Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuiset 2013 Toukokuu

12.05.2013 |

Tässäpä taas uusi ketju!

En päässyt kirjautumaan sisään moneen päivään,mikä lie ollut ongelmana taas.Nyt sitten onnistui...

Neuvolassa ja lääkärissä käyty.Kaikki ok,sf mitta 22cm vain,ja olivat sitä mieltä et vauva on pieni kokoinen.Niinhän ne on olleet kaikki muutkin meidän lapset syntyessään et ei oo uutta..

nyt ei muuta kun on kiirus.

PikkuK 27+4

Kommentit (77)

41/77 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen synnytystapa-arvio, jossa siis tehtiin se painoarviokin. Raskausviikkoja mulla siis eilen 36+6.

Kohdunsuu sormelle auki, ja 2cm jäljellä. Painoarvio tällähetkellä n3400g. Ensi viikolle uusi kontrolliaika, katsotaan että joutuuko käynnistämään, jotta mahtuu syntymään alakautta. Itse kun olen  melko pieni kokoinenkin.

Oli taas vauva itsepäisellä tuulella kun yritettiin käyrää ottaa..Koko sen puoli tuntia mellasti vatsassa, hirveä potkiminen ja möyriminen. No sykkeet olikin sitten joka 190 luokkaa, kätilö joutu sen neljäki kertaa käydä katsomassa kun aina alkoi se laite piippaamaa, juuri noiden korkeiden arvojen takia. Mun piti sitten jonkinajan päästä mennä uudestaan puoleksi tunniksi käyrille, jolloin vauva olikin onneksi jo rauhoittunut ja sykkeet ihan normalia luokkaa.

Vierailija
42/77 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvauutisia :) eli tyttö sitten syntyi lauantaina 20.7 klo 20.53.Mitat 2630g ja 44cm,päänympärys 34 cm.Rv 37+3 syntyi.

Oli supistellut pe-la välisen yön kipeesti ja säännöllisesti,sit la aamuna oli pieni tauko noissa suppareissa,kunnes alkoivat uudelleen kipeempinä ja kolmen aikaan lähettiin sairaalaan...synnytys sujui hyvin,Kun kohdunsuu oli 7cm auki,puhkasivat kalvot ja sitten pääsinkin heti ponnistamaan,ponnistusvaihe oli lyhyt,vain 3minuuttia :) hyvi sujui kaikki toki teki kipeetäkin kun en mitään puudutuksia halunnut tälläkään kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/77 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea pikkukolmonen! Hienoa että kaikki meni hyvin. Joko pääsitte kotiin? Teidän ei ainakaan tarvinnut odotella "yliaikaa" :)  

44/77 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa!! Paljon Onnea Pikkukolmonen!!!!!! :) 

45/77 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Pikkukolmonen!!

Alkaa pikku hiljaa kyllästyttämään tää odotteleminen. Viikkoja nyt vasta 36+2, toivottav asti ei tartteis hirveen kauaan odotella enää. Ma on synnytystapa-arvio ja sit vähän tietää vauvan kokoakin ja et onko mitään edes alakerrassa tapahtunut. Harjoitussupistuksia tuli jossain vaiheessa ihan jatkuvalla syötöllä mutta nyt nekin on hävinny jonnekin..

Mut näillä mennään mitä on annettu :) Kukahan on seuraava onnellinen kun saa pienen syliin?

Vierailija
46/77 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vautsi, ryhmän eka vauva on syntynyt jo! Onnea Pikkukolmonen!

En ookkaan tänne jaksanut moneen viikkoon kirjautua. Sain hyvän työn kaverin firmasta Toukokuun alusta ja sit olikin aika kiireistä meininkiä ihan äitiysloman alkuun asti. Aloitin äippäloman varhennetusti 1.7 ni sain ainakin Heinäkuun olla lasten kanssa kotona. Kesäkuun ne oli millon milläkin lastenleirillä, mummin mökillä ja välillä mun kanssa töissäkin. Ihan mielenkiintoista. :-)

Mä kävin tänään 36-viikon miitingissä. Vauva on pää alaspäin (ollu jo iät ajat), mutta yhtään ei oo kohdunkaula auki, ei pehmennyt eikä edes lyhentynyt. Aika jännä - meidän ensimmäinenhän syntyi jo 2 päivää sitten tässä vaiheessa. Tää viides vauva näköjään nauttii olostaan.

