Kuinka usein joudutte pyörtämään kaupasta ulos...
...koska haluatte välttää törmäämästä tiettyyn ihmiseen, joka juuri sattumoisin tupsahti kauppaan samaan aikaan. Minulle tämä sattui viimeksi tänään. Jouduin koukkaamaan äkkiä jäätelötiskin kautta ulos ja jäi muut ruokaostokset ostamatta.
Sama pätee esim. jos joutuu vaihtamaan kulkureittiä kaupungilla tai lenkillä huomattuaan riittävän ajoissa, että joku "ei toivottu" ihminen on osumassa kohdalle.
Hemmetin kiusallisia tälläiset tilanteet, mutta minkäs teet, kun asut liian pienessä kaupungissa :o/.
Kommentit (233)
Sosiaalisten tilanteiden pelko? Harva ainakaan aikuinen angstaa noin paljon tuollaisista asioista. Pelkäätkö muita ihmisiä? Miksi et vain moikkaa neutraalin ystävällisesti ja jatka matkaasi ja unohda koko ihmistä?
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin välttelen NEEKEREITÄNEEKEREITÄNEEKEREITÄAÄÄASDFASFA... Siksi ei koskaan kannata heti aamulla käydä kaupassa, tai klo 12 jälkeen.
T: Kyllä, olen rasisti ja persu. Mistä arvasit?
Ei kannata käydä aamulla? Ettekös te persut väitä, ettei ne edes nouse ennen kahta.
Hei, tämä ei ole mikään Kummelin sketsisarjojen demokuvaus.
Oletteko tosissanne näiden juttujenne kanssa vai onko tämä tökeröä komediaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä! Kaupassa käydessäni en huomioi muita asiakkaita millään lailla, olen ostoksilla, enkä ihmisiä katsomassa.
Ai katsot vaan lasittunein silmin eteen päin, vaikka tuttuja tulisi vastaan? Enpä usko.... sori.
Usko pois! Olen työssä, jossa tapaan jopa satoja ihmisiä työvuorossa, en vapaa-aikana halua nähdä kuin niitä ihmisiä, joita oikeasti haluan nähdä.
"en mene kauppaan koska siellä käy jaana ja annika jotka kerran vuonna 2011 sanoi että mun tukka näyttää hassulta"
#justfinnishthings
Mä lähden heti menee ja heitän tavarat roskiin, kun joku saastainen cis-nainen tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en ymmärrä, miksi ei voi kävellä ohi, vaikka olisikin ei-toivottu tuttu. en jää juttusille, jos ei huvita.
Hyvät sulle. On se vaan kuitenkin vaivaannuttavaa, kun ei jotenkin kehtaa kävellä vaan ohi nokka pystyssä ja sit jos sanoo hei, niin harvoin se siihen jää............ ja sitten vee-ituttaa ihan huolellla. Menee aikaa ja energiaa ihan hukkaan turhia lätistessä.
"Hei, nyt en ehdi jäädä juttelemaan" ja matka jatkuu. Onpa vaikeaa....
Kato kun ei haluaisi edes tämän vertaa kommunikoida. On sellaisiakin tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin välttelen NEEKEREITÄNEEKEREITÄNEEKEREITÄAÄÄASDFASFA... Siksi ei koskaan kannata heti aamulla käydä kaupassa, tai klo 12 jälkeen.
T: Kyllä, olen rasisti ja persu. Mistä arvasit?
Ei kannata käydä aamulla? Ettekös te persut väitä, ettei ne edes nouse ennen kahta.
Koska ne valvoo siihen noin 07:00 asti, yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tapana hankkia vihollisia, ja vaikka olisikin niin miksi ei voisi olla samaan aikaan kaupassa? En nyt yhtään ymmärrä.
Vihollisia? Jos sinä olet jotakuta ihmistä loukannut, SÄ olet se vihollinen, koska SINUA vältellään. Ei ap. Vihollisiksi voi siis lähinnä joku ryhtyä, siksi häntä vältellään. Tiesitkö, että hvihollisen kohtaamista ei useinkaan vältellä? Eli jos sun ei tartte vältellä ketään, sulla on tai säolet monien vihollinen.
Ne keitä vältellään ovat esim. loukkaajat ja satuttajat ja halveksijat tai arvostelijat.Kiitos tästä kommentista. Tämänpäiväinen juttu oli tosiaan sellainen, että tyyppi, jota pidin aiemmin tuttavanani - ehkä jopa ystävänäni, sattui tyttärensä kanssa ruokakaupoille juuri samaan aikaan, kun itse meinasin nälkäkuoleman partaalla hakea työpäivän jälkeen päivän eväät. Tämä kyseinen nainen on dissannut minut esim. naamakirjakavereistaan, joten otan sen selvänä merkkinä, että seurani ei ole enää toivottua. Tämän vuoksi olisi ollut tosi kiusallinen tilanne joutua kohtaamaan hänet ja näinpä käännyin kannoillani ja kävelin lyhintä tietä kaupasta ulos. / Ap
Oletko 13-vuotias vai miksi sinulle on noin merkityksellistä, mitä joku ajattelee/sanoo some-kavereistasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en ymmärrä, miksi ei voi kävellä ohi, vaikka olisikin ei-toivottu tuttu. en jää juttusille, jos ei huvita.
Hyvät sulle. On se vaan kuitenkin vaivaannuttavaa, kun ei jotenkin kehtaa kävellä vaan ohi nokka pystyssä ja sit jos sanoo hei, niin harvoin se siihen jää............ ja sitten vee-ituttaa ihan huolellla. Menee aikaa ja energiaa ihan hukkaan turhia lätistessä.
No sitten on kyllä syytä mennä itseensä. Jos normaalit käytöstavat eivät luonnistu, on jotain pahasti pielessä. Ja jos ei pysty yhtä lausetta sanomaan, voi kävellä ohi sanomatta sanaakaan. Ei sekään vaikeaa ole, vaikka moni pitää sitä kyllä epäkohteliaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä, jos toinen ajattelee sen olevan tekosyy? Siis jos ei kiinnostakaan jäädä ja yleensä jäät kohteliaisuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuommoinen epäsosiaalinen asiaa tajuaisikaan.
En ole tuo sama, mutta se, että pitää rajansa ystävällisesti on eri asia kuin epäsosiaalisuus. Esim. jos mulla on kiire, niin osaan sanoa ystävällisesti, että nyt on pakko kiiruhtaa.
Kuitenkin joidenkin ihmisten aktiivinen välttely ja pelkääminen kuulostaa todella neuroottiselta ja oudolta toiminnalta. Teini-ikäiset voivat toimia siten, mutta aikuisella ei pitäisi olla aihetta sellaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tapana hankkia vihollisia, ja vaikka olisikin niin miksi ei voisi olla samaan aikaan kaupassa? En nyt yhtään ymmärrä.
Vihollisia? Jos sinä olet jotakuta ihmistä loukannut, SÄ olet se vihollinen, koska SINUA vältellään. Ei ap. Vihollisiksi voi siis lähinnä joku ryhtyä, siksi häntä vältellään. Tiesitkö, että hvihollisen kohtaamista ei useinkaan vältellä? Eli jos sun ei tartte vältellä ketään, sulla on tai säolet monien vihollinen.
Ne keitä vältellään ovat esim. loukkaajat ja satuttajat ja halveksijat tai arvostelijat.Kiitos tästä kommentista. Tämänpäiväinen juttu oli tosiaan sellainen, että tyyppi, jota pidin aiemmin tuttavanani - ehkä jopa ystävänäni, sattui tyttärensä kanssa ruokakaupoille juuri samaan aikaan, kun itse meinasin nälkäkuoleman partaalla hakea työpäivän jälkeen päivän eväät. Tämä kyseinen nainen on dissannut minut esim. naamakirjakavereistaan, joten otan sen selvänä merkkinä, että seurani ei ole enää toivottua. Tämän vuoksi olisi ollut tosi kiusallinen tilanne joutua kohtaamaan hänet ja näinpä käännyin kannoillani ja kävelin lyhintä tietä kaupasta ulos. / Ap
Oletko 13-vuotias vai miksi sinulle on noin merkityksellistä, mitä joku ajattelee/sanoo some-kavereistasi?
Häh? Etkö osaa lukea, oletko itse siis 7v? Ap:han sanoi, että henkilö oli dissannut häntä itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä, jos toinen ajattelee sen olevan tekosyy? Siis jos ei kiinnostakaan jäädä ja yleensä jäät kohteliaisuudesta?
Siinähän sitten ajattelee. Ei sillä ole mitään merkitystä. Jos en ole kiinnostunut ko. henkilön seurasta, eivät hänen ajatuksensakaan minua kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten on kyllä syytä mennä itseensä. Jos normaalit käytöstavat eivät luonnistu, on jotain pahasti pielessä. Ja jos ei pysty yhtä lausetta sanomaan, voi kävellä ohi sanomatta sanaakaan. Ei sekään vaikeaa ole, vaikka moni pitää sitä kyllä epäkohteliaana.
Niin, sen takia sitäkään ei haluaisi tehdä.
Eli palataako otsikkoon?
Ei ikinä. Mulle on ihan se ja sama vaikka kaupassa olisi samaan aikaan exäni tai joku joka ei pidä minusta. Ei sille ole mikään pakko puhua. Jatkan normaalisti ostosteni tekoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän sitten ajattelee. Ei sillä ole mitään merkitystä. Jos en ole kiinnostunut ko. henkilön seurasta, eivät hänen ajatuksensakaan minua kiinnosta.
Kaikki eivät ole tuollaisia epäsosiaalisia moukkia, katsos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Etkö osaa lukea, oletko itse siis 7v? Ap:han sanoi, että henkilö oli dissannut häntä itseään.
No mihin tuo naamakirjakaverit sitten viittaa, jos ei somekavereihin?
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä. Mulle on ihan se ja sama vaikka kaupassa olisi samaan aikaan exäni tai joku joka ei pidä minusta. Ei sille ole mikään pakko puhua. Jatkan normaalisti ostosteni tekoa.
Jos se toinen ois kiusannut sua jollain sun hänelle uskomallasi heikkoudellasi, joka on nolo, tuskin haluaisit törmätä. Siis ihan esimerkkinä.
Kiitos tästä kommentista. Tämänpäiväinen juttu oli tosiaan sellainen, että tyyppi, jota pidin aiemmin tuttavanani - ehkä jopa ystävänäni, sattui tyttärensä kanssa ruokakaupoille juuri samaan aikaan, kun itse meinasin nälkäkuoleman partaalla hakea työpäivän jälkeen päivän eväät. Tämä kyseinen nainen on dissannut minut esim. naamakirjakavereistaan, joten otan sen selvänä merkkinä, että seurani ei ole enää toivottua. Tämän vuoksi olisi ollut tosi kiusallinen tilanne joutua kohtaamaan hänet ja näinpä käännyin kannoillani ja kävelin lyhintä tietä kaupasta ulos. / Ap