Mikä saa ihmisen solvaamaan toisia keskustelupalstoilla ja somessa?
Ne ilkeät kommentit vastaanottaa kuitenkin ihan oikea ihminen jolla on oikeat tunteet. Esim. haukutaan sanoilla joista joutuisi vastuuseen jos sanoisi oikeassa elämässä päin naamaa.
Kommentit (27)
Ei ihmisillä ole mitään tunteita. Viesti menee paremmin perille jos on tahallaan inhottava. Toimii myös livenä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmisillä ole mitään tunteita. Viesti menee paremmin perille jos on tahallaan inhottava. Toimii myös livenä.
Olen eri mieltä. Solvaamalla saa viestin vain hukkumaan kohinaan. Kun oikein tunteet ottaa vallan, ihmiset kokevat vain hyökätyn persoonaansa vastaa, eivätkä ainakaan lue (kuuntele) viestiä tulkitsematta sitä omien lasiensa läpi. Mutta sinähän uskot mitä haluat ja tulkitset tämänkin viestin joidenkin ihmevänkyrälasien läpi.
Olen ihmetellyt samaa, en tosin tiedä vastausta. Ehkä sen vuoksi, että se on mahdollista?
Kun ihmiset eivät näe toisiaan täällä netissä konkreettisesti, ja eteen tulee esimerkiksi omista ajatuksista eriäviä ja poikkeavia mielipiteitä/ajatuksia/toiveita jne. niin on paljon vaikeampaa koittaa aidosti ymmärtää, mitä toinen tarkoittaa ja yrittää käydä vuoropuhelua, joka on kunnioittavaa. Sen sijaan on paljon helpompi antaa suuttumuksen, pelon, ylimielisyyden, yläpuolelle asettumisen antaa johtaa. Ja jälki on sen mukaista. Ihan kuin apinalle olisi annettu näppäimet.
Vierailija kirjoitti:
Helppous
Toisille vaan hupia
Kiva ärsyttää?
Jos on hyvä itsetunto, puheet eihetkaita puoleen eikä toiseen. Se kyllä ihmetyttää miten helposti ihmiset USKOO kaiken.
mä taas luulen, että ne ihmiset joilla on poikkeuksellisen hyvä itsetunto eivät edes vaivaudu kiejoittelemaan palstoille, koska heitä ei tippaakaan hetkauta mitä joku randomtyyppu somessa kouhkaa.
Aloitusten poistaminenkin on solvaamista.
Itselläni ei kävisi mielessänikään satuttaa toista täällä, sillä ei sitä voi tietää minkälainen ihminen on toisessa päässä.
Johtunee kai aikakaudesta... 2020-luvulla on niin hienoa solvata ja heittää typeryyksiä.
Mietihän sitä, olet tämän sivuston painajainen. Tutut ja tuntemattomat saa kyytiä, olet pahin kiusaaja. Ilmeisesti se tuo sairaalla tavalla tyydytystä. Surkeaa ja surullista.