Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistuttakaa mua, etten ole mieheni äiti.

Vierailija
11.05.2013 |

Mä en varmaan saa huomenna kakkua enkä muutakaan spesiaalia. Itse olen leiponut kakut ensin anopille ja sitten omalle äidilleni. Olettaisin siitä miehen ymmärtävän, että minusta kakku kuuluu äitienpäivään, mutta ilmeisesti miehellä ei tosiaankaan tuota ajatustenlukutaitoa ole.

Aikaisemmin äitienpäivänä mies on sentään kokkaillut jotain herkkua, mutta nyt tajusin juuri, että kukaan ei ole käynyt edes ruokakaupassa, joten päätynen laittamaan huomenna ruoaksi jotain siitä, mitä jääkaapissa sattuu olemaan. Olisin tietysti voinut itse hankkia äitienpäivälounaan ainekset, mutta jotenkin vain odotin palvelutason vastaavan edellisiä vuosia.

No, lapsethan ovat tärkein, ja he ainakin haluavat herättää minut laululla aamulla ja tuoda hellyttävät korttinsa. Täytynee vain odottaa, että lapset alkavat omatoimisesti leipoa tai käydä kaupassa, ehkä sitten voin saada kakkua minäkin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sä ole. Ja minä olen leiponut kakkuni joka vuosi itse - en edes tykkää kakusta, mutta lasten mielestä äitienpäiväkakku PITÄÄ olla. Mies on kulta - jotenkin muuten kuin kakkuhenkilönä. Eiks niin?

Vierailija
2/27 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 20:04"]

Mä en varmaan saa huomenna kakkua enkä muutakaan spesiaalia. Itse olen leiponut kakut ensin anopille ja sitten omalle äidilleni. Olettaisin siitä miehen ymmärtävän, että minusta kakku kuuluu äitienpäivään, mutta ilmeisesti miehellä ei tosiaankaan tuota ajatustenlukutaitoa ole.

Aikaisemmin äitienpäivänä mies on sentään kokkaillut jotain herkkua, mutta nyt tajusin juuri, että kukaan ei ole käynyt edes ruokakaupassa, joten päätynen laittamaan huomenna ruoaksi jotain siitä, mitä jääkaapissa sattuu olemaan. Olisin tietysti voinut itse hankkia äitienpäivälounaan ainekset, mutta jotenkin vain odotin palvelutason vastaavan edellisiä vuosia.

No, lapsethan ovat tärkein, ja he ainakin haluavat herättää minut laululla aamulla ja tuoda hellyttävät korttinsa. Täytynee vain odottaa, että lapset alkavat omatoimisesti leipoa tai käydä kaupassa, ehkä sitten voin saada kakkua minäkin.

[/quote]Tai sit mies vie sut ulos syömään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana viesti! Joo, mieheni ei ole kakkuhenkilö. Kulta silti. 

Ap

Vierailija
4/27 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin vie ulos syömäänkään. No, syödään jotain. 

Vierailija
5/27 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei kuulu muistaa sinua vaan omaa äitiään. Samoin sinä voit jättää anopin kakun tekemättä. Ostakoon miehesi hänelle kakun, jos hän kakkua tarvitsee. Varmaankin sanot miehellesi huomenna, että eiköhän mennä koko perheen voimin ulos syömään, kun on tämmöinen juhlapäivä.

Vierailija
6/27 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutan: et ole miehesi äiti! Sitähän sää kysyit.

Vierailija
7/27 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän olet äiti lapsillesi, et miehellesi. Miten ihmiset ovat niin lapsellisia, että ne itkevät jonkun kakun perään? Ja sain itse jo tänään ruusut mieheltä ja ihan itse aion tehdä tänään kakkupohjan, koska lapset tykkäävät kakusta.

Vierailija
8/27 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä kertaakaan saanut äitienpäivänä mieheltäni lahjaa, en ole päässyt ulos lounaalle eikä kukaan ole leiponut mulle kakkua. Kaikki tämä siksi, ettei mieheni koe, että hänen pitäisi lahjoa minua, koska en ole hänen äitinsä. No, kortit tuli kirjoitettua sekä omalle äidille että anopille, ja jos en olisi anopille kirjoittanut, olisi sekin jäänyt mieheltä laittamatta. 

Lapsen vastuulle ei voi äitienpäivää sysätä, hän on vasta neljä. Minun on siis tyytyminen siihen, etten saa mitään (paitsi lapsen päiväkodissa väkertämän lahjan). Ei me vietetä sitten kyllä isänpäivääkään. Ärsyttää vaan lukea muiden fb-päivityksiä, kun hehkuttavat ihanaa äitienpäiväänsä. Meille se on tavallinen sunnuntai muiden joukossa. 

Vierailija
9/27 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 20:17"]

En ole vielä kertaakaan saanut äitienpäivänä mieheltäni lahjaa, en ole päässyt ulos lounaalle eikä kukaan ole leiponut mulle kakkua. Kaikki tämä siksi, ettei mieheni koe, että hänen pitäisi lahjoa minua, koska en ole hänen äitinsä. No, kortit tuli kirjoitettua sekä omalle äidille että anopille, ja jos en olisi anopille kirjoittanut, olisi sekin jäänyt mieheltä laittamatta. 

Lapsen vastuulle ei voi äitienpäivää sysätä, hän on vasta neljä. Minun on siis tyytyminen siihen, etten saa mitään (paitsi lapsen päiväkodissa väkertämän lahjan). Ei me vietetä sitten kyllä isänpäivääkään. Ärsyttää vaan lukea muiden fb-päivityksiä, kun hehkuttavat ihanaa äitienpäiväänsä. Meille se on tavallinen sunnuntai muiden joukossa. 