Toisaalta mua ei haittaa. Olo on ollut suht hyvä ja kunhan vielä Elokuun puolella syntyy (LA 21.8) ni ei mitään hätää. Ja 20-vk:n ultrassa vauva oli 8 päivää jäljesä kasvusta. Senki puoleen saa vielä kasvaa ihan rauhassa. Sen lisäksi meillä olis vielä muutto edessä Vantaalta Kirkkonummelle tässä ens kuun alussa. Sairaalakin vaihtuu kättäristä Jorviin siinä samalla. Pitäiskin sairaalakierros varata tässä pikkuhiljaa että tietää minne menee. En oo ikänä edes käynyt Jorvissa, joten vois olla ihan hyvä vähän kartottaa sen sijaintia tällee etukäteen täs piakkoin kun on vielä aikaa.

47/77 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi onne Pikkukolmonen! Sinä se synnytit sitten taas ajallaan =D !! Minä vielä yhtenä pakettina, kumpa tulis vauva tännekkin... Mulla on vauvan kokoarvio maanantaina 29.7.2013 rv 37+6 varattu äitipolille nyt menossa 37+2 ja olo on kehno! Yöt menee juosten/kusten joka tunti ja asentoa vaihellen, lonkat ja alaselkä ovat tohjona ja lantiota särkee, myös vatsakipuja ja närästystä on. Limaista vuotoa/limatulppaa tulee edelleen ja menkkatyylistä särkyä on ajoittain, illat ovat selkeesti pahempia kuin aamut.SUpistuksia tulee muutamia joka päivä mutta ei muuta. TOsi väsyny oon minäkin, raskaus on siis neljäs ja saapi nähä miten syntyy. edelliset syntyneet 41+2, 39+1 ja 40+2, joten samoja luokkia luulisin olevan tämän, lähelle laskettua se menee. Lasken jo päiviä, jotta pääsis tästä isosta mahasta! Tää on todella inhottavaa kun ei malttas odottaa enää...Ja mulla pelottaa kans nyt tuo vauvan painoarvio...Täällä muuten liikkuu vauva vielä melko paljon, mutta ei silleen kovaa potki.

Onko muilla ollu nyt kaappienjärjestely/hankinta/hamstrausvimmaa? Minulla on 3 päivänä tullu kaikkien perheenjäsenten vaatekaapit pantua uuteen uskoon, vanhat kirppiksille ja roskiin ja uutta kaupasta tilalle. Tilasin myös suuren pakastimen, johon hamstraan kaikenlaista kiireellä ennen vauvan tuloa...en tiedä ennakoiko synnytystä vai eikö? Ja sitten on sellainen oire, nimittäin ummetus jota olen odottanut (nyt vatsa tosi löysällä), kun mulla on kolmesti ennakoinut synnytystä....yleensä aina oon paria päivää ennen h-hetkeä sitä valitellu kun entisiä vauvapäiväkirjoja lueskelin... Lisäksi jonkinlaiset arat limakalvot on ennakoinu syntymää melko pian 1-2 viikon sisällä. Nyt on hieman ollu sitä arkuuttakin ja "kirvelyä"/poltetta, johon ei ole ollu mitään tulehduksellista syytä...saa nähä merkkaako mitään.

KUMPA PÄÄSIS PIAN JO TOSITOIMIIN...kuka saa nyytin seuraavaksi, jännityksellä odotan!

Vointeja kaikille!

Vierailija
48/77 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! ja onnea pikkukolmonen!!!!!

Ihanaa, täällä on keskustelu vilkastunut! Itselläni viikkoja 36+1 ja kovasti kans odotan laitokselle lähtöä. Aikaisemmat syntyneet 39+1 ja 38+5 ja lääkäri totesi jo keskiraskauden lääkärikäynnillä että tämä ei mene niinkään pitkälle kuin tuo aikaisemmin tullut poika. Kävin 34+5 loppuraskauden lääkärissä ja silloin kanava lyhentynyt kahteen senttiin ja kohdunsuu pehmeä vaikkei edes ole supistellut vielä ollenkaan. Hyvä ja energinen olo muuttunut viikon aikana ihan päinvastaiseksi. Tämän viikon neuvolakäynnillä laittoi lähetteen sairaalaan kokoarvioon, kun tuntuu aika isolta vauvalta ja sf-mitta menee yläreunoissa. Sokerit testattu jotka ok, olen kuitenkin itse aika pitkä ja painanut paljon syntyessäni.

