Kun vaihdatte autoa niin ostatteko käteisellä vai osamaksulla?
Kommentit (26)
Pankista lainaa. Edellyttäen, että se on edullisempi kuin rahoitusyhtiö.
Rahoituksella tietenkin, ei kai kellään ole sellaisia määriä laittaa autoon rahaa kiinni? En tiedä saako pankistakaan mitään ikuista lainaa eikä sitä kannata hankkiakaan jos muutaman vuoden välein vaihtaa autoa uudempaan.
Halvimmalla vaihtoehdolla ja käteinen ei välttämättä ole se vaihtoehto.
Riippuu elämäntilanteesta. Ekan autoni ostin käteisellä, maksoi 2400e. Toisen auton rahoituksella, maksoi 19 800. Sain vanhasta 600. Kolmannen auton ostin taas käteisellä, koska olin saanut perintöä, 22 000e. Vanhasta sain 800e.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei ole? Vai sinulle ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Visa electronilla, tietenkin.
Ja sanoinko jo, että auto on typerin sijoituskohde ikinä. Luottokorttia ei myöskään kukaan fiksu tarvitse, electron sen olla pitää. Ja rahoituksella autonsa ostavat ovat niin tyhmiä että.
Ap
Käteisellä, tietenkin. Vaihdan autoa kahden tai kolmen vuoden välein ja kaikki 14 autoani olen ostanut käteisellä, myös sen ensimmäinsen.
Ekat autoni ostin käteisellä, tokan pankkilainalla, kolmannen rahoituksella.
Taas autovelkahullu... miten jaksat...
Riippuu autosta, halvan käteisellä, kalliimman lainalla/rahoituksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei ole? Vai sinulle ei ole?
Olen eri, mutta joskus rahat kannattaa pitää mieluummiin sijoituksissa kuin käyttää auton ostoon käteisellä. Tämä taas riippuu niistä sijoitusten tuotoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Visa electronilla, tietenkin.
Ja sanoinko jo, että auto on typerin sijoituskohde ikinä. Luottokorttia ei myöskään kukaan fiksu tarvitse, electron sen olla pitää. Ja rahoituksella autonsa ostavat ovat niin tyhmiä että.
Ap
Luottokorttia käyttää kaikki fiksut, miksi maksaa heti jos saa kuukauden korotonta maksuaikaa. Ja muut luottokorttiyhtiön myöntämät edut, kuten esimerkiksi vakuutukset, lentopisteet ja ostajan turvan.
Nimenomaan näille electron-ihmisille se luottokortti ei sovi kun joka kuukausi polttaa raha näpeissä ja tili on käytettävä tyhjäksi seuraavaan palkkapäivään mennessä.
En näe järkeä ostaa 30k€ autoa käteisellä, joten halvalla alle 1% koron rahoituksella ostan.
Nykyään kannattaa ostaa vain rahoituksella.
Vaikka tililläni ja osakkeissa on kymmeniä tuhansia, niin rahoituksella se kandee silti ostaa.
Käteisellä. Ei ostella uusia autoja.
Ihan riippuu sen hetken kuun asennosta.
Yhtään en ole vielä kokonaan käteisellä ostanut. 3 ekassa oli vakuudellinen pankkilaina, neljännessä on rahoitus kuluitta ja koroitta.
En osta enää käteisellä. Sijoitan mielummin rahan ja saan osinkoja enemmän kuin lainankorot. Olen ostanut aikaisemmin käteisellä ja nyt kaduttaa. Jos maksan pari sataa kuussa autoa en edes huomaa sitä.
Joka kerta rahoitusyhtiön kautta. Ei normaalista palkasta pysty maksamaan käteisellä.