[/quote]

Lapsesi lahja on se pääasia, eikö? Hänen äitisi olet. Et ukkosi.

Vierailija
10/27 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niin, kukaan meistä ei olemme miehensä äiti.

Mutta. Niin kauan kuin lapset eivät pysty tekemääm äitienpäivää, on isien siinä autettava. Mistä ne lapset sitä paitsi oppivat sen toisen huomioimisen mallin, jos kotona ei koskaan tehdä mitään?

Vierailija
11/27 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittukaa.

Mulla mies vei lapsenkin matkoille:)  6-vuotias kyllä lähteissä kertoi koordinaatit, mistä voin huomisaamuna käydä hakemassa ne tarhan väkerrykset.

Vastasin jo johonkin aiempaankin keskusteluun: kasvakaa aikuisiksi.

Vierailija
12/27 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen äitisi olet ja kukaan meistä ei osaamme suomen kieltä... No mutta ei se paha vika ihmisessä ole. Osaa sitten varmaan muuta kieltä.

Vierailija
13/27 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 20:21"]

Eipä niin, kukaan meistä ei olemme miehensä äiti.

Mutta. Niin kauan kuin lapset eivät pysty tekemääm äitienpäivää, on isien siinä autettava. Mistä ne lapset sitä paitsi oppivat sen toisen huomioimisen mallin, jos kotona ei koskaan tehdä mitään?

[/quote]

Kuule jokainen lapsi, joka on päivähoidossa tuo sen kortin. Ja jos lapsi on niin pieni, että ei ole hoidossa, niin ei se ymmärrä äitienpäivästä mitään. Aika heikosti opetetaan toisen huomioimista, jos se äitienpäivästä on kiinni. Vai onko sinulle toisen huomioiminen kehumista, mitä kalliimpia lahjoja saat?

Vierailija
14/27 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä mantra täällä oikein on mitä hoetaan, että "et ole miehesi äiti" no ette olekaan, mutta hänen lapsensa äitejä olette ja siksi miehen pitäisi arvostaa teitä huomenna. 

Vierailija
15/27 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 20:26"]

Mikä tämä mantra täällä oikein on mitä hoetaan, että "et ole miehesi äiti" no ette olekaan, mutta hänen lapsensa äitejä olette ja siksi miehen pitäisi arvostaa teitä huomenna. 

[/quote]

Minun mies arvostaa minua joka päivä ja huomioi huomenna erityisesti omaa äitiään. Olen erittäin otettu, kun tiedän, että omat lapseni tuovat ne ihanat korttinsa. Myös minä huomioin oman äitini.

Vierailija
16/27 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No tottakai hoetaan, koska kyse on äitienpäivästä, ei lapsenäidin/vaimonpäivästä.

Vierailija
17/27 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Juuri näin! Niiden lasten takiahan miehen pitäisi panostaa äitienpäivään! Miehenhän se pitäisi leipoa kakku lasten kanssa (tai käydä yhdessä sellainen ostamassa, jos ei vatkain pysy kädessä) ja lastensa takia miettiä miten lapset parhaiten äitiänsä voisivat juhlia.

Kun itse olin lapsi, herättiin AINA aamulla yhdessä aikaisin ja tehtiin äidille aamupala sänkyyn ja päivällä leivottiin kääretorttu (oli isän mielestä helpompi tehdä). Mummoja tietysti muistettiin myös, mutta TOTTAKAI ensimmäinen muistettava on lapselle oma äiti ja kukas muu siinä toimisi lapsen tukena kuin lapsen oma isä.

Tuskinpa aloittajankaan perheessä isä sitä isänpäivää yksinään organisoi, vaan seKIN taatusti jää äidin vastuulle.

Ja minkä ihmeen logiikka siinä on, että aloittaja leipoo kakun miehen äidille, mutta mies ei voi pistää tikkua ristiin oman lapsensa äidin eteen?

Vierailija
18/27 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 20:24"]

Hänen äitisi olet ja kukaan meistä ei osaamme suomen kieltä... No mutta ei se paha vika ihmisessä ole. Osaa sitten varmaan muuta kieltä.

[/quote]

Mitä tämä tarkoittaa? En tajua tätä viestiä ollenkaan. Onko vika minussa vai kirjoittajassa?

Vierailija
19/27 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 20:34"]

[/quote]

No tottakai hoetaan, koska kyse on äitienpäivästä, ei lapsenäidin/vaimonpäivästä.

[/quote]

Mun täytyy varmaan huomenna muistuttaa omaa isääni, että hän ei saa toivottaa minulle hyvää äitienpäivää. Enhän minä ole hänen äitinsä vaan hänen lapsensa. Hänenhän pitäisi muistaa vain omaa äitiään. Ai, niin mutta mummihan on kuollut.

Vierailija
20/27 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käsittänyt että se on ÄITIENPÄIVÄ! Ei vain sen oman äidin päivä, vaan kaikkien äitien päivä.

Kyllä minä olen toivottanut hyvää äitienpäivää muillekin äideille kuin omalleni.

Ja mikäs sen mukavampaa kun lasten isä pääsee touhuamaan lasten kanssa ja järjestämään äitienpäivää. Lastenkin mielestä se on mukavaa touhuamista.

Kait sen verran jokainen isä tajuaa, että jos se lapsi on niin pieni, ettei yksin osaa jotakin tehdä, niin voisi auttaa vaikka kuinka ajattelee ettei tarvitse koska nainen ei ole juuri hänen äitinsä vaikka äiti jo on.

Huomenna on kaikkien äitien päivä! Joten HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ teille kaikille!

Näin jo etukäteen, huomenna tuskin tälle palstalle tulen kun nautin perheeni kanssa kakusta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan