Mitä jos ei vain pääse töihin?
Koulut on käytynä, osaamista löytyy, työkokemustakin löytyy, mutta silti jää nykyisin jatkuvasti siihen "kiitos mutta valintamme ei tällä kertaa kohdistunut teihin kthxbye" -luuppiin? Ikää on hiukan päälle 40. Sekö se on se juttu sitten? No miksi tässä pitäisi sätkiä ja kärvistellä jos ei yksikään työnantaja vain halua tarjota sitä työpaikkaa? Mitä ihmettä yhteiskunta nyt sitten odottaisi MINUN tekevän asialle? Ei, mikään "mene lähäriksi kouluttautumaan :)))" ei ole vaihtoehto, hei oikeasti.
Eli mitä? Miksi tämä yhteiskunta tykkää potkia päähän ja laittaa ihmistä puun ja kuoren väliin? Roikuttaa löysässä hirressä ja luoda valheellista toivoa? Miksi?
Kommentit (28)
Up, mitä tehdä kun en 32 vuotiaana pääse töihin? Olen jo 4kk ollut työtön
MMS85 kirjoitti:
Oletko kokeillu artistisia taitoja?
Esim musiikkia tai käsityötä mitä sitten myyt eteenpäin?
Minä korjailen käytettyjä tietokoneita ja myyn eteenpäin pienellä voitolla.
Jossain vaiheessa aloitan oman toiminimen kun saan tarpeeksi mainetta että minun tuotteet todellakin on toimivia.
Osaan tehdä huiveja , mutta yhden valmiiksi tekeminen vie noin vuoden . Paljonko maksat tekemästäni huivista ?
Paikkakunnalle avattiin Normal ja Rusta liikkeitä, joihin laitoin hakemukset. Mitään ei kuulunut takaisin. Sitten kun kävin ko. liikkeissä, myyjät olivat niin nuoria, kuin olisivat juuri koulunsa päättäneet. Ikärasismiako, en tiedä, mutta luulen sitä syyksi etten pääse enää mihinkään. Olen siis olen keski-iässä jo hyvin pitkällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on se että on noin 500 000 työtöntä ja maassa 25 000 työpaikkaa, se on mahdottomuus palkata jokaista noihin hommiin. Joka muuta väittää on vajaa.
Missä on kerrottu työpaikkojen määrä?
Tuo määrä oli heitto, https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/ 16 451 avointa työpaikkaa, eli aika paljon vähemmän itseasiassa...
Mutta tuosta puuttuu piilotyöpaikat, eli ne, joita pitää käydä itse kysymässä sahan tai tehtaan työnjohtajalta yms.
No ei niitä piilotyöpaikkoja ole satojatuhansia Suomessa.
MMS85 kirjoitti:
Jossain vaiheessa aloitan oman toiminimen kun saan tarpeeksi mainetta että minun tuotteet todellakin on toimivia.
Tai pihapuiden kaatoa, kaatajista on pulaa ja helposti kolmesataa euroa/puu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on se että on noin 500 000 työtöntä ja maassa 25 000 työpaikkaa, se on mahdottomuus palkata jokaista noihin hommiin. Joka muuta väittää on vajaa.
Missä on kerrottu työpaikkojen määrä?
Tuo määrä oli heitto, https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/ 16 451 avointa työpaikkaa, eli aika paljon vähemmän itseasiassa...
Mutta tuosta puuttuu piilotyöpaikat, eli ne, joita pitää käydä itse kysymässä sahan tai tehtaan työnjohtajalta yms.
No ne sahat ja tehtaat on kyllä tiukasti rajattu porteilla ettei sinne sisäpuolelle vaan kävellä kysymään töitä. Työnjohtajien yhteystietoja ei taas löydy mistään koska niitä ei nykyisin laiteta firmojen sivuille näkyviin. Ylemmän johdon yhteystietoja kyllä löytyy jos ovat Suomessa mutta he eivät vastaa rekrytoinneista vaan kehoittavat tekemään jonkun avoimen haun.
Ennen ne piilotyöpaikat saattoikin löytyä kun vaan marssi sinne sahalle kysymään töitä. Nykyisin ne saadaan suhteilla.
Vierailija kirjoitti:
MMS85 kirjoitti:
Tai pihapuiden kaatoa, kaatajista on pulaa ja helposti kolmesataa euroa/puu.
Oletko tosissasi? Tuotahan tekee firmat, joilla on iso auto ja erikoisvarusteet. Ja erikoisasiantuntemusta kuinka tuo homma tehdään turvallisesti. Eivät muuten saa vakuutustakaan. Kovan riskin hommaa.