä että exä on rasitteena suhteessa niin voi pakata kamppeensa ja lähteä. Lapsikin on vielä niin pieni että sekin helpottaa vielä lähtemistä. Täytyy kyllä olla hyvä mies että minä jatkaisin suhdetta.....
Mutta siis tajuaa, että kyseessä on äiti? Mites sitten synnytyksessä äitinsä menettävät, kasvaako ne kieroon? Tule nyt alas sieltä kuvitteelliselta jalustaltasi. Ei se vauva siitä säry jos menee yöksi isälleen. Tajuttava olisi myös se, että isä ei ole vieras jos isään saa tutustua ja isän kanssakin kasvaa jo vauvasta asti. Se, että äiti ei ole isän kanssa läheinen ei tarkoita etteikö vauva voisi olla. Huomaa myös, että sinä ja vauvasi ette ole sama ihminen. Symbioosi on vain mielessäsi. Yleensä se kyvyttömyys olla erossa on nimenomaan äidissä, ei lapsessa!
Joskus käy niinkin, että vauva syntymästään asti joutuu olemaan öitä sairaalassa ja äiti kotona, erossa vauvastaan. Mites nämä lapset? Vastaus: he kasvavat ihan normaaleiksi. Äiti ei aina ole se paras ja tärkein. Sekin sija voi olla jaettu kuule. Ota pääsi perseestä ja tajua, että isä voi olla ihan kuule yhtä tärkeä. Ja kyllä, vauvastakin asti! Ja olen se sama vastaaja, äiti itsekin. Itselläni on 3 menestyvää, tasapainoista, fiksua, kilttiä ja sosiaalista suloista kouluikäistä lasta. Jotka ovat isänsä kanssa ihan yhtä läheisiä, vaikka olemme eronneet. KAMALAA- eikö!?
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 13:18"]
Mutta siis tajuaa, että kyseessä on äiti? Mites sitten synnytyksessä äitinsä menettävät, kasvaako ne kieroon? Tule nyt alas sieltä kuvitteelliselta jalustaltasi. Ei se vauva siitä säry jos menee yöksi isälleen. Tajuttava olisi myös se, että isä ei ole vieras jos isään saa tutustua ja isän kanssakin kasvaa jo vauvasta asti. Se, että äiti ei ole isän kanssa läheinen ei tarkoita etteikö vauva voisi olla. Huomaa myös, että sinä ja vauvasi ette ole sama ihminen. Symbioosi on vain mielessäsi. Yleensä se kyvyttömyys olla erossa on nimenomaan äidissä, ei lapsessa!
Joskus käy niinkin, että vauva syntymästään asti joutuu olemaan öitä sairaalassa ja äiti kotona, erossa vauvastaan. Mites nämä lapset? Vastaus: he kasvavat ihan normaaleiksi. Äiti ei aina ole se paras ja tärkein. Sekin sija voi olla jaettu kuule. Ota pääsi perseestä ja tajua, että isä voi olla ihan kuule yhtä tärkeä. Ja kyllä, vauvastakin asti! Ja olen se sama vastaaja, äiti itsekin. Itselläni on 3 menestyvää, tasapainoista, fiksua, kilttiä ja sosiaalista suloista kouluikäistä lasta. Jotka ovat isänsä kanssa ihan yhtä läheisiä, vaikka olemme eronneet. KAMALAA- eikö!?
[/quote]
Miten helvetissä isä voi olla vauvalle yhtä tärkeä kuin äiti, jos vauva on äidin kanssa melkein 24/7 ja näkee isää ehkä 2h viikossa?? Miten?
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 12:59"]
26 ja sinä olet sitä mieltä, että naisella ei ole vastuuta ehkäisystä? Että nainen saa sanoa mitä haluaa ja mies on aina tyhmä, jos/kun uskoo? Eikö se kerro naisestakin aika paljon, että alkaa ihan tieten tahtoen tekemään lasta miehen kanssa, jolta ei ole edes kysynyt, että haluatko lapsen kanssani, sitoutua lapseen loppu elämäksesi? ap
[/quote]
Mielestäni mikään ei oikeuta tekemään raskaaksihankkiutumispäätöstä yksinään, mutta ei miehelläkään ole mitään oikeutta jälkikäteen nurista, kun nainen tuli raskaaksi.
Ehkäisyvastuun jättäminen puolitutun naisen harteille on kuin venäläistä rulettia. Raskaus on aika pieni paha verrattuna virukseen, jotka kumpikin on vältettävissä miehen taholta kondomia käyttämällä.
Paljon toki tämä kertoo naisesta ja paljon se kertoo myös miehestä. Kaikki tämä kuitenkin on kahden kauppaa.Pitäisikin aina miettiä pelkän yhden osapuolen syyllistämisen sijaan, olisiko kummassakin vikaa.
33 - voitko mennä muualle raivoamaan. Tämä on MINUN ketjuni.
Rauhoitu. t:ap
34- me voimme väitellä tästä loputtomiin. Ihan hyviä näkökantoja sinulla. Minulla on oma mielipiteeni. Kyse on silti huijauksesta, lopulta. ap
16 aivan totta, en tee. Mutta meidän elämässä tämä lapsi ja exä tulee olemaan.
Kuka on sanonut, että mieheni on uhri. Vahinko kävi ja me yhdessä (jopa minä) haluamme kantaa lapsesta vastuun. Ainoa, mikä tässä pelottaa etukäteen on se, että osaako nainen käyttäytyä asiallisesti. Siksi tulin neuvoja kysymään.
ap