Mitä tehdä kun mies haluaa lapsen mutta minä en välttämättä?
Minulla siis on jo useampi lapsi edellisestä liitosta, hän on lapseton. Hän on kuitenkin kovin lapsirakas ja haluaisi oman lapsen. Minä taas olisin toivonut siirtyväni elämässä jo muuhun kun lastenhoitamiseen. Voiko tämä suhde ikinä onnistua?
Kommentit (6)
Teidän pitää olla rehellisiä itsellenne ja toisillenne. Et voi pyöräyttää lasta vain miehen mieliksi etkä voi antaa miehen elätellä unelmia omasta pienokaisesta jos et sitä halua. Anna miehelle vapaus pohtia, haluaako erota sinusta ja etsiä naisen joka haluaa lapsia. Halu saada omia lapsia on aika voimakas biologinen tarve. Ja toisaalta on kunnioitettava naisen päätöstä siitä että synnyttäminen saa riittää. Itse varmaankin ehdottaisin mietintätaukoa suhteessa jos tuollainen asia hiertäisi sitä. En voisi kuvitellakaan ryhtyväni raskaaksi ja hoitelemaan vauvoja.
Miehellä on oikeus haluta omia lapsia. Joko sinä hankit hänen kanssaan yhteisiä lapsia tai varaudut siihen, että mies hankkii lapsia jonkun toisen kanssa, jos saa tilaisuuden. Jos et halua lisää lapsia, niin reiluinta on, jos eroatte ja etsitte jonkun toisen kumppanin. Miehen ei tarvitse luopua lapsihaaveistaan eikä sinun ole pakko hankkia lisää lapsia.
Vaimon lasten adoptoimista kannattaa harkita korkeintaan, jos lasten isä on kuollut. Muuten tuo adoptioehdotus tällaisessa tilanteessa on kuin ehdottaisi laastaria haavan päälle. Lapsettomuuden haava on olemassa, vaikka se on näennäisesti peitetty.
Jäin kuopuksen ollessa ihan pieni vauva yksinhuoltajaksi kun silloista miestä ei enää kiinnostanut perhe-elämä. Tavallaan minusta olisi ihanaa kokea se kun tulee vauva jota yhdessä hoidetaan ja rakastetaan, olla onnellinen. Ikävä kyllä kuopuksen ollessa vauva (ja myös sitä edellisen lapsen kohdalla) olin perheen ainoa aikuinen. Mutta kaikista eniten tietty pelkään sitä että historia toistaa itseään ja olen sitten taas vauvan yh..
ap
voi se suhde onnistua, kun tuon lapsikuvion yli pääsette. mutta siis älä missään nimessä suostu lapsentekoon vain siksi, että mies haluaa.
Mulla oli sama tilanne. En halunnut enkä halua lisää lapsia. Miehellä olisi ollut vapaus lähteä, ja kovin raskaatahan sekin olisi tntunut, mutta silti, ei ole hyvä syy tehdä lapsia vain siksi, että toinen haluaa.
No, tällä hetkellä olemme yhdessä yhä, lapsidilemma on puhuttu ja eletty, ohimennyttä. Mies nauttii perhe-elämästä isäpuolena, ja me nautimme kahdenkeskisestä ajasta joka toinen viikonloppu, kun lapset ovat isällään. :)
Ei enää vauvarumbaa, nyt on elämän aika!
Voiko mies adoptoida lapsesi? Olisivat silloin myös hänen lapsiaan. Siis vaikka te eroaisitte.