Kovasti iltaisin supistelee ja on kipeä. Mitä nämä ihmeelliset menkkakivut ovat ja mistähän johtuu että kun kävelee niin tuntuu että jalat lähtevät pois "paikaltaan"? Aikaisemmilta raskauksilta ei ole ollut tuollaista... Kovasti mietityttää myös milloin on "oikea aika" lähteä? Ekalta käynnistettiin ja tokalta meni vedet. Meilläkin matkaa tunti sairaalaan ja ambumalanssi tulee toiselta paikkakunnalta.

Vierailija
49/77 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tuun vähän myöhässä tähän keskusteluun :D mut haluutteko selittää miltä tuntuu supistukset :D mulla viikkoja 35+2 ja ensimmäistä odotan :) eikä oo ollut oikeen kummosia särkyjän ym. :)

50/77 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri soitti tänään (tai siis eilen, kun näyttää jo toi vuorokausi vaihtuneen :D), oli lapsivesipunktion tulokset tullu ja vauvan keuhkot on kypsät, joten aamulla alotellaankin jo käynnistämään synnytys!!! Voi jestas miten jännittää! Ei varmaan tuu kauheesti tänä yönä nukuttua, vielä ei ainakaan väsytä yhtään :D 

51/77 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOi onnea Mimi7 siekin saat vauvan ihan piakkoin! Minulla ei tule mitään, kurjaa painetta on vaan alhaalla ja vauva tuntuu ihan kovalta ja koko vatsan täyttävältä jo.. Vaikee hengittää ja olla oikein mitenkään. Kävelin taas n 4 kilsaa koiran kaa tuol ulkona ja tuntu kauheen vaivalloiselta... Nyt RV 37+3 kauankohan vielä menee, kumpa tulis 2 viikon sisällä..Nyt muuten vauva ollu vähän hiljasempi..tuntuu olevan ahdasta. Maanantaina selvii vauvan koosta asioita ja toiv. kohdunkaulan tilannekkin...VEEBRA: Supistukset ovat puristava tunne "vatsan kovettuminen", itselläni ei ainakaan ekassa odotuksessa ollu kertaakaan kipeitä nuo harjotussupistukset, mutta synnytyssupistus on aaltomainen kivuliiammaksi kehittyvä puristava tunne vatsalla joka säteilee lantioon ja puskee ikäänkuin paineella vauvaa alaspäin, tuntuu kipua alapäässä ja menkkatyylistä särkyä alavartalossa samaan aikaan, sitten vähitellen se taas katoaa ja tulee kivuton vaihe. Oikea supistus kestääkin 45s-1minuuttia ja tihetessään muuttuu jatkuvasti kivuliiaammaksi.......

Vierailija
52/77 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Pikkukolmoselle =)

Täällä 38+2 ja olo ihan mölli, odotan synnytystä ku kuuta nousevaa!! Supistukset loppunu, välillä jomotusta mutta sitäkin harvoin =( Sama juttu ku Katjuskalla, että hankala olo, hankala kävellä, maha kova pallo, kova paine alavatsalla/jalkojen välissä kävellessä, vaikea nukkua, närästää ja mieliala alkaa painua kun suurin osa synnytyksen lähestymistä ennakoivat merkit hiipuukin =(( Ja harmillista tässä on, se että alan olemaan tosi kiukkuinen ja hermostun miehelle ihan pienimmistäkin asioista. MÖÖ!

Ja pahimmillaan tässä voi mennä vielä melkein kuukausi..

53/77 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä ollut taas hiljaista pari päivää. Itselläni tänään meno kontrollikäynnille, koska viimeksi ei saatu pään mittoja otettua,kun oli pää jotenkin huonossa asennossa. Toivottavasti tällä kertaa saisi. Samalla sitten ilmeisesti selviää että annetaanko mulle käynnistysaika vai miten edetään. Viimeksi heitti ilmoille mahdollisuuden että voisi joutua käynnistämäänkin etuajassa, koska vauvan koko on sitä luokkaa (painoarvio 3400g), ja itse olen pienikokoinen.. Saas nähdä kuin käy, vähän jänskättä.

54/77 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas kaikille. Kävin maanantaina rv 37+6 painoarviossa ja sen hetkinen arvio oli pojalle 3280g, povaili että 3,7-3,8 tulis laskettuna päivänä ja että hieman keskiarvoa suurempi vauva on. Vauva on ihan ahtaasti mahassa nyt rv 38+2, ja pari päivää on oksettanu ajoittain ja alkanu vuotaa "limaa" limatulppaa enemmän. Supistuksia oli eilen illalla useamman tunnin ajan ja oksetti ja hengästytti, ja pissitti ja kakitti...kramppailee ja vetelee myös jalkoja....Kohdunkaulantilanne oli maanantaina hieman heikompi kuin esim kolmatta oottaessa. Auki n 1cm ja pehmeä n 2cm pitkä...Mielestäni ei kauheen hyvät lähtökohdat, mutta viimeksi kun oli rv 36+2 auki 2cm ja pehmyt kanava 1,5 cm meni vielä kuukausi.... HEHE ja edellisissä heikommista lähtökohdista on menny aina lyhyemmän aikaa vauvan tuloon. Lääkäri mainitsi vain että nyt ei arvioi mitään kun mulla ei mikään yleensä pidä paikkaansa ja en kuulu synnytystenkään puolesta mihinkään tilastoon, kun tulevat eri aikoihin aina toisiinsa nähden ja alkavat eri tavoin....

Jännittää tosi paljon millon lähtö tulee laitokselle, en jotenkin usko että aikoihin, kun edellisessä oireili vaikka kuinka kauan ennen tositoimia =D Mites muilla joko on oireita lähdöstä!?

55/77 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi ihana, suloinen poika lauantaina 27.7 klo 00:24 :) Pituutta pojalla 52cm ja painoa 4194g :)

Menin siis perjantaina käynnistykseen aamulla, klo 9.30 laitettiin ballonki avaamaan kohdunsuuta ja jo klo 13 ballonki lähti irti. Supistuksia tuli pitkin päivää, klo 17 siirryttiin jo synnytyssaliin, kun supistuksia oli vähän väliä ja oli tosi kivuliaita. Tästä kuitenkin meni vielä useempi tunti, ennen kun synnytys alkoi. Ponnistus alkoi klo 23.40 ja vauva syntyi 00:24 :) Oli siis vissiin suht nopea käynnistetty synnytys, kun lääkäri ja kätilöt sanoi monta kertaa, että saattaa mennä seuraavaan päivään ennen kun alkaa mitään tapahtumaan ja että kannattaa varautua siihen, että vauva voi syntyä jopa vasta sunnuntaina :D 

Synnytys sujui hyvin, episiotomia tehtiin, mutta mitään ei revenny :) Vauvan kanssa päästiin jo maanantaina kotiin :) Ja kun mulla oli se raskausdiabetes, niin vauvan verensokereita seurattiin useamman kerran päivässä ja onneks ne oli kunnossa!! Myös mun verensokerit on taas ihan normaalit :)

Imetyskin alkoi sujua toissapäivänä, sitä ennen ei tullu maitoa juuri lainkaan vaikka kuinka yritin imettää. Kaikki sujui siis tosi hyvin ja on niiiiin ihanaa olla vauvan kanssa kotona! Vauva on niin suloinen ja kaunis, että sitä jaksaa tuijottaa vaikka tuntitolkulla kun se nukkuu ja tuhisee <3 

56/77 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Mimi7!

Nyt alkaa jo monella olla jännät paikat käsillä. Toivottavasti itsekin jo pian pääsis vauvaa hoivaamaan, vaikka taidankin olla täällä elokuisissa viimeisenä... ainakin la:n perusteella. 

Meillä neuvola lääkäri anna vauvasta minkäänlaista painoarviota, joten näillä mennään. Vähän jänskättää kun kuitenkin siellä ylä käyrällä on masu kasvanut. 

Mulla ois kaikki täällä jo niin valmiina vauvaa varten. Ja olokin alkais olla aika valmis. Mutta odotellaan :) jaksamisia kaikille vielä näin loppumetreillä!

57/77 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tarttis vähän kokemuksia ja neuvoja! :) Vauva siis syntyi viime lauantaina. Ensimmäinen neuvolakäynti meillä oli keskiviikkona, jolloin vauvan paino ei ollut juurikaan noussut edellisestä mittauksesta (joka oli maanantaina), joten tänään piti käydä uudelleen neuvolassa kontrolloimassa paino. Nyt oli paino noussut vain 10g kahdessa päivässä ja nyt sitten saatiinkin kotiin vaaka mukaan, ja täytyy vknlopun aikana mittailla painoa ja mikäli ei huomen aamulla ole paino noussut yhtään, niin täytyy ottaa yhteyttä sairaalaan :/ Vauva siis reilu 4kg ja syö tosi paljon (vähintään 3 tunnin välein ja reilusti) ja on tosi virkeä ja reipas eikä ole keltaisuutta. Aina syöttöjen jälkeen vauva kakkaa (kakka normaalin väristä), jonkin verran myös puklauttelee, muttei mun mielestä mitenkään erityisen paljon, ihan pieniä määriä välillä... Ja vauva siis syö pääasiassa korviketta (vielä ei maitoa tule niin paljon, että riittäisi joka ruokakerralle ja maito minun mielestä jotenki vaaleeta, ei sen väristä mitä pitäisi olla). 

Jos muilla kokemuksia tästä tai vinkkejä mitä tehdä, niin kertokaa :) Kiitos jo etukäteen!!! :) Rupesi tietysti kauheesti huolestuttamaan, että onko nyt joku hätänä vai onko tää ihan normaalia? Vauva kuitenkin voi tosi hyvin, eikä näytä yhtään siltä, että olisi joku hätänä, niin reipas pieni mussukka <3 

Vierailija
58/77 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips pitkästä aikaa. Kiirettä on pitänyt, mitään ei ehdi tehdä. 

Eli meille syntyi tyttö 26.7 klo. 00.21, painoa oli 2626g ja pituutta 48cm, neiti syntyi rv 37+0. Lapsivedet meni illalla ja ambulanssilla mentiin kiirellisenä sairaalaan, onneksi supistukset alkoi vasta sairalassa. Synntys sujui hyvin ja todella rauhallisesti, otin spinaalipuudutuksen ponnistusvaihetta varten joka oli todella mahtava, suosittelen. Vauva on toistaiseksi rauhallinen, kovin on uninen ja syömiset on hankalia kun nukkuis vaan, kolmen tunnin välein täytyy syöttää, vauvalla ei ollut paino oikein noussut parissä päivässä nyt sitten täytyy korvikettakin syöttää. Maanantaina taas neuvolaan punnitukseen, toivottavasti olisi paino noussut riittävästi.

Mammuska ja tytsy 7 päivää

59/77 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sentään! Kaikki tuntuvat saavan vauvansa Mammuskakin jo heti 37+0, minä vielä yhtenä pakettina nyt rv 38+4 ja laskettuaika olisi siis 13.8.2013, jotenkin alkanu ajatella että meneekin yliajalle. Mimi7:tuskin on mikään vialla...vauvalla on paimo noussu liian nopeesti vatsassa ja nyt normalisoituu tilanne, jos raskausdiabetes on ollu, eikös se ole joku pari viikkoa kun täytyy lähtöpaino olla saavutettu ja kesällä muuten voi tulla helposti ummetus, varsinkin korvikkeesta, että kantsii keitettyä vettä antaa. Mulla tuli keskimmäisellä kesävauvalla ummetus ja paino ei noussu niin johtui siitä, että suolessa oli tavaraa ja ei maidot mahtunu massuun, kun vauva ei kyenny tikistämään niin pulautteli paljon. Kun kakka saatiin ulos alkoi painokin nousta... Onnea kaikille vauvan saaneille kumpa mullakin menis jo vedet, en tahtois jaksaa enää olla tämän vatsan kanssa...

60/77 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Mammuska!!! :)

Nyt oon vknlopun seuraillu vauvan painoa ja eilen aamulla paino oli noussu tosi vähän, mutta tänä aamuna jo reilusti :) joten eiköhän se tästä lähde ihan hyvin nousemaan.. On näköjään kauheen tarkkaa tuo painon seuraaminen, kun heti jos ei oo paino noussu just niin paljon kuin olisi pitänyt, niin joutuu ruvetaa seuraamaan ja tihentämään syömisiä, vaikkakin vauva on reipas ja syö muutenkin tosi hyvin.. Etenkin näin ensimmäisen lapsen kohdalla on melko herkkä ja pelästyy helposti jos neuvolassa huolestutaan jostain :/ 

Ainakin vielä vauvan vatsa kyllä toimii usein (melkeinpä joka ruokailun jälkeen), mutta kiitti Katjuska jo etukäteen vinkistä, jos alkaa ummetusta tulemaan